• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • 8airam8
    hoppasbli4 skrev 2015-12-09 19:25:12 följande:

Jag tror jag kan ha plussat idag. Eller så är det skittester med ovanligt tydliga spökstreck :P Strecken är definitivt rosa men så svaga att de knappt syns på bild så kan vara spök. Dock har tidigare spök på dessa test varit gråa så mina förhoppningar är höga :D Ska testa igen imorgon bitti. 

Symptomen de senaste dagarna är lätt illamående och yrsel/andfåddhet. Har mått exakt lika dant mina andra två graviditeter. 

Bild på testen, har ändrat ljuset lite bara. 

Vänstra testet är ju definitivt positivt! Grattis!
  • Crazy catlady

En fråga... ni som känner ömhet o hugg från vänstra respektive högra äggstock runt ägglossning o mens.. Vart exakt känns de huggen ? Jag har känt som hugg nu ikväll runt vänster höftben typ.. fast djupare då .. är det från äggstockarna eller vart exakt känns det ... eller är det bara gaser som trycker o jävlas ?

• Selwas

hoppas på svar !!

Min mens har alltif varit normal och jag har alltid undrat varför jag inte känner något när jag har mens tillskillnad från vissa tjejer som kan få hemska värkar och humörsvägningar.

Jag har aaaaaldrig kännt något när jag har mens är helt normal.

Men.... nu är det annorlunda och jag börjar bli orolig, jag har extrema värkar från helvetet, trött och jättesömnig. Trots att jag sover många timmar är jag helt slö om dagarna och känna som jag inte somnat alls. Kraftigt illamående och mardrömar.

Har tappat aptiten helt och tycker inte om att dricka "cola" som är min favoritdryck. Jag mår hemskt illa varje morgon. Äter jag något så vill jag bara spy. På natten känns det som något rör sig i min mage och det skrämmer mig. Jätte obehagligt.

Jag känner att jag vill göra en grav test eftersom detta är något nytt. Jag har aldrig kännt såhär. Jag har hört att vissa har fått vanlig mens varje månad trots att dom är gravida. Vad tror ni kan jag vara gravid?

Hade ni ochså testat er om ni kände såhär vid mens.

Tacksam för svar.

• My102
    Crazy catlady skrev 2015-12-09 20:16:29 följande:

En fråga... ni som känner ömhet o hugg från vänstra respektive högra äggstock runt ägglossning o mens.. Vart exakt känns de huggen ? Jag har känt som hugg nu ikväll runt vänster höftben typ.. fast djupare då .. är det från äggstockarna eller vart exakt känns det ... eller är det bara gaser som trycker o jävlas ?

Nejdå, känner precis samma :) huggen/stickningar kan kännas som en banan vid sidan av naveln å ner till ljumsken..kanske mot höften också. Det är nog ÄL som du har :)
  • annacnummertre

Håller med, superbra med grupp såhär så man kan ventilera och peppa varandra :D

• hoppasbli4
    8airam8 skrev 2015-12-09 20:07:32 följande:
    Vänstra testet är ju definitivt positivt! Grattis!
    Tack =) får se vad testet säger imorgon innan jag vågar tro på det helt. Är billiga ebay tester så kanske inte de mest pålitliga. 
  • 8airam8
    Selwas skrev 2015-12-09 20:22:26 följande:

hoppas på svar !!

Min mens har alltif varit normal och jag har alltid undrat varför jag inte känner något när jag har mens tillskillnad från vissa tjejer som kan få hemska värkar och humörsvägningar.

Jag har aaaaaldrig kännt något när jag har mens är helt normal.

Men.... nu är det annorlunda och jag börjar bli orolig, jag har extrema värkar från helvetet, trött och jättesömnig. Trots att jag sover många timmar är jag helt slö om dagarna och känna som jag inte somnat alls. Kraftigt illamående och mardrömar.

Har tappat aptiten helt och tycker inte om att dricka "cola" som är min favoritdryck. Jag mår hemskt illa varje morgon. Äter jag något så vill jag bara spy. På natten känns det som något rör sig i min mage och det skrämmer mig. Jätte obehagligt.

Jag känner att jag vill göra en grav test eftersom detta är något nytt. Jag har aldrig kännt såhär. Jag har hört att vissa har fått vanlig mens varje månad trots att dom är gravida. Vad tror ni kan jag vara gravid?

Hade ni ochså testat er om ni kände såhär vid mens.

Tacksam för svar.

Hej! Givetvis ska du testa och se om du inte är gravid. Jag tippar på att om det är positivt så är du en bit in i graviditeten också. Man kan ha mens trots att man är med barn! Köp ett test imorgon! Lite längre in i graviditeten sjunker hormonet i urinen som orsakar det positiva testet, så om det är negativt så bör du nog söka läkare så att de kan kolla på annat vis. Lycka till :)
  • Crazy catlady
    My102 skrev 2015-12-09 20:29:27 följande:

Nejdå, känner precis samma :) huggen/stickningar kan kännas som en banan vid sidan av naveln å ner till ljumsken..kanske mot höften också. Det är nog ÄL som du har :)

Aha okej.. .. trodde min äl va över :) hade äl-symtom sedan innan helgen och fick aldrog något utslag på testen trots tydliga beslut. . Tänkte att jag kanske hade ägglossning i måndag/tisdag men missat stegringen... ägget kanske inte släppte förrens nu.. kan det vara så? o jag har inga test kvar. . Haha
  • pärlsnäcka
    karinjanson skrev 2015-12-09 18:18:47 följande:

ÄL+12 idag, men har inga stora förhoppningar denna månad då vi bara hade sex på äl och äl+3.. det enda som inte känns som vanligt är att jag är kissnödig hela tiden så jag räknar med mens på fredag..

karinjanson skrev 2015-12-09 18:18:47 följande:

ÄL+12 idag, men har inga stora förhoppningar denna månad då vi bara hade sex på äl och äl+3.. det enda som inte känns som vanligt är att jag är kissnödig hela tiden så jag räknar med mens på fredag..

Låter som att du tappat hoppet! Gör inte det :( Ibland kan ett ligg räcka ;) Tänk om du plussar! Har du gått och deppat i onödan! Peppa peppa! Håller tummarna för fler symptom och ett plus. Kramar