Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

BF Oktober 2016

Vanja skrev 2016-02-10 10:07:40 följande:

Känner igen mig så väl.. Den där tröttheten är inte att leka med! Men det ger med sig, om det är till nån tröst. :) själv känner jag mig bara less på mig själv. Plussade i förrgår och sa då att jag inte skulle hänga upp mig så mycket på de, det blir som det blir typ. O ändå sitter jag här nu som besatt, de ända som snurrar i mitt huvud hela dagarna är bebis! :) trodde jag var förbi de..

Här är en till. Försöker säga åt mig själv att det får gå som det går, att vi inte kan göra ngt åt hur utgången blir. En likförbannat sitter man o tänker på hösten o myspys med bebis.. och drömmer
  • Anonym (orolig)
    Mattis89 skrev 2016-02-10 14:20:34 följande:

Tack snälla för alla svar! Gulliga ni är :) jag har en tid för ul 8mars hos BM men känns superkämpigt att vänta en månad till. Jag försöker inte stressa upp och lyssnar mycket på kroppen. Vad har ni för symptom nu v.6? Jag mår illa på morgonen och även om jag slumrar till på dagen och vaknar, känner mig yr och ooootroligt trött och även hungrig, har redan fått problem att knäppa jeansen... Undrar även hur man meddelar om man vill vara med i BF oktober 2016 fb gruppen? Kram på er!

Jag förstår också din oro. Har haft en del mf och det sista var i dec. Det är inte lätt att bara släppa oron. Skönt du fått UL. Jag hoppas på att få ett vul i slutet av feb. Mina symptom än så länge är extremt illamående. Spyr hela tiden. Fått medicin men spyr ändå ca 5 ggr per dag. Och så är ja trött...
  • Anonym (orolig)
    NickiR skrev 2016-02-10 21:39:34 följande:

Hej

Lite sent in men är det OK om jag är med ? Plussade i fredags och beräknad 14/10. Tredje barnet tog över ett år den här gången. 

Grattis
  • Anonym (orolig)
    avigmaria skrev 2016-02-11 10:36:05 följande:

Hej!

Jag är gärna med här i tråden. Fick veta i måndags att jag är gravid, bf 17/10. Har en son april-14, fick ett missfall i somras i vecka 10. Är nu otroligt rädd att även denna graviditet ska sluta illa. Nån som har bra tips mot oron?

Har oxå en del mf i bagaget. Mitt senaste var i dec. Är jätte nojjig men försöker ta en dag i taget. Har en v semester nästa v så då ska jag försöka sysselsätta mig så gott det går. Sen tror jag eller hoppas jag tiden går fortare när jag jobbar igen. Många säger att man ska försöka tänka att man väntar barn inte missfall, jag tycker det är svårt... jag vågar inte hoppas än.
  • Anonym (orolig)
    Vanja skrev 2016-02-11 11:55:33 följande:

Skrev ett meddelande till min syster och orkar inte skriva om det igen så jag lägger in en skärmdump istället.. Vad tror ni? Kan man gå såhär länge utan att ha märkt nåt?? O jag som har druckit alkohol.. :(

Jag gick till typ v 14 när jag var 17. Gjorde sen abort, var precis i gränsen för antal tillåtna veckor. Jag märkte ingenting.

Testa du med grav.test efter ditt mf o såg att det blev negativt? Ang alkoholen tror ja inte du behöver vara orolig. De första v får bebisen inte näring via mammans blod. Ring gym o be om UL
  • Anonym (orolig)
    Vanja skrev 2016-02-11 13:50:49 följande:

Jag testade negativt eftet ja, fick missfall v.12 så jag fick komma upp på vul efter o se att allt var ute ok ok.. Har fått en vul-tid pga tidigare mf men de e inte förrän den 25e.. Lång väntan. :( Tack snälla för svar!

Jo jag vet den här eviga väntan. Jag ska till BM den 23 och prata och då hoppas jag att jag antingen får vul samma dag el väldigt fort...
  • Anonym (orolig)
    Vanja skrev 2016-02-11 14:13:49 följande:

Man får ljuga lite me tycker jag.. Säg att du haft en konstig blå flytning lr nåt! :) då lär dom vilja kolla!

Är inte så orolig att jag inte ska få. Men vill inte dit för tidigt o att de inte ser ngt hjärta än. Så får ge mig till tåls. Och får ja mot förmodan inget så går vi privat i Malmö. De har massa lediga tider. Är bara i v 6 (5+4) så är ingen garanti att hjärtat börjat slå
  • Anonym (orolig)
    Sallets skrev 2016-02-11 19:00:31 följande:

Någon som har superknep mot illamående? Spyr och mår riktigt riktigt illa. Ska ringa mvc imorn och be om recept på lergigan. Tar tacksamt emot tips tills dess ????

Be om lergigan comp. Blir inte lika däckad som av lergigan
  • Anonym (orolig)
    emelieB skrev 2016-02-11 21:26:37 följande:

Någon med erfarenhet av bruna flytningar?

Haft lite brunt.. Ingen värk och fint plus även idag. Orolig som satan :(

Tyvärr har jag bara neg erfarenheter av det. Alla mina MF har börjat så, och efter ngn dag har jag fått ont. Har också hört om många som haft det och det inte blev mf.. så länge du ej har ont eller blöder så finns nog ingen anledning till oro

Kram
  • Anonym (orolig)
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-02-12 09:42:26 följande:

Någon som har berättat för vänner eller släkt än?jag har bara berättat för 2jätte nära vänner

Har berättat för min mamma o pappa bara. Men vill berätta för alla mina vänner. Men ska försöka lugna mig till jag sett hjärtat på vul
Svar på tråden BF Oktober 2016