• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • K_84
    JagOchKulan skrev 2016-07-27 11:34:53 följande:

Aaa det är lager/butik :)

Tyvärr inget truck kort så jag får köra allt manuellt ^_^

Jobbar du heltid än?

Njae de har vi inte gjort, utan vi har mer bara kommit överens att jag gör så gott jag kan då de "inte" går och undvika vissa arbetsuppgifter.

Har varit så inställd på att klara av allt, men denna veckan har varit tvärt om, då man förra veckan kände av sammandragningar ofta, och jobbade närmare 50h och denna vecka helt slut i psyket och ömmande höfter..

Det e nog bara jag som tänker för mkt på vad andra tycker.. Märks att de finns de som inte kan jobba 3mån innan, och har blivit haft sjukskriva redan tidigt...

Så ska nog inte känna någon ånger...

Men har alltid varit en person som vill prestarera högt och bakgrund från fitness tävling sä är man en kämpar skalle som inte vill vara dålig, hehe.

Jag jobbar heltid och kommer göra det resten av tiden som är kvar om inget annat händer. Jag jobbar på ackord så det är ju samtidigt stressigt.

Jag förstår dig verkligen. Man vill prestera hela tiden men hälsan och barnet måste komma i första hand nu.

Jag fick också massa sammandragningar innan jag drog ner på tempot och anpassade mina arbetsuppgifter. Nu är det mest tungt att bara vara haha. Jag går hem fredag v.32 så det är inte så lång tid kvar :)

Jag e likadan, bryr mig alldeles för mycket om vad andra tycker och tänker. Har mått dåligt många ggr för att jag bryr mig men som sagt, det är hälsan och barnet först! De som inte har förståelse och är rent ut sagt dumma i huvudet får man bara skit i.

Jag tycker att du ska ta det mer lugnt, inte lyfta så mycket som du gör. Finns det verkligen ingenting annat du kan göra? Då skulle jag gå ner i tid eller sjukskriva mig. Prata med dig chef om hur du känner och mår.
  • Oktoberbebis2016
    aperfectsonnet skrev 2016-07-26 18:17:51 följande:

Finns det fler Malmöbor i tråden?

Hej

Är från Malmö men bor nu i en by utanför lund.

Blir troligtvis förlossning i Lund. Är i v 30.

Spännande :)

Hade varit kul att träffa andra blivande mammor för en fika nu innan bebisarna kommer. Men även efter Med de små liven.
  • Lilla Luna

Någon som har koll på hur det ser ut rent genetiskt/arvsmässigt med tidig födsel? Min mormor födde båda sina barn tidigt varav mamma i v.32, min moster födde första i v.38 och mamma födde min storebror i v.34, mig i v.36, lillasyster v.38 och lillebror v.38. Jag har liksom ställt in mig lite på en tidigare förlossning men nu känns det bara dumt att tänka så.

Hade planer på att sticka till Ullared i höst, men kommer vara i v.34 då så nu är jag osäker på om jag vågar åka eller inte. Men lägger nog in semester och planerar för resan ändå så får vi se hur jag mår dagarna innan. Vi skulle ner till sambons syster och bo en helg inför Ullared, är en resa på ca 7h enkelväg.

Kontrollfreaket i mig får smått ångest av sånt här. Vill ha koll på allt. Men när bebis vill komma ut, kan vi ju inte veta innan.

• orzia1
    Lilla Luna skrev 2016-07-28 05:12:46 följande:

Någon som har koll på hur det ser ut rent genetiskt/arvsmässigt med tidig födsel? Min mormor födde båda sina barn tidigt varav mamma i v.32, min moster födde första i v.38 och mamma födde min storebror i v.34, mig i v.36, lillasyster v.38 och lillebror v.38. Jag har liksom ställt in mig lite på en tidigare förlossning men nu känns det bara dumt att tänka så.

Hade planer på att sticka till Ullared i höst, men kommer vara i v.34 då så nu är jag osäker på om jag vågar åka eller inte. Men lägger nog in semester och planerar för resan ändå så får vi se hur jag mår dagarna innan. Vi skulle ner till sambons syster och bo en helg inför Ullared, är en resa på ca 7h enkelväg.

Kontrollfreaket i mig får smått ångest av sånt här. Vill ha koll på allt. Men när bebis vill komma ut, kan vi ju inte veta innan.

Till min kompis så sa hennes BM att man ej har hittat vetenskapliga bevis för att det är ärftligt. Däremot kan man om man själv fött ett barn tidigare även göra det med kommande barn
  • Mammatrams

Hej på er,

Vi har BF 19/10, och har redan en son på 15 månader. Jag bloggar om graviditeten och småbarnslivet, finns det någon av er som också bloggar? Det kunde vara kul att följas åt :)
    Just nu funderar vi mycket på syskonvagn, nån som har nåt bra tips där? Kika gärna in på bloggen och kommentera! (www.mammatrams.se/barnvagnsdjungeln-rond-2-syskonvagn/)

Hoppas vi hörs, kram på er
    Lisa  / Mammatrams
    www.mammatrams.se

Mammatrams. Föräldraskapet med torr humor.
  • Anonymous29

Jag är beräknad 20 oktober och har en son på 9 månader (fyller 1 år 21 oktober). Jag är också på jakt efter en syskonvagn. Emmaljunga är den enda jag provkört undrar också om någon har tips på bra syskonvagnar :)

• K_84

Är det någon som vet vart man får tag i små galgar till bebiskläder? Vet att man ibland får med sig galgarna, som kläderna hänger på i affären, men de mindre butikerna brukar vilja ha kvar sina.

De på Ikea är så stora till små bodysar tycker jag. Tar tacksamt emot tips! :)

• Lilla Luna
    K_84 skrev 2016-07-30 19:41:04 följande:

Är det någon som vet vart man får tag i små galgar till bebiskläder? Vet att man ibland får med sig galgarna, som kläderna hänger på i affären, men de mindre butikerna brukar vilja ha kvar sina.

De på Ikea är så stora till små bodysar tycker jag. Tar tacksamt emot tips! :)

Jag har köpt på Mio. Små trägalgar. :)
  • K_84
    Lilla Luna skrev 2016-07-31 08:03:29 följande:

Jag har köpt på Mio. Små trägalgar. :)

Oki tack, då ska jag kika där :)
  • LisenB

Hur är era fosterrörelser? Bebisen rör sig verkligen mindre nu de senaste två veckorna. Idag har jag bara typ känt att den vänt på sig eller något. Brukade alltid sparka på fm, em och kväll förut, när jag låg ner oftast.

Svar på tråden BF Oktober 2016