• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • RobzMarley

Bm besök idag. Vecka 33+6

Sf mått 33
    Järn 107
    Blodtryck ok
    Hjärtljud 149
    Vikt +20kg

Huvudet ruckbart men ligger på rätt håll

• Moneal
    Bibi84 skrev 2016-04-05 08:11:35 följande:

kommer ju ihåg att det blev bättre den sista månaden innan jag födde förra gången....men enligt UL så är det ju ca 3 månader kvar och inte två som är enligt gravtest och sista "mens". Tror mitt SF mått var ca 26 sista gången jag var hos bm och då var jag i v. 26-27 någonting. Kan det stämma? Har inte haft så stora magar i graviditeterna. Försöker hitta mina tidigare grav. journaler, men har inte hittat just det jag letar efter.

Allt det jag gjorde igår fick jag smaka på när jag väl skulle sova så var jag så öm, men det gick helt fint efter mycket om och men. :) Men idag har jag inte ont i bäckent bak, men i ligamenten fram är jag otroligt öm. Känns som om lilla tjejen skulle ha borrat sig ned i bäckenet för att stanna och att bäckenet måste tänjas ut. haha.... konstigt det där. 

Tycker faktiskt att det är många som flyttar i graviditeten, måste säga att det låter faktiskt ganska kul att flytta till ett nytt hus och installera sig där, men har en känsla på att i realiteten så är det ju mycket mera jobb. :) När flyttar ni Moneal?

Idag ska jag bara ligga med benen högt, sen är det baka en chokladtårta till minsten imorgon som blir två år. Ska försöka laga hemmalagade fiskkakor idag så vi ska ha fiskhamburgare ikväll. Wish me luck! :)

Ja samma här, enligt mig, äl, och test så är jag i vecka 32 nu men enligt bm i vecka 30.

Vi flyttar 21:a maj så inte så lång tid kvar nu vilket känns skönt.

Städfirma är bokad och men stannar och kollar så allt går som det ska haha

Bara för det så startar det säkert när han ej är hemma
  • Moneal
    RobzMarley skrev 2016-04-05 06:39:22 följande:

Oj ja hon har växt fort! Bra det är på det hållet ändå och att dina värden hållt sig bra.

Ja det är så skönt att slippa eländet, hoppas det fortsätter så :)
  • Moneal
    lima76 skrev 2016-04-05 17:12:32 följande:

kommer ihåg en gång  förra graviditeten när jag tränat yoga och lagt mig ner för avslappning efteråt. Jag kom inte upp hur jag än försökte och fick skrattande/gråtande ropa på min man som som tur var var hemma...

Jag är också lite nervös för att bebis inte kommer att vända sig neråt. Mina andra har varit tidigt fixerade, jag försöker stå en stund på alla fyra i sängen innan jag ska sova, har läst att det hjälper dem att hitta ner i rätt ställning.

har haft härligt väder här idag, 24 grader på altanen så riktig sommarkänsla. Har inte orkat så mycket så har mest suttit ute bara.. hoppas på fler såna dagar nu..:D då har ni en plan iaf! Jag har aldrig använr mig av sjukresa så har ingen aning om hur det fungerar, ringer man till sjukhuset och ber om en bil?

jag vet faktiskt inte riktigt men vet att vi gjorde det med första barnet, kostade väll typ 100kr eller så tror jag.

Går ju att ringa mbulans oxå i värsta fall :)
  • Moneal
    RobzMarley skrev 2016-04-05 17:23:11 följande:

Sf mått 33

Järn 107

Blodtryck ok

Hjärtljud 149

Vikt +20kg

var ju jätte bra värden :)

Så långt du börjat komma nu :)
  • Kristalii

Sf mått 33

Järn 107

Blodtryck ok

Hjärtljud 149

Vikt +20kg

Jag ska till BM nästa vecka. Är väldigt nyfiken på mitt järnvärde. Hon tog inte det sist, men gången innan var det på väg nedåt. Och nu när jag är förkyld äter jag ännu sämre än vanligt.

Spännande att huvudet ligger åt rätt håll!!
  • Kristalii
    lima76 skrev 2016-04-05 17:12:32 följande:

kommer ihåg en gång  förra graviditeten när jag tränat yoga och lagt mig ner för avslappning efteråt. Jag kom inte upp hur jag än försökte och fick skrattande/gråtande ropa på min man som som tur var var hemma...

