• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Moneal
    Mamacitaa skrev 2016-04-15 11:30:35 följande:

var på tul igår i vecka 31+5 och bebis låg precis under mitten kurvan enligt läkaen som gjorde tul. och allt annat såg bra ut :) 

men han sa inga % om det låg på plus eller minus. 

nån mer som varit på tul runt denna vecka o hur mkt vägde eran bebis?

Jag var på tul i 28+ då låg hon på +11% och vägde ca 1500g.

Hon låg på strecket över medel, mitt SF är på översta kurvan.

Skönt att allt såg bra ut!
  • Moneal
    RobzMarley skrev 2016-04-15 17:15:58 följande:

Inte gjort tul denna graviditet. Minns inte hur det var m de andra.

Har en fundering. Jag är sjukskriven 25% nu. Känner nu att det inte går längre o ska ringa läkaren på måndag. Och stanna hemma måndag. Vad händer då? Blir det karens igen?

Ja jag tror det blir ny karens igen.
  • Zoey83
    Mamacitaa skrev 2016-04-15 11:30:35 följande:

var på tul igår i vecka 31+5 och bebis låg precis under mitten kurvan enligt läkaen som gjorde tul. och allt annat såg bra ut :) 

men han sa inga % om det låg på plus eller minus. 

nån mer som varit på tul runt denna vecka o hur mkt vägde eran bebis?

Gjorde TUL när jag var i v.32+5, då beräknade de babyn till ca 2100g och +1%.

Men vad uppskattade dom vikten till på ditt ul?

Vad skönt att allt såg bra ut med bebis.
  • Greifing

Hej på er! Hoppas allt är bra med er?

Jag har inte gått tillbaka för att läsa utan tänkte bara skriva att det har gått bra för våran tjej som föddes 23+1. Som minst vägde hon 549 gram. (650 gr vid födseln) nu idag är vi på hemsjukhuset och hon väger 1820 gram igår. Sköter sig otroligt bra trots en tuff resa! Hon ammar, bajsar och sover. Väldigt nöjd tjej om hon får som hon vill såklart

Önskar er alla lycka till med bebisarna som snart ska komma

• Kristalii
    Greifing skrev 2016-04-16 09:42:50 följande:

Jag har inte gått tillbaka för att läsa utan tänkte bara skriva att det har gått bra för våran tjej som föddes 23+1. Som minst vägde hon 549 gram. (650 gr vid födseln) nu idag är vi på hemsjukhuset och hon väger 1820 gram igår. Sköter sig otroligt bra trots en tuff resa! Hon ammar, bajsar och sover. Väldigt nöjd tjej om hon får som hon vill såklart

Så roligt att höra att det har gått bra för er!! Helt otroligt! Födas i vecka 23+1 är ju väldigt tidigt. Så underbart!!
  • lima76

Åh vad roligt att du hörde av dig, jag har tänkt på dig/er och undrat hur det gått.. Så himla fint att höra att det gått bra <3
  • Moneal

Vad skönt att höra ifrån dig!

Och goda nyheter dessutom.

Vilken liten krigare ni har.

<3
  • Mamacitaa
    Zoey83 skrev 2016-04-15 23:41:47 följande:

Gjorde TUL när jag var i v.32+5, då beräknade de babyn till ca 2100g och +1%.

Men vad uppskattade dom vikten till på ditt ul?

Vad skönt att allt såg bra ut med bebis.

Ja det var skönt att bebis har det bra :) han mumlade fram nåt om att bebis vägde närmare 1900g nånting.
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Mamacitaa

Härligt att de går fetast för er :) har tänkt på er och undrar hur allt gått. <3
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Moneal

Nyss hemkommen från fl.

Har haft så mycket sd/förvärkar nu senaste tiden att jag kände att jag var tvungen att kolla upp dem.

De gör ju så jäklar ont, ctg kom upp i 99-105 ca var 4:e min så inte konstigt de gör ont heller.

Men de har inte påverka något värst ännu så jag fick komma hem igen.

Tappen var stängd och hade bara gått från 5,5 till 4 cm sedan jag var inne i vecka 23.

Så skönt det i alla fall.

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!