Gladhannapanna skrev 2017-05-09 14:51:47 följande:
Åh vad roligt att läsa. Har insett att jag inte kommer att få någon operation genom landstinget då jag inte är tillräckligt tung. Mejlade dem igår kväll och har fått ett jättebra svar imorse. Ska fylla i hälsodeklarationen och posta på en gång.
De har lediga tider redan i juni!!!! Hur länge var du sjukskriven efteråt och hur länge kände du dig påverkad av operationen? Tänker på om jag operaras i slutet av juni och sedan har semester så vill jag inte att det påverkar familjen alltför negativt.
Hej!
Jag var sjukskriven i tre veckor efteråt och jag tycker att det gick väldigt bra och smidigt. Hade inte särskilt ont efteråt men det var lite svårt i början att få i sig tillräckligt. Tycker inte att det påverkade familjen mycket, jag sa till mina barn som är 5 & 6 att jag hade opererat mig i magen och var tvungen att äta väldigt försiktigt och de var väldigt engagerade och frågade om jag fick äta det eller det... (första veckorna flyt, sedan mjuk mat och långsam upptrappning). Nu äter jag samma mat som dom men såklart mycket mindre mängd. Jag mår i dagsläget väldigt bra och det är egentligen inte något som jag inte kan äta utan det handlar om i vilken mängd. Har gått ner från 119,5 kg till 74. Som sagt, det går knappt att fatta...
Det enda negativa som jag ser det är att jag ofta fryser (till skillnad från innan då jag svettades vad jag än gjorde) och att jag har tappat mycket hår. Men det var jag beredd på.