• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • JagOchKulan
    Lilla Luna skrev 2016-07-26 08:57:07 följande:

Vi har inte kollat kön men sambon är stensäker på pojke. Det är även mina föräldrar, redan innan rul. Min syster säger att det känns som att det ska vara en pojke bara. Samma sak sa min moster (fast hon la till att hon alltid har fel). De flesta tror pojke i dagsläget, några få tror flicka. Jag själv försöker att inte tro något men omedvetet vandrar tankarna in på pojke, så nu försöker jag medvetet ändra dem till flicka för att jämna ut lite. Kan tiden gå lite snabbare så vi får se vem det är? Är så sjukt nyfiken!

Alla i vår omgivning var stört säkra på att de var en pojke, alla var sååå säkra på de så att jag blev säker med... Men sedan så tog vi Reda på de och de visade sig att de var garanterat en flicka :)

Aaaaa tiden kan gå snabbare nu, längtar ihjäl mig :D
  • orzia1
    aperfectsonnet skrev 2016-07-26 18:17:51 följande:

Finns det fler Malmöbor i tråden?

Bor i Ystad
  • pandoraDiem
    aperfectsonnet skrev 2016-07-26 18:17:51 följande:

Finns det fler Malmöbor i tråden?

Jepp, bor i Malmö. Har börjat fundera lite över var jag skulle vilja föda (om jag nu får lyxen att bestämma det). Malmö har ju inget bb, bara flossing. Hur tänker ni?
  • orzia1
    pandoraDiem skrev 2016-07-26 20:31:04 följande:

Jepp, bor i Malmö. Har börjat fundera lite över var jag skulle vilja föda (om jag nu får lyxen att bestämma det). Malmö har ju inget bb, bara flossing. Hur tänker ni?

Malmö har väl typ patient hotell man kan bo på efteråt?

Jag har ju varit på både lund, Malmö o ystad pga komplikationer. Födde min dotter för 8 år sen i Ystad. Det jag märkt är att alla har ju sina bra o dåliga personal

Vi bor i ystad men tänkte först ev välja lund men nu kommer vi välja ystad för att de ska vara med i en studie i vatten förlossning o jag ville det redan för 8 år sen men då fick man int.. Sen lättare avstånd hit osv.
  • JagOchKulan

69 dagar kvar tills hon kommer, nu börjar jobbet kännas otroligt kämpande med stressen och alla lyft..

Jag skäms för att jag blev igår och idsg tvungen och stanna hemma pga ömmande höfter och blixtrande känsla i benen...

Och händerna domnar bort och gör ont eftrr en dags arbete...

Och idag bad jag om att resten av veckan att få jobba kortare dagar, jobbar mer än heltid annars, vilket har fungerat tills nu, efter 6h så är ryggen ond och fötterna är som att man har stått på en smal pinne hela dagen... Hehe

Men visst, alla lyft på 30 kg, och mängder av flak som ska packas på pall och dra runt minst 900 kg på hand truck kansle inte de härligaste för en gravid kropp :)

Gravidtets penningen är godkänd, går hem om 2v, därför känns de skit dumt att man inte klarar av jobba helt nu längre, är de onormalt, som sagt skäms över mig själv...

Svamlar, yrar i denna text, men mkt tankar i huvudet..

Lite nervös för allt

• pandoraDiem
    orzia1 skrev 2016-07-26 23:04:13 följande:

Malmö har väl typ patient hotell man kan bo på efteråt?

Jag har ju varit på både lund, Malmö o ystad pga komplikationer. Födde min dotter för 8 år sen i Ystad. Det jag märkt är att alla har ju sina bra o dåliga personal

Vi bor i ystad men tänkte först ev välja lund men nu kommer vi välja ystad för att de ska vara med i en studie i vatten förlossning o jag ville det redan för 8 år sen men då fick man int.. Sen lättare avstånd hit osv.

Om jag har förstått det rätt så är samarbetar malmö och lund och vill man till bb då man fött i malmö får man åka till lund efter förlossningen. Häftigt med vattenförlossning, hört en del positivt om ystad. Men det är ju som du säger, bra och dålig personal finns nog överallt men jag hoppas och tror att de flesta bara vill en väl :)
  • K_84
    JagOchKulan skrev 2016-07-27 09:22:14 följande:

69 dagar kvar tills hon kommer, nu börjar jobbet kännas otroligt kämpande med stressen och alla lyft..

