• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • orzia1
    Anonym (ML) skrev 2016-08-12 20:44:47 följande:

Hej alla!

Har inte varit så aktiv i denna tråden men undrar hur många andra som har fått onda sd eller molvärk? Är i vecka 30 nu och har ständig molande värk i nedre delen av magen och höger sida. Sammandragningar kommer ibland, de är inte så jätteonda men känns absolut och så får jag typ "hugg" i höger sida och vid revbenen som jag inte vet om det är bebisen som sparkar in i revben och njurar eller nått annat.

Nån som känner igen sig?

Jag har fått prematura värkar och låg inlagd (igen) två dagar lördag till måndag och fick bricanylsprutor (har tabletter utskrivna sen innan) tappen lite förkortad och värkar ungefär var 3 min. fick sen annan medicin och värkstannande dropp för att få slut på värkarna.

Nu går jag på dels bricanyltabletter och en annan tablett som hjälper lite