• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Alvsten
    Lilla Luna skrev 2016-08-01 23:20:30 följande:

Idag beställde vi barnvagnen. Nu känns att ännu verkligare och min sambo satt länge med mig och pratade om framtiden och allt sånt som kommer nu med bebis. Vi valde en Britax smile II, då det är en av få vagnar som blir så pass liten, ihopfälld, att den går in i våran bil med hundbur bak. För mig är det viktigt att hundarna sitter i en ordentlig och krocksäker bur, så buren tar ju en del plats, just för att hundarna ska få plats också. 

Både jag och sambon tycker om vagnen för den är så lättkörd. Att man kan bli så kär i en barnvagn?

Vi har också beställt en Smile 2 :) tyckte att den var så lätt och smidig! När ska ni hämta ut er?
  • Lilla Luna
    Alvsten skrev 2016-08-03 05:46:05 följande:

Vi har också beställt en Smile 2 :) tyckte att den var så lätt och smidig! När ska ni hämta ut er?

Två veckor innan bf. Så mitten på oktober. Får se om bebis håller sig på insidan tills dess eller inte. :)
  • Meriall

Ni som köpte britax smile 2, vilka andra vagnar valde ni mellan? Jag tycker att den verkar bra (men har inte svängbara hjul?) men har inte så mycket koll i barnvagnsdjungeln :) Sugen på en cybex priam för den är ju så snygg men så dyr!!

• Alvsten
    Lilla Luna skrev 2016-08-03 09:30:34 följande:

Två veckor innan bf. Så mitten på oktober. Får se om bebis håller sig på insidan tills dess eller inte. :)

Spännande :) vilken färg tog ni?

Vi ska hämta ut vår sista september, och då kommer vi även montera babyskyddet. Har bf 30/10.
    Meriall skrev 2016-08-03 09:48:26 följande:

Ni som köpte britax smile 2, vilka andra vagnar valde ni mellan? Jag tycker att den verkar bra (men har inte svängbara hjul?) men har inte så mycket koll i barnvagnsdjungeln :) Sugen på en cybex priam för den är ju så snygg men så dyr!!

Jo Smile har svängbara framhjul :)

Vi kollade typ på varenda vagn, jämförde framförallt med Cresent Infinity (tror jag den hette), Britax Go Big, Cybex Priam, Emmaljunga Mondial de Luxe och NXT90. Tyckte att Smile var mest lättkörd och smidig så det var det som avgjorde.
  • Meriall
    Alvsten skrev 2016-08-03 10:20:18 följande:

Spännande :) vilken färg tog ni?

Vi ska hämta ut vår sista september, och då kommer vi även montera babyskyddet. Har bf 30/10.Jo Smile har svängbara framhjul :)

Vi kollade typ på varenda vagn, jämförde framförallt med Cresent Infinity (tror jag den hette), Britax Go Big, Cybex Priam, Emmaljunga Mondial de Luxe och NXT90. Tyckte att Smile var mest lättkörd och smidig så det var det som avgjorde.

Det låter ju jättebra! :) Jag har inte jämfört i butik än men lovande att ni gillade smile mer än priam! Testade ni kronan duo s också?
  • Alvsten
    Meriall skrev 2016-08-03 10:30:22 följande:

Det låter ju jättebra! :) Jag har inte jämfört i butik än men lovande att ni gillade smile mer än priam! Testade ni kronan duo s också?

Jag minns tyvärr inte om vi testade just en Kronan duo S tyvärr. Vi testade några Kronan vet jag.
  • aperfectsonnet
    orzia1 skrev 2016-08-02 15:45:56 följande:

Ska vi som bor i och omkring Malmö /lund/Ystad starta en fika grupp på f.b ?

Vill jättegärna vara med i så fall!
  • LisenB
    Hpe skrev 2016-08-03 20:45:37 följande:

Någon här som är från sydnärke? :)

Jag bor i Örebro!
    vilken vecka är du i? Jag kan inte riktigt fatta att det är v 30 nästa vecka! Känns så himla nära då på något sätt..
Svar på tråden BF Oktober 2016