BIM-DECEMBER
Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!![Plus Plus](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-plus.gif)
Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!!
![Baby Baby](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-baby.gif)
Läge att köra ältest och tempa kanske..?
Jag råkade slänga förpackningen till testet på bilden (Apotekets) och vet inte hur känsliga de är. Vill ha en som mäter relativt låga nivåer då jag inte har BIM ännu. Tänkte köpa nya tester till i morgon och är osäker på vilket märka jag ska välja. Clearblue, CB, Apoteket...
Jag körde stickor ett tag men tyckte det var svårt å jobbigt att analysera. Sen har jag kört på CB ett tag men det blir sååå dyrt i längden.
Tänkte försöka ligga så mycket som möjligt istället..men jag kanske får testa på billiga ÄL stickor igen. :P vill ju inte heller förstöra liggandet med att hela tiden känna att "vi måste". Kanske kör denna månaden för att se, sen ta upp stickor igen.
Hur fungerar temp? Behöver man ha nån super duper eller funkar en vanlig? :P
Grattis till plussen!:D Håller tummarna för att svaga sträck blir starkare snart. Jag har bim på fredag och har väl lite "symptom" men tycker att det borde kännas mer på något sätt. Nu har jag illamående som hållt i sig sen i fredags. Men inga ömma bröst som jag alltid har innan mens och ingen molvärk. Hmm.. Varit duktig och väntat med att testa, få se om man kan hålla sig till bim att testa!
Aha okej! Nej, en vanlig temp duger gott. Man tar tempen på morgonen ungefär samma tid innan man går upp ur sängen och då syns det tydligt när äl varit, då tempen ökar med minst 0,2-0,3 grader. Fertility friend är en bra app där man kan föra in resultatet i, så räknar den sen ut ens äl. På så vis vet ni i alla fall när ni slipper tvångsligga mer.
Mensen borde ha kommit igår, och det gjorde den inte. Givetvis beter jag mig extremt dumt och köper ett test med avsikt att utföra det morgonen efter (såsom idag), men så slutar det med att jag inte kan hålla fingrarna ifrån det trots att det är KVÄLL. Och trots att jag har kissat hur mycket som helst under dagen (för jag springer på toa som om jag hade betalt för det). Behöver jag säga att det var negativt? Så nu sitter jag här, utan mens och utan test. Fan också.
Jag fick besök av tant röd idag...så det blev ingen december-bulle för mig..
Får hoppas på att 2016 behandlar mig bättre!
Lycka till alla andra :)
Oj shit nu är jag här igen! Hade bestämt mig för att hålla mig borta från familjeliv.se då det mest stressade upp mig då vi försökte som mest.
Jag o min man har innan pausen försökt få barn i 4 år. Utan resultat. Hängde då här heeeela tiden. Jag var överviktigt, vilket som var enda "felet" som hittades. Har nu gjort en Gastric sleeve och gått ner strax 50 kg. Så nu ska vi försöka igen.
Varför jag hittat hit igen är för att vi hade sex dagen efter ÄL. Som jag förstått finns det en chans att det kan ha tagit sig. Tycker nu att jag känt av lite molvärk till å från sedan ÄL. Även stick i magen. BIM 12/12...
Hoppas så innerligt, men vore nästan för bra för att vara sant.
Grattis till ytterligare ett par plus!
Själv ligger vi i som aldrig förr. Hehe. Jag tänker att det kanske inte behöver vara så himla romantiskt när det är bebis man vill ha. Romantisk kan man vara sen.
Provade för första gången ägglossningstest igår. Negativt. Attans. Men enligt en mensapp ska jag inte ha äl förrän imorgon så testar idag med. (och imorgon om det visar negativt igen)
Har ni andra några barn sen tidigare?
BIM idag tror jag, använde ej ältest då vi var på bröllopsresa en månad.
Ser det ut som det blivit en smekmånadsbebis??? =) =)