• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • knutan83
    Symetrical skrev 2015-12-11 10:23:33 följande:
    Kan rekommendera dig att börja tempa. Då slipper du fundera över om du haft äl eller inte. vet många som aldrig fått positivt på ältest, men ändå bevisligen haft äl eftersom de blivit gravida.

Vilket älfabrikat har du? Testlagret har funkat skitbra för mig, men nu den här gången körde jag från graviditetskollen och de sög fet getballe! Vart starkt, men aldrig helt positivt och trots det hade jag äl (tempen ligger typ 0,5 grader högre nu än innan)
    Jag använder CB:s digitala, den "enkla" versionen. Men hur funkar det att tempa egentligen? Kan man använda vilken slags termometer som helst? 
  • Längtar88
    Symetrical skrev 2015-12-11 10:24:37 följande:

Låter onekligen bra likt en nidblödning. Spännande värre! Var det det borde du kunna få positivt gravtest om ett par dagar.

Men om de var en nidblödning tog det alltså 9 dagar för ägget att fästa?! Är inte de för lång tid???

Jag är så arg på gravidkollens tester som luras!!! Sen äl + 7 har jag tagit 5 tester, 2 med svagt svagt sträck från samma urin och 3 negativa. Blir ju besatt när de visar positivt först
  • Mammabertil

Gravidkollen är skit! Se bilden tester jag tig samtidigt på Bim -4

Längtar88 skrev 2015-12-11 10:40:28 följande:

Men om de var en nidblödning tog det alltså 9 dagar för ägget att fästa?! Är inte de för lång tid???

Jag är så arg på gravidkollens tester som luras!!! Sen äl + 7 har jag tagit 5 tester, 2 med svagt svagt sträck från samma urin och 3 negativa. Blir ju besatt när de visar positivt först

• annacnummertre

Jag kunde inte. Hålla mig. Tog två test idag, plus. Är på ÄL +9-10. Olidliga väntan kvar då... jag som skulle hålla mig till söndag.

Men nu måste jag vänta så att hcg hinner öka. Borde vara lycklig men gråter och är rädd.

• annacnummertre

Eller, jag fick positivt på ÄL-test tisdag den 1:a. När hade jag ÄL då?

• Jennska

Nån som har koll på hur apotekets tester är? Testade negativt med deras den 9e. Men fortsätter känna mig gravid.

• Längtar88
    Mammabertil skrev 2015-12-11 10:43:48 följande:

Gravidkollen är skit! Se bilden tester jag tig samtidigt på Bim -4

Verkligen! Men vad betyder ett positivt och sedan negativa?!
  • Fian88
    Längtar88 skrev 2015-12-11 10:40:28 följande:

Normalt tar det ägget 7-10 dagar att vandra ner och fästa. Och fick du blödning på äl+9 så är det ju möjligt att ägget fäste på äl+8 men att blodet kom ut på +9:)
  • Längtar88
    Fian88 skrev 2015-12-11 12:01:19 följande:

Normalt tar det ägget 7-10 dagar att vandra ner och fästa. Och fick du blödning på äl+9 så är det ju möjligt att ägget fäste på äl+8 men att blodet kom ut på +9:)

Ååååh så jag har fortfarande en chans?! <3
  • Crazy catlady
    knutan83 skrev 2015-12-11 10:14:13 följande:

Blir så stööööörd. Alla jäkla äl-tester visar neg ändå har jag molvärk i magen. Hade jag aldrig börjat med de där jäkla testerna hade jag varit hundra på att nu jäklar är äl:en igång.

Kanske skulle köpa den där dubbelindikatorn till nästa gång. Min man vill absolut att vi ska fortsätta med äl-tester. Haha.

Jag förstår din känsla.. har kört med cb digitala ägglossningstest men fick negativt hela tiden..

Trots tydliga symtom såsom värk o mage och rygg.. o trådiga flytningar i flera dagar.. så jag lever på hoppet nu och hoppas att vi lyckades pricka in den ändå. . Kanske lyckades missade stegringen med någon marginal eller något. . När jag kände av äl som mest testade jag både runt lunch och kväll.. men ingenting :(