• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • killroy

Jag är i vecka 36+2 då (men enligt egna beräkningar 37+0). Så därför ska jag väl inte för att se hur stor bebisen är och så. De andra förlossningarna har jag bara orkat föda i gynställning och då är trycket mot svanskotan hårt. Nu hoppas jag väl kunna föda liggande på sidan. Just nu sitter jag med förvärkar som känns...Har varit iväg till lekplatsen med barnen på förmiddagen och så blev det en promenad efteråt så minsta somnade i sin vagn. Tycker ju absolut inte det är för mycket "motion" men kroppen säger uppenbarligen ifrån :/

Klart jag längtar efter att få bekanta mig med bebisen utanför magen också, men jag tycker om att vara gravid faktiskt. Visst är det jobbigt när man blir lite begränsad men kommer allt att sakna att vara gravid. Hade jag inte varit "bara" i vecka 34+2 så hade jag inte ens varit besvärad av förvärkarna för känslan när man har dom är lite pirrig och spännande tycker jag... :)

• Mamacitaa
    Zoey83 skrev 2016-04-10 23:31:00 följande:

Får du inte gå över tiden???

Tänkte eftersom du blivit igångsatt alla gånger men inte gått över v.40.

Jo de får jag nog hehe. Men hade HF med första,gbs med andra och 3e gng var jag bara sjukt less på alla förvärkar och helt slut.

Lima76 - ja det är verkligen olika i vikt och 2an tog 8tim så den gick fort tillskillnad från de andra två. .

Ska på tul på torsdag och får se på ett ungefär hur mkt denna bebis kommer väga.

Jag skulle vilja föda i vatten hemma men eftersom jag behöver antibiotika vid fl så verkar jag inte få de.

Sen kan de vara bra o vara nära sjukhus ifall denna lilla få gulsot som storasyskon en fick.
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • RobzMarley

Oj vad ni skrivit!!

Det närmar sig nu alltså!! Känns galet! Går in i vecka 35 imorgon.

Fick sjukskrivningen godkänd av fk. Men jobbar 75% änsålängeZ men snart måste jag bog gå ner mer

• Moneal
    RobzMarley skrev 2016-04-12 20:18:47 följande:

Oj vad ni skrivit!!

Det närmar sig nu alltså!! Känns galet! Går in i vecka 35 imorgon.

Fick sjukskrivningen godkänd av fk. Men jobbar 75% änsålängeZ men snart måste jag bog gå ner mer

så skönt!!! grattis

jag vill oxå var i vecka 35 haha, gick in i vecka 31 I dag :)

hur förbereder ni inför bebis?

pysslar ni något kul?

För en månad sedan bestämde jag mig för att börja virka (lära mig) och nu är jag fast

Här är lite jag gjort än så länge, tänk på att jag är nybörjare så allt ser kanske inte 100 ut.

• Kristalii
    Zoey83 skrev 2016-04-11 07:37:49 följande:

Eftersom min tredje förlossning var så snabb och dramatisk! (vi hann inte till sjukhuset och smärtan var fruktansvärd) så har vi starkt funderat på igångsättning!

Detta för att hinna till sjukhuset OCH för att kunna få antibiotika i tid (D.v.s. 4 tim före barnet föds) eftersom det framkommit att jag har GBS både tidigare graviditet (där jag tyvärr fick missfall) och även under denna graviditet (genom en vaginal sticka).

Men nu börjar jag bli osäker!!!

Tänker att det är ju alltid bäst för barnet om det är så naturligt som möjligt.

Någon som kan hjälpa mig att fundera kring för- och nackdelar kring igångsättning.

Hur gick det för er som testat detta?

Kram allihopa och ha en fin måndag!

Jag hade valt igångsättning. Visst kanske det är bäst för barnet med en naturlig förlossning, men du då? Att gå och undra och fundera och känna dig stressad över att hinna in påverkar ju antagligen barnet oxå. Och kanske under längre tid än bara själva igångsättningen. 
  • Kristalii
    Moneal skrev 2016-04-12 23:50:43 följande:
    så skönt!!! grattis

pysslar ni något kul?

