• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Alvsten

Vilka kurser har ni tänkt gå/gått? Vi är anmälda till föräldrakursen via vår BM. Sen ska vi anmäla till profylaxkurs. Jag kommer antagligen även anmäla mig till en kurs för gravidyoga samt en amningskurs. Vet inte om jag kommer att ha råd med alla men hoppas verkligen det :)

• orzia1
    Alvsten skrev 2016-07-23 23:21:25 följande:

Vilka kurser har ni tänkt gå/gått? Vi är anmälda till föräldrakursen via vår BM. Sen ska vi anmäla till profylaxkurs. Jag kommer antagligen även anmäla mig till en kurs för gravidyoga samt en amningskurs. Vet inte om jag kommer att ha råd med alla men hoppas verkligen det :)

Då vi är begränsade med min ork och förmåga att vistas i offentliga miljöer och vara igång så kommer vi gå en profylax kurs på nätet, sen har vi anmält oss till en förlossnings info typ via barnmorskemottagningen som är typ 3 timmar lång

är inte amningskursen gratis?
  • Alvsten
    orzia1 skrev 2016-07-24 01:36:58 följande:

Då vi är begränsade med min ork och förmåga att vistas i offentliga miljöer och vara igång så kommer vi gå en profylax kurs på nätet, sen har vi anmält oss till en förlossnings info typ via barnmorskemottagningen som är typ 3 timmar lång

är inte amningskursen gratis?

Förut var amningskursen gratis men inte nu längre. Iaf inte i mitt län :(

Tur att det finns mycket bra via nätet :)
  • Mabo90

Flera gånger om dagen så tänker jag tankar om att bebisen i magen är sjuk på något sett. Kromosomfel, missbildningar, eller andra skador. Jag oroar mig för det hela tiden och drömmer om det. Det har tagit bort en stor del av njutningen i att vänta barn och det påverkar mitt inre enormt. Är jag helt ensam?

• bpumpkin

Går in i v 30 imorgon och idag köpte vi vagnen! Det blev en Emmaljunga Super Viking som var den vi båda tyckt mest om att rulla i butikerna, den känns så stabil och bra, gedigen liksom, och dessutom lättrullad. Jätteskönt att ha det avklarat! Nu är det bara spjälsäng och skötplats kvar av de "större" grejerna, sen se till att vi har lite kläder, blöjor, tvättlappar och babyapotek antar jag. Och slutligen packa bb-väskan...  Vet att det är ett bra tag kvar MEN jag känner verkligen att det närmar sig!

• orzia1
    Mabo90 skrev 2016-07-24 21:16:21 följande:

Flera gånger om dagen så tänker jag tankar om att bebisen i magen är sjuk på något sett. Kromosomfel, missbildningar, eller andra skador. Jag oroar mig för det hela tiden och drömmer om det. Det har tagit bort en stor del av njutningen i att vänta barn och det påverkar mitt inre enormt. Är jag helt ensam?

Jag drömmer mer mardrömmar om att bebisen ska få syrebrist vid förlossningen och få hjärnskador... Sen har de sagt hon har långa ben så drömmer suspekta drömmar om att personalen står i andra sidan av rummet och drar och benen aldrig tar slut
  • JagOchKulan

Du är inte ensam, har också haft lustiga drömmar, samt tänker under dagen på vissa saker och ibland börjar man tvivla på sig själv om man verkligen e redo, kommer man att bli en bra mamma, tankarna forsar igenom en....

Nervös, orolig.... Men samtidigt förväntansfull, 71 dagar kvar .....

Typ 13 dagar kvar på jobbet...
  • Lilla Luna

Vi har inte kollat kön men sambon är stensäker på pojke. Det är även mina föräldrar, redan innan rul. Min syster säger att det känns som att det ska vara en pojke bara. Samma sak sa min moster (fast hon la till att hon alltid har fel). De flesta tror pojke i dagsläget, några få tror flicka. Jag själv försöker att inte tro något men omedvetet vandrar tankarna in på pojke, så nu försöker jag medvetet ändra dem till flicka för att jämna ut lite. Kan tiden gå lite snabbare så vi får se vem det är? Är så sjukt nyfiken!

• Alvsten
    bpumpkin skrev 2016-07-25 17:30:19 följande:

Går in i v 30 imorgon och idag köpte vi vagnen! Det blev en Emmaljunga Super Viking som var den vi båda tyckt mest om att rulla i butikerna, den känns så stabil och bra, gedigen liksom, och dessutom lättrullad. Jätteskönt att ha det avklarat! Nu är det bara spjälsäng och skötplats kvar av de "större" grejerna, sen se till att vi har lite kläder, blöjor, tvättlappar och babyapotek antar jag. Och slutligen packa bb-väskan...  Vet att det är ett bra tag kvar MEN jag känner verkligen att det närmar sig!

Vi köpte också vagn idag! Blev en Britax Smile. Vi kommer hämta ut den och babyskyddet 30/9 :) Är i vecka 27 nu och har egentligen inte köpt så mycket än, bara lite kläder egentligen.

Visst går tiden fort nu! Hänger inte med alls längre.
  • aperfectsonnet

Åh så tungt. :( Jag har som tur är sluppit den sortens tankar den här graviditeten, men förra gången hade jag enormt mycket katastroftankar och ångest. Om jag vore du skulle jag be barnmorskan om en psykologtid. Sådär ska du inte behöva må, särskilt inte utan någon att prata med!
Svar på tråden BF Oktober 2016