• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • LovisaC

Jag måste bara gnälla av mig lite. Jag är SÅ SLITEN nu! Jag HATAR att det här påverkar mig så jävla mycket som det gör; jag orkar ingenting på jobbet (älskar att vara den flitigaste och den som är duktigast, det är riktigt tungt att inte vara det) och jag kan inte hålla jämna steg med min tvååring. Hon har en annan pappa än denna så jag är ganska ensam i vårdnaden av henne när hon är hemma. Jag gråter flera gånger i veckan över vilken hemsk, dålig och egoistisk mor jag är! Jag ville ju inte ge henne några syskon utan MIG helt och totalt istället.

Jag hatar att vara gravid. Jag hatar ont i fötterna, jag hatar ont i ryggen, jag hatar att magmusklerna tudelas, jag hatar att jag inte har något minne, jag hatar hur stor jag börjar bli. Jag hatar att detta förmodligen sätter käppar i hjulen på mitt arbete (sökt en vakans), jag hatar att det påverkar min fina dotter. Jag hatar sparkarna, speciellt de mot nerver i bäckenet (AJ). Jag hatar att jag inte kan ligga på mage.

Jag hatar att folk skämtar med mig som om jag har det så jääävla roligt; det är liksom KUL att min mage tar i när jag arbetar så att jag inte kan göra det jag får betalt för. Ha ha ha ha, skitkul.

(v.30)

• GästenT
    Alvsten skrev 2016-08-04 16:03:14 följande:

Finns det någon facebookgrupp för oss i Uppsala?

Är det några fler från Uppsalatrakten förutom du och jag? :)
  • orzia1
    LovisaC skrev 2016-08-09 16:56:19 följande:

Jag måste bara gnälla av mig lite. Jag är SÅ SLITEN nu! Jag HATAR att det här påverkar mig så jävla mycket som det gör; jag orkar ingenting på jobbet (älskar att vara den flitigaste och den som är duktigast, det är riktigt tungt att inte vara det) och jag kan inte hålla jämna steg med min tvååring. Hon har en annan pappa än denna så jag är ganska ensam i vårdnaden av henne när hon är hemma. Jag gråter flera gånger i veckan över vilken hemsk, dålig och egoistisk mor jag är! Jag ville ju inte ge henne några syskon utan MIG helt och totalt istället.

Jag hatar att vara gravid. Jag hatar ont i fötterna, jag hatar ont i ryggen, jag hatar att magmusklerna tudelas, jag hatar att jag inte har något minne, jag hatar hur stor jag börjar bli. Jag hatar att detta förmodligen sätter käppar i hjulen på mitt arbete (sökt en vakans), jag hatar att det påverkar min fina dotter. Jag hatar sparkarna, speciellt de mot nerver i bäckenet (AJ). Jag hatar att jag inte kan ligga på mage.

Jag hatar att folk skämtar med mig som om jag har det så jääävla roligt; det är liksom KUL att min mage tar i när jag arbetar så att jag inte kan göra det jag får betalt för. Ha ha ha ha, skitkul.

(v.30)

Man får känna så. Men snart är vi i mål

Kram
  • SvChris

Härligt, när är du beräknad?

Motorsmatte skrev 2016-08-09 19:42:00 följande:

Här är en ifrån Strängnäs!

• LisenB

Hur tänker ni med föräldrapenning? Vi läste igår att efter barnet fyllt ett år så måste man ta ut fem dagar i veckan annars förlorar man sin sgi. Min man kommer vara hemma då och vi hade tänkt ta ut 4dagar i veckan hela våra ledigheter. Ni får vi kanske tänka om och ta tre dagar under min ledighet och fem dagar under hans så han får behålla sin sgi.. Har ni planerat med det och på vilket sätt?

• Lilla Luna
    LisenB skrev 2016-08-12 08:24:03 följande:

Hur tänker ni med föräldrapenning? Vi läste igår att efter barnet fyllt ett år så måste man ta ut fem dagar i veckan annars förlorar man sin sgi. Min man kommer vara hemma då och vi hade tänkt ta ut 4dagar i veckan hela våra ledigheter. Ni får vi kanske tänka om och ta tre dagar under min ledighet och fem dagar under hans så han får behålla sin sgi.. Har ni planerat med det och på vilket sätt?

Kommer börja jobba 50% då bebis är 1år. Sambon jobbar bara 50% så då jobbar jag när han är hemma och resterande tid tar jag ut föräldradagar. Så blir ett snitt på 2,5dagar/v då för att inte förlora min sgi. Vet dock inte hur det blir då sambon ska vara hemma ett halvår senare. Då han bara har en anställning på 50%, måste han ändå ta ut fullt med dagar? Alltså ta ut på dagar som han ändå är ledig?
  • Anonym (ML)

Hej alla!

Har inte varit så aktiv i denna tråden men undrar hur många andra som har fått onda sd eller molvärk? Är i vecka 30 nu och har ständig molande värk i nedre delen av magen och höger sida. Sammandragningar kommer ibland, de är inte så jätteonda men känns absolut och så får jag typ "hugg" i höger sida och vid revbenen som jag inte vet om det är bebisen som sparkar in i revben och njurar eller nått annat.

Nån som känner igen sig?

• LisenB
    Lilla Luna skrev 2016-08-12 13:11:59 följande:
    Kommer börja jobba 50% då bebis är 1år. Sambon jobbar bara 50% så då jobbar jag när han är hemma och resterande tid tar jag ut föräldradagar. Så blir ett snitt på 2,5dagar/v då för att inte förlora min sgi. Vet dock inte hur det blir då sambon ska vara hemma ett halvår senare. Då han bara har en anställning på 50%, måste han ändå ta ut fullt med dagar? Alltså ta ut på dagar som han ändå är ledig?
    Ja det är inte helt lätt att reda ut. Vi har försökt läsa på idag, men vi får nog ringa till FK och fråga hur det påverkar just oss. Känns lättast.
    Din sambo borde ju få ta färre dagar om han bara jobbar halvtid?
  • orzia1

Vi kommer göra så att jag ska ta ut typ 6 dagar i veckan de två första månaderna så jag får in lite mer pengar o kommer ikapp med lite räkningar (har förlorat en del på att vara sjukskriven i typ 5 månader. sen kommer jag ta ut ca 3 dagar i veckan,blandade lägsta och högsta nivå-

Då räcker dagarna så att vi kan skola in henne hos dagmamma när hon är ca 1 år och 2 månader, dessutom så är det ju det där med att efter 1 år måste man antingen plocka ut 5 dagar fp eller jobba resten om man tex plocka ut 3 fp dagar så måste man jobba 2 dagar

Svar på tråden BF Oktober 2016