Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

BF Oktober 2016

Är idag i v 6+0 Fick jättemkt hugg i vänster sida inatt när ja jobbade. Kunde varken sitta el ligga. Åkte in akut. Där såg dr ett foster, dock var det för tidigt o se hjärtljud. Dr såg även 2 st andra prickar som kunde vara foster. Det är oxå många fall där en tillbakabildas men hon var förvånad. Fick ta blodprov, ska ta nytt på tisdag.. sen blir der fler UL om ca 2 v. Hon sa att hon inte kan säga med säkerhet men att vi ska förbereda oss på minst tvillingar.

• Anonym (orolig)
    Loppan84 skrev 2016-02-14 11:00:58 följande:

Oj vilken grej! Hur känns det med tvillingar? Är det ivf?

Vi blir överlyckliga oavsett hur många det är. Nej ingen IVF men har gått på ägglossnings tabletter
  • Anonym (orolig)
    nepe skrev 2016-02-14 13:47:06 följande:

VIlka? Jag åt letrozol denna gång och blev gravid på första försöket :D Dock såg bm "bara" en äggblåsa på vul dagen innan äl :)

Åt pergotime
  • Anonym (orolig)
    HelenaSaga skrev 2016-02-14 11:27:11 följande:

Man räknar fullgångna graviditetsveckor. Så 11+6. Så "bara" 8 veckor kvar. Men med din historia borde du ju kunna få ett tidigt ultraljud och om man ser ett hjärta som slår då sänks risken drastiskt.

Tack för svar. Har oxå undrat
  • Anonym (orolig)
    Alma88 skrev 2016-02-14 18:30:46 följande:

Åh imorgon ska jag få titta på om det slår ett litet hjärta och om det sitter på rätt plats. Hade utanförhavandeskap sist så därför jag fått en tid. Nervös! :)

Lycka till. Vilken v är du i?
  • Anonym (orolig)
    Alma88 skrev 2016-02-14 19:49:47 följande:

Tack, Jag går in i Vecka 7 imorgon

Jag är i 6+0 men det räknas enligt pampers som v 7. Vi såg inget hjärta igår för det troligen var för tidigt. Känner mot inte så värst orolig. Tänkte bara förvarna dig att de kanske ej ser hjärtat imorgo. Lycka till
  • Anonym (orolig)
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-02-15 07:58:09 följande:

Godmorgon på er då gick man in i en ny vecka ?? så roligt å så fyller man år idag med haha ha det bra alla

Grattis. Hoppas du får en toppen dag och blir firad ordentligt
  • Anonym (orolig)
    mumsan30 skrev 2016-02-15 09:10:09 följande:

Vad spännande!! Håll oss uppdaterade! :)

Ja vi får se om det blir mer klarhet vid nästa ul.. nu är det bara att vänta
  • Anonym (orolig)
    Frufin skrev 2016-02-15 21:02:38 följande:

Plussade idag!! Det känns helt overkligt! Om det går vägen så är BF 24/10. Vårt tredje barn. Slutade med cerazette i november. Denna månad körde vi med ÄL test och lyckades tajma både dagen innan o samma dag! Mannen har inte varit helt lätt att få med på noterna, men hoppas o tror han gläds snart med. Känner själv att det känns lite läskigt att börja om, våra är 10 o 7 år. Fler som ska få sladdis? Nån som vet om det finns en aktuell tråd nu för dr som väntar sladdis?

Min dotter från tidigare förhållande är 8 år så det är också sladdis, ska bli spännande att berätta hon ska bli storasyster. Vi kommer dock vänta tills jag passerat v 12 el tills jag har skrivit papper på att få förlängt på jobb. Vill ej berätta offentligt förrän det är klart. Och tills vi har fått klarhet i hur många "frö" där är därinne
  • Anonym (orolig)

Var glada så länge ni i alla fall slipper illamåendet

Svar på tråden BF Oktober 2016