Jag skäms för att jag blev igår och idsg tvungen och stanna hemma pga ömmande höfter och blixtrande känsla i benen...

Och händerna domnar bort och gör ont eftrr en dags arbete...

Och idag bad jag om att resten av veckan att få jobba kortare dagar, jobbar mer än heltid annars, vilket har fungerat tills nu, efter 6h så är ryggen ond och fötterna är som att man har stått på en smal pinne hela dagen... Hehe

Men visst, alla lyft på 30 kg, och mängder av flak som ska packas på pall och dra runt minst 900 kg på hand truck kansle inte de härligaste för en gravid kropp :)

Gravidtets penningen är godkänd, går hem om 2v, därför känns de skit dumt att man inte klarar av jobba helt nu längre, är de onormalt, som sagt skäms över mig själv...

Svamlar, yrar i denna text, men mkt tankar i huvudet..

Lite nervös för allt

Du ska absolut inte skämmas!!! Antar att du jobbar på lager? Det gör jag med och har fått anpassa mina arbetsuppgifter efter vad jag orkar med. Jag har olika kompetenser (får köra olika truckar). Blir endel lyft ändå men betydligt färre än jag brukar. Du sks absolut inte lyfta så tungt och så mycket som du gör nu om du får så ont! Har du inte gått igenom en "gravid-plan" med din chef?

Skönt att du fått graviditetspenning iaf :) Jag jobbar ca 2,5 veckor till sen är jag hemma två månader innan bf. Ska bli så skönt att få vara hemma och vila lite innan allt börjar :)

Ta det lugnt på jobbet nu och ta hand om dig.
  • JagOchKulan
    K_84 skrev 2016-07-27 09:43:06 följande:

Du ska absolut inte skämmas!!! Antar att du jobbar på lager? Det gör jag med och har fått anpassa mina arbetsuppgifter efter vad jag orkar med. Jag har olika kompetenser (får köra olika truckar). Blir endel lyft ändå men betydligt färre än jag brukar. Du sks absolut inte lyfta så tungt och så mycket som du gör nu om du får så ont! Har du inte gått igenom en "gravid-plan" med din chef?

Skönt att du fått graviditetspenning iaf :) Jag jobbar ca 2,5 veckor till sen är jag hemma två månader innan bf. Ska bli så skönt att få vara hemma och vila lite innan allt börjar :)

Ta det lugnt på jobbet nu och ta hand om dig.

Aaa det är lager/butik :)

Tyvärr inget truck kort så jag får köra allt manuellt ^_^

Jobbar du heltid än?

Njae de har vi inte gjort, utan vi har mer bara kommit överens att jag gör så gott jag kan då de "inte" går och undvika vissa arbetsuppgifter.

Har varit så inställd på att klara av allt, men denna veckan har varit tvärt om, då man förra veckan kände av sammandragningar ofta, och jobbade närmare 50h och denna vecka helt slut i psyket och ömmande höfter..

Det e nog bara jag som tänker för mkt på vad andra tycker.. Märks att de finns de som inte kan jobba 3mån innan, och har blivit haft sjukskriva redan tidigt...

Så ska nog inte känna någon ånger...

Men har alltid varit en person som vill prestarera högt och bakgrund från fitness tävling sä är man en kämpar skalle som inte vill vara dålig, hehe.
  • orzia1
    JagOchKulan skrev 2016-07-27 11:34:53 följande:

Aaa det är lager/butik :)

Tyvärr inget truck kort så jag får köra allt manuellt ^_^

Jobbar du heltid än?

Njae de har vi inte gjort, utan vi har mer bara kommit överens att jag gör så gott jag kan då de "inte" går och undvika vissa arbetsuppgifter.

Har varit så inställd på att klara av allt, men denna veckan har varit tvärt om, då man förra veckan kände av sammandragningar ofta, och jobbade närmare 50h och denna vecka helt slut i psyket och ömmande höfter..

Det e nog bara jag som tänker för mkt på vad andra tycker.. Märks att de finns de som inte kan jobba 3mån innan, och har blivit haft sjukskriva redan tidigt...

Så ska nog inte känna någon ånger...

Men har alltid varit en person som vill prestarera högt och bakgrund från fitness tävling sä är man en kämpar skalle som inte vill vara dålig, hehe.

Var rädd om dig o din kropp Är ingen som tackar dig när du har slitit ut dig totalt

Du hat ingen sem att ta ut? Alt sjukskriven sig sista veckan
Svar på tråden BF Oktober 2016