För en månad sedan bestämde jag mig för att börja virka (lära mig) och nu är jag fast

Här är lite jag gjort än så länge, tänk på att jag är nybörjare så allt ser kanske inte 100 ut.
    Så fint du virkat! Jag har virkat amigurumis i flera år, men kläder har jag inte vågat mig på. Jo, jag försökte virka ett par tofflor till min yngsta när hen var bebis, men det gick käpprätt åt skogen...

Jag skulle gärna vilja sy något. Ett babynest eller en filt eller gosedjur eller något. Men orken och tiden räcker inte riktigt till. Jag har virkat en figur som typ är till bebisen men när hen blir lite äldre kanske. Men ett hjärta eller två att hänga i vagnen borde jag ju kunna få till!
  • Kristalii

Idag är det vecka 34! 33+0! 49 dagar tills bebisen föds! Precis en månad kvar på jobbet. Dags att börja planera på riktigt nu kanske... Tyst Skriva en lista eller två och börja bocka av. Börja knåpa på förlossningsbrev och fundera på väska med innehåll.

Jag var till BM igår. Allt såg bra ut. Lågt blodtryck och järnvärdet har tom gått upp utan att jag ätit järntabletter! 

• Zoey83
    Moneal skrev 2016-04-12 23:50:43 följande:

så skönt!!! grattis

pysslar ni något kul?

Men så duktig!! du är, jättefina! grejer du knåpat ihop.

Nej, jag har aldrig gjort något till barnen tyvärr, men har vänner och släkt som tillverkat tofflor, sockor, koftor, byxor mm.

Skulle ändå aldrig hinna nu, studerar på heltid och ja de andra tre barnen, laga middag etc, sånt tar ju tid.

Snart tänkte jag iaf ge mig med studierna och ta ett uppehåll. Jag är i v.35 nu.
  • lima76

Moneal: så himla fina saker du virkat! min mamma virkade och stickade alltid förr men jag har aldrig lärt mig. Får kanske ge det ett försök längre fram, jag fotograferar lite nyfödda och behöver bygga upp förråd av söta mössor.. Annars kanske du tar beställningar senare? ;)

Jag var ju hos bm häromdan och frågade om varför man tar hinnorna. Hon sa att det är lite olika men framförallt för att hjälpa förloppet. Om hinnorna trycker på kan man få krystvärkar "i onödan"..
    Jag pratade också med en väninna som fött hemma med hypnobirthing (i england) och hennes andra förlossning gick inte vattnet förrän vid krystningen och hon upplevde det faktiskt som lite svårare än den gången då vattnet redan gått. Så nu är jag väl mest inne på att de tar hinnorna igen. Samtidigt så tänker jag att fram tills dess brukar jag må så bra att jag kan fatta beslut och tänka klart så jag ser väl lite hur det är den dagen.

Jag gick in i vecka 33 idag (32+0)

Tycker jag släpar mig igenom dagarna igen men är lite jobbigt runtomkring också. Jag fick ringa ambulans åt min mamma igår och hon är inlagd nu. Och min man är i uppstart av sitt bolag så han ger sig av innan jag stiger upp och är hemma sent. så det är långa dagar och vi är trötta allihop. Helgen bjuder på både dansuppvisning och gymnastik-uppvisning så jag behöver förbereda en del för det också.

Håller på med tvätt och strykning idag men vill helst bara ligga i soffan och göra ingenting. Tur att lillan är så självgående iaf.. 

• Moneal

Tack så jätte mycket!

Här även gjort ett babynest, ett gosedjur, en snutt filt och ett par byxor (filten, byxorna och nested är sytt på maskin)

Skulle vilja bli bättre på att sy kläder.

Just nu knåpar jag på en sänghimmel :)

Det är väldigt kul och avslappnande att ha något att göra och prova nya saker, så har jag inget tyg eller garn vet jag inte vart jag ska ta vägen riktigt haha.

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!