Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

BF Oktober 2016

Jag blir helt tokig av denna väntan tills ha passerat v 12..... Varför kan inte tiden gå fortare???? Har en vecka semester nästa v sen börjar jag jobba, så ja hoppas det går fortare när man är tillbaka i vardagen

Vad sysselsätter ni er med för att få tiden att gå?

• Anonym (orolig)
    Anonym (också orolig) skrev 2016-02-13 17:42:29 följande:
    Samma här.
    Alltid är det något man ska oroa sig för.
    1. Orolig för att inte kunna bli gravid
    Blir gravid.
    2. Orolig för missfall
    3. Orolig för att ultraljudet ska visa något fel
    Sen kan jag tänka mig följande:
    4. Orolig för sent missfall
    5. Orolig för förlossningen
    6. Orolig för plötslig spädbarnsdöd
    7. Orolig för allt barnet tar sig för i livet.
    Haha, hur ska det gå?! Man måste nog bara försöka go with the flow... 
    Jo det är ett evigt väntande,,, mitt första barn dock i magen i typ v 20-25 så jag vet egentligen att man aldrig kan vara säker, var orolig när jag var gravid med dottern som idag är 8 år, fick massa komplikationer med henne o låg inlagd från v 25-32 och sen v 34-38 typ ...

Jag känner att det är många steg som ska passeras, men först o främst satsar jag på v 12 sen v 25

Go with the flow var bra uttryckt, ska försöka upprepa det för mig
  • Anonym (orolig)
    mumsan30 skrev 2016-02-13 18:14:37 följande:
    Jag har alltid tyckt att veckorna fram till 12 går sakta som bara den.. du kanske ska starta något projekt som upptar mycket av din tid om du vill att dagarna ska gå? Det är ju väldigt inne att virka och sy lapptäcke och dylikt haha!

Jag känner en inre oro för just att få ett ma igen men å andra sidan tänker jag att jag väntar inte missfall, utan jag väntar barn. Går något snett under graviditeten så gör det det även om jag skulle sitta och oroa ihjäl mig under dagarna. Försöker att bara go with The flow precis som en annan också skrev. :)

Jag känner mest att jag har svårt för att hålla detta hemligt! så sjukt svårt! En av mina bästa vänner vet redan och det som är så kul är att vi är i ungefär samma vecka :)
    Jo egentligen har jag tusen projekt jag kan sysselsätta mig med, städa förrådet, göra scrapbooking med alla bröllopsbilder som vi snart får,,, eller baka fast är ju sååå trött ha ha

Synd man inte kan sova tills bebisen är född....

Ja hålla de hemligt är svårt, jag kommer nog berätta för en kompis på måndag men ska försöka hålla mig, har en kompis som ska påbörja ivf, hoppas såååå för deras skull, plus hon är en toppenkompis så hade varit roligt o vara hemma tillsammans

När ska ni berätta för fler?
  • Anonym (orolig)
    mumsan30 skrev 2016-02-13 18:53:38 följande:

Det är bara en vän som vet än så länge, tänker inte berätta för fler förrän efter vi har gjort kub. Så nån gång i vecka 13 tror jag att vi kanske ska berätta. Känns säkrare så. Det var rätt många som fick veta tidigt förra gången och då var det också många vi var tvungna att berätta att det inte gick vägen för, det var väldigt jobbigt. Därför ska jag försöka hålla på det så länge som möjligt. :)

Har ni börjat fundera på namn ännu eller väntar ni med det? Sånt tycker jag är så mysigt, spåna i namn :)

Finns det ngn anledning till att ni väljer att göra KUB?

Jag håller med om det där, ju fler som vet man är gravid ju fler ska man berätta att det sen inte blir ngt... Vi ligger också lågt ett tag till
  • Anonym (orolig)
    malinp88 skrev 2016-02-13 18:33:50 följande:

Hej, jag hoppar gärna också med i den här tråden. Är gravid v.8 med vårt första barn. BF 1/10. Spännande och nervöst på samma gång. Har ännu inte berättat för någon.. När borde man berätta? Kram

vi väljer att vänta tills minst v 12, om jag inte får för stor mage
  • Anonym (orolig)
    mumsan30 skrev 2016-02-13 18:53:38 följande:

Det är bara en vän som vet än så länge, tänker inte berätta för fler förrän efter vi har gjort kub. Så nån gång i vecka 13 tror jag att vi kanske ska berätta. Känns säkrare så. Det var rätt många som fick veta tidigt förra gången och då var det också många vi var tvungna att berätta att det inte gick vägen för, det var väldigt jobbigt. Därför ska jag försöka hålla på det så länge som möjligt. :)

Har ni börjat fundera på namn ännu eller väntar ni med det? Sånt tycker jag är så mysigt, spåna i namn :)

Vi har redan börjat spåna kring namn, började redan förra graviditen med o spåna, då blev det ju tyvärr mf,men vi är inne på ungefär samma spår, eller nja inte hela tiden, jag har ett mkt ovanligt favoritnamn som han inte är helt övertygad om än ha ha
  • Anonym (orolig)
    Lerumsmamma skrev 2016-02-13 19:34:41 följande:

Kub gör man ju för risken är större för kromosomavvikelser om mamman är över 35. Det är iallafall varför jag kommer göra kub. Varför inte göra det när man får det gratis dessutom? :)

Okej, jag är 32 så jag blir nog inte erbjuden det, sen dessutom så vet vi inte hur vi skulle reagera om man får "dåliga" svar. Abort känns inte som ett alternativ om det inte skulle vara väldigt stora avikelser som gör att barnet tex bara lever ngn mån ef födseln
  • Anonym (orolig)
    mumsan30 skrev 2016-02-13 19:59:30 följande:

i länet jag bor får vi välja om vi vill göra kub eller ej, alla gravida erbjuds. Har gjort kub med våra flickor också och då var jag 24 och 25.

Jag väljer att göra kub för jag.känner att jag vill veta hur allt står till med bebisen. Det är även en gratis undersökning som jag gärna nyttjar. Att få se den lilla lugnar även mina nerver. Skulle det visa avvikelser så är det något vi får ta då, men då får jag åtminstone veta det tidigt och så får man ta det därefter. :)

Aha

Får se vad de säger hos oss,kan ju ha ändrats sen jag gick på mvc (typ 9 år sen) Alla får kanske göra det här nu
  • Anonym (orolig)
    mumsan30 skrev 2016-02-13 20:11:17 följande:

i länet jag bor får vi välja om vi vill göra kub eller ej, alla gravida erbjuds. Har gjort kub med våra flickor också och då var jag 24 och 25.

Jag väljer att göra kub för jag.känner att jag vill veta hur allt står till med bebisen. Det är även en gratis undersökning som jag gärna nyttjar. Att få se den lilla lugnar även mina nerver. Skulle det visa avvikelser så är det något vi får ta då, men då får jag åtminstone veta det tidigt och så får man ta det därefter. :)

ja det är inte omöjligt! :) nu ska jag spendera min lördagkväll på nattjobb.. hade hellre suttit bänkad i soffan och tittat på mello..

Ha en trevlig kväll!
    Jag jobbar också natt inatt, men kan ha mellon igång i bakgrunden så det är ändå okej. Hoppas du får en trevlig o bra natt på jobb
  • Anonym (orolig)
    mumsan30 skrev 2016-02-13 21:03:04 följande:

jobbar du också inom vården? :)

Nej, jobbar extra varannan helg i annat serviceyrke
Svar på tråden BF Oktober 2016