• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • Jennska
    knutan83 skrev 2015-12-10 13:07:13 följande:

En sak fattar jag inte riktigt, enligt min mensapp ska jag ha äl idag, enligt clearblue har jag inte äl idag och har inte haft de senaste tre dagarna. Jag har heller inte haft stenkoll på min cykel då vi alldeles nyligen bestämde oss att skaffa en liten till så jag vet ju inte när jag har äl.

Men så tänker jag att 'tänk om äl redan har varit? buhu buhu' och jag googlar tre miljoner olika saker som inte gör mig klokare, snarare tvärtom, mer förvirrad.

Så nu tänker jag att jag testar upp äl-testerna jag har och sedan tar jag och slappnar av. Vi har liksom inte ens försökt en gång än och därmed borde jag fan lugna ner mig lite.

Borde skapa en ny tråd: en lugna-ner-sig-tråd. där man bara kan vara lugn. heheheheh.

Nä det där med äl förstår jag mig inte heller på...haha.. vi började verkstan i aug och har väl bara kört på så "får det bli när det blir". Men efter min lilla skumma blödning som kom för tidigt och har inte fått nån mena efter det.. så vart jag lite nyfiken och googlade på hur flytningarna ska vara vid äl. Och just då hade jag just såna där äggviteslemtråds-aktiga. Detta var i förrgår. Blödning fick jag i månadskiftet och hade eg BIM igår. Så jag hänger inte med alls!
  • knutan83
    Jennska skrev 2015-12-10 13:11:36 följande:
    Nä det där med äl förstår jag mig inte heller på...haha.. vi började verkstan i aug och har väl bara kört på så "får det bli när det blir". Men efter min lilla skumma blödning som kom för tidigt och har inte fått nån mena efter det.. så vart jag lite nyfiken och googlade på hur flytningarna ska vara vid äl. Och just då hade jag just såna där äggviteslemtråds-aktiga. Detta var i förrgår. Blödning fick jag i månadskiftet och hade eg BIM igår. Så jag hänger inte med alls!

Men egentligen borde man bara köra efter "det blir när det blir". Jag kan ju uppenbarligen inte ens hålla mig en månad efter det.

Men den där jäkla äl:en. Den borde fan bara komma och tala om att 'hej, nu är jag här!'

• Gylleneprinsessa
    Komigennubebis skrev 2015-12-10 12:58:32 följande:

Hejsan allesammans! Har för ett par månader sen börjat bebisverkstaden, inget än men hoppas på ett plus snart! :) Jag har en fråga: föregående två månader uppmärksammade jag en väldigt svag rosa flytning typ en vecka efter ägglossning, hoppades att det var en nidblödning men ickesanicke. Nu är det så att jag fick likadant igen och jag undrar om det kan tyda på att jag inte är gravid nu heller? Någon som vet? Vill inte hålla på och hoppas i onödan, fast det lär jag väl göra ändå ;)

Jag funderar också på det. Jag har också haft lite små rosa blödningar och annat men inte varit gravid. Är det skengraviditet som ligger bakom? Jobbigt att ha en massa frågetecken om sina symptom men ändå få negativt på testerna. Är det för att man letar symptom som man upptäcker rosa och brunaktiga flytningar som man inte hade upptäckt annars?
  • SSK13

Ni som använder cb digital dubbel hormonindikator, hur länge brukar ni få blinkande smiley? Jag har haft det i fyra dagar i rad nu. Hoppas på en fast imorgon. Men börjar bli lite så "tänk så får jag ingen fast smiley".

• Jennska
    knutan83 skrev 2015-12-10 13:22:25 följande:

Men egentligen borde man bara köra efter "det blir när det blir". Jag kan ju uppenbarligen inte ens hålla mig en månad efter det.

Men den där jäkla äl:en. Den borde fan bara komma och tala om att 'hej, nu är jag här!'

Haha ja precis! Vore ju liksom enklare då. Samt att mensen kommer när den ska! Fattar ju inget alls när allt bara hoppar huller om buller. Ingen ordning på det hela!
  • Rackamaja
    SSK13 skrev 2015-12-10 14:11:16 följande:

Ni som använder cb digital dubbel hormonindikator, hur länge brukar ni få blinkande smiley? Jag har haft det i fyra dagar i rad nu. Hoppas på en fast imorgon. Men börjar bli lite så "tänk så får jag ingen fast smiley".

Jag är inne på femte dagen med blinkande smiley. Normalt brukar jag ha den i tre dagar och sedan få fast smiley. Börjar också bli orolig, tänker att det kanske inte blir någon ägglossning denna gång?

När har du BIM?

• sofie.sv89
    anynumos skrev 2015-12-10 08:02:17 följande:

Grattis alla plussare!! Vad sägs om att starta en fb grupp?

absolut låter jättebra! visst går det inte att se att  jag är med  i den? Plussade igår och vi vill gärna hålla det hemligt under den första tiden. 
  • Jennska

Asså hörrni. . Kändes som att mina bröstvårtor var klibbiga.. så testade klämma lite försiktigt. Och det kom ut råmjölk ur ena bröstet!! Kan det göra det om man inte är gravid? (Och inte varit det på länge.. mitt barn är 4,5 år)

• SSK13
    Rackamaja skrev 2015-12-10 14:18:36 följande:

Jag är inne på femte dagen med blinkande smiley. Normalt brukar jag ha den i tre dagar och sedan få fast smiley. Börjar också bli orolig, tänker att det kanske inte blir någon ägglossning denna gång?

När har du BIM?

Jag har fått MA så dett aär första ÄL efter det. Ej haft mens sen dess heller. Eftersom jag hade koll på mina cykler innan så behövde jag inga ÄL-tester men nu kände jag att jag ville ha koll.

Hoppas vi får fast smiley imorgon då! Billiga ÄL-stickor ger knappt någon ökning alls för min del.
  • annacnummertre

Jag tror att jag har plussat. 
    Tog ett CB på förmiddagen (ÄL +9) och fick plus direkt, svagt, men inte grått och brett. Tog sen nu igen på kvällen och då syns det inte mycket alltså. Det syns, men inte mycket.
    Så ja.
    Är LIVRÄDD att det ska bli som förra månaden. Plussade tidigt, och runt BIM blev det MF. 

Jag vågar inte ens vad glad över att det kanske har tagit sig igen. Det enda jag kan göra är att vänta, och det känns som jävla tortyr just nu. 

Jag vet att det är tidigt och jag vet att urinet spelar jättestor roll såhär tidigt, men ändå. Får försöka vänta och testa igen men det kommer bli jobbiga dagar framöver.