Jag är också lite nervös för att bebis inte kommer att vända sig neråt. Mina andra har varit tidigt fixerade, jag försöker stå en stund på alla fyra i sängen innan jag ska sova, har läst att det hjälper dem att hitta ner i rätt ställning.

har haft härligt väder här idag, 24 grader på altanen så riktig sommarkänsla. Har inte orkat så mycket så har mest suttit ute bara.. hoppas på fler såna dagar nu..:D då har ni en plan iaf! Jag har aldrig använr mig av sjukresa så har ingen aning om hur det fungerar, ringer man till sjukhuset och ber om en bil?

Tur att din man var hemma! Jag tycker det är så himla jobbigt att känna mig så hjälplös och beroende av någon annan. Det är inte jag lixom. Åh andra sidan borde jag verkligen lära mig be om hjälp oftare.

Lägger sig inte min bebis rätt snart var det ett bra tips!
  • lima76
    Kristalii skrev 2016-04-05 18:40:28 följande:
    Tur att din man var hemma! Jag tycker det är så himla jobbigt att känna mig så hjälplös och beroende av någon annan. Det är inte jag lixom. Åh andra sidan borde jag verkligen lära mig be om hjälp oftare.

Lägger sig inte min bebis rätt snart var det ett bra tips!
    Håller med om att det är jobbigt att vara hjälplös... jag vill så mkt mer än jag orkar varje dag också..

Sf mått 33
    Järn 107
    Blodtryck ok
    Hjärtljud 149
    Vikt +20kg

vad skönt att allt såg bra ut idag!

Min Bm ringde idag och berättade att min odling (som jag lämnade förra veckan, två veckor efter avslutad penicillin-kur) visade samma som sist, sparsam mängd gbs.. Jag hade hoppats att det var borta.. Hon frågade om jag var symptom-fri och det är jag nog, jag kissar ju ofta men det gör man ju nu i slutet så vet inte om det kan kallas symptom. och typ normalt antal sd.. Men jag bad om att få lämna ny odling om några veckor. Ökar mängden kanske det är värt att ta en ny runda pencillin? Eller, jag vet egentligen inte.. Vill bara snabbspola fram till förlossningen ibladn känner jag..

Försöker stanna upp och njuta av att vara gravid men med halsbränna och foglossning och känslan av att vara liksom fullstoppad är det lite svårt att komma ihåg vad det var man saknade och tyckte var så himla mysigt då när man gick och längtade efter att få vara med om det igen..
  • Bibi84

När jag mätte mitt SF mått nu... det är väl från blygbenet upp till toppen av livmodern, så fick jag 26....men kan ju hända att det inte stämmer. konstigt att det skulle vara ungefär samma som när jag var hos bm sist. Men hon är aktiv i magen i alla fall. 

Bakandet har gått bra! är helt klar, så slipper tänka på det imorgon, vilket är otroligt skönt. har fått slappna av lite idag också. Imorgon är det fika med änner, så familjkalas och så ska jag packa.  

Smart med det att stå på alla fyra för att placera huvudet ned i bäckenet. Ska komma ihåg det om hon skulle få för sig att vända sig.

• RobzMarley
    Moneal skrev 2016-04-05 17:39:34 följande:
    Ja samma här, enligt mig, äl, och test så är jag i vecka 32 nu men enligt bm i vecka 30.

Vi flyttar 21:a maj så inte så lång tid kvar nu vilket känns skönt.

Städfirma är bokad och men stannar och kollar så allt går som det ska haha

Bara för det så startar det säkert när han ej är hemma
    Tungt med flytt när man är gravid. Har gjort det med två av mina. Båda två månaden innan de har kommit. Kanon med städfirma. Det är ju bra tungt annars.

Hoppas hon vill stanna lite längre då så han inte missar.

Men dottern så var sambon uppe i Sthlm och jobbade under veckorna och kom hem under helgerna. Hon var beräknad den 7:e juli. Det var fredag en vecka innan BF och mannen skulle inte komma förrän elva på kvällen ca. Han kom iväg tidigare och var hemma redan vid fem. Vilket var tur. Vid sju gick vattnet och tolv var hon ute.
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!