• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2016-04-12 23:50:43 följande:
    så skönt!!! grattis

jag vill oxå var i vecka 35 haha, gick in i vecka 31 I dag :)

hur förbereder ni inför bebis?

pysslar ni något kul?

För en månad sedan bestämde jag mig för att börja virka (lära mig) och nu är jag fast

Här är lite jag gjort än så länge, tänk på att jag är nybörjare så allt ser kanske inte 100 ut.
    Jag stickade två babyfiltar i ull. Sån giant knitt.
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2016-04-12 23:50:43 följande:
    så skönt!!! grattis

jag vill oxå var i vecka 35 haha, gick in i vecka 31 I dag :)

hur förbereder ni inför bebis?

pysslar ni något kul?

För en månad sedan bestämde jag mig för att börja virka (lära mig) och nu är jag fast

Här är lite jag gjort än så länge, tänk på att jag är nybörjare så allt ser kanske inte 100 ut.
    Åh vad fina! Jag såg inte från appen först
  • RobzMarley
    Kristalii skrev 2016-04-13 08:07:37 följande:

Idag är det vecka 34! 33+0! 49 dagar tills bebisen föds! Precis en månad kvar på jobbet. Dags att börja planera på riktigt nu kanske... Tyst Skriva en lista eller två och börja bocka av. Börja knåpa på förlossningsbrev och fundera på väska med innehåll.

Jag var till BM igår. Allt såg bra ut. Lågt blodtryck och järnvärdet har tom gått upp utan att jag ätit järntabletter! 

Skönt du känner så! Jag känner tvärt om. Att tiden är seg och att det är en evighet kvar haha
  • Bibi84

alltså, ni är duktiga som orkar sticka och virka. Imponerande virkning!!!! Jag har inte helt lagt min själ i varken virking, sticking eller sying....hittar ingen ro till det.

Var hos bm om tisdagen och allt såg väldigt bra ut, dom kollar inte järnvärdet hos oss varje gång, har typ kollat det 2 gånger MAX denna grav. Kan nog räkna med kanske en gång till att dom kolla järnvärdet om inte alls innan fl. Magen växte precis som den ska, så det var ju bra att allt såg bra ut. 

Stod precis upp, väldigt lungt och tyst i huset....måste säga att jag tycker om det på kvällen, men känner att morgonen ska vara full av barnskratt, bråk och allt vad det innehåller när man står upp kl 6:30 med 3 barn under 6 år i huset. 

när jag tittade på magen så såg den så liten ut, sa det till min au pair och hon sa...det ser ut som att den är lägre....och ja....tänk om den har sjunkit nu. är inne i v. 30. Känner att kroppen börjar göra sig klar till att föda snart, men när är ju frågan. Snart är terassen klar med oljning av golv och grunda och måla staketet...möbler börjar komma på plats, så snart kan vi njuta sommardagarna ute. :) härligt! 

Idag ska jag skicka in mina papper på ansökan om permisjonspengar (födelspengar). Och så ska jag skicka in en ansökan om att få föda i sverige OCH om jag skulle föda i norge så ska jag skicka in en ansökan till det sjukhus jag vill föda på. :) När alllt det där är på plats så blir det bara helt underbart skönt! hahaha!

• RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-04-14 09:48:10 följande:

alltså, ni är duktiga som orkar sticka och virka. Imponerande virkning!!!! Jag har inte helt lagt min själ i varken virking, sticking eller sying....hittar ingen ro till det.

Var hos bm om tisdagen och allt såg väldigt bra ut, dom kollar inte järnvärdet hos oss varje gång, har typ kollat det 2 gånger MAX denna grav. Kan nog räkna med kanske en gång till att dom kolla järnvärdet om inte alls innan fl. Magen växte precis som den ska, så det var ju bra att allt såg bra ut. 

Stod precis upp, väldigt lungt och tyst i huset....måste säga att jag tycker om det på kvällen, men känner att morgonen ska vara full av barnskratt, bråk och allt vad det innehåller när man står upp kl 6:30 med 3 barn under 6 år i huset. 

när jag tittade på magen så såg den så liten ut, sa det till min au pair och hon sa...det ser ut som att den är lägre....och ja....tänk om den har sjunkit nu. är inne i v. 30. Känner att kroppen börjar göra sig klar till att föda snart, men när är ju frågan. Snart är terassen klar med oljning av golv och grunda och måla staketet...möbler börjar komma på plats, så snart kan vi njuta sommardagarna ute. :) härligt! 

Idag ska jag skicka in mina papper på ansökan om permisjonspengar (födelspengar). Och så ska jag skicka in en ansökan om att få föda i sverige OCH om jag skulle föda i norge så ska jag skicka in en ansökan till det sjukhus jag vill föda på. :) När alllt det där är på plats så blir det bara helt underbart skönt! hahaha!

Vad skönt när allt är inlämnat och klart! Och skönt att allt såg bra ut hos bm!
  • Mamacitaa

var på tul igår i vecka 31+5 och bebis låg precis under mitten kurvan enligt läkaen som gjorde tul. och allt annat såg bra ut :) 

men han sa inga % om det låg på plus eller minus. 

nån mer som varit på tul runt denna vecka o hur mkt vägde eran bebis?

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Niyoh81
    Mamacitaa skrev 2016-04-15 11:30:35 följande:

var på tul igår i vecka 31+5 och bebis låg precis under mitten kurvan enligt läkaen som gjorde tul. och allt annat såg bra ut :) 

men han sa inga % om det låg på plus eller minus. 

nån mer som varit på tul runt denna vecka o hur mkt vägde eran bebis?

Ska göra en tul på tisdag å då har ja gått in i v.30.

Mitt SF låg på 26 nu i v.29. Så ja börjar krypa mot den nedersta sträcker nu. Hoppas inte man hamnar under de.
  • RobzMarley

Inte gjort tul denna graviditet. Minns inte hur det var m de andra.

Har en fundering. Jag är sjukskriven 25% nu. Känner nu att det inte går längre o ska ringa läkaren på måndag. Och stanna hemma måndag. Vad händer då? Blir det karens igen?

• Mamacitaa
    Niyoh81 skrev 2016-04-15 13:08:07 följande:

Ska göra en tul på tisdag å då har ja gått in i v.30.

Mitt SF låg på 26 nu i v.29. Så ja börjar krypa mot den nedersta sträcker nu. Hoppas inte man hamnar under de.

Va ett tag sen jag var hos bm så minns inte var mitt sf låg på då eller hur det är nu. Får se på måndag.

Hoppas tul går bra och är bebis liten görs mer koll eller så gömmer han sig bara längre in mot ryggen :)
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Moneal
    RobzMarley skrev 2016-04-13 19:43:14 följande:

Jag stickade två babyfiltar i ull. Sån giant knitt.

Ja men visst! Det gjorde du ja, har du någon bild? :)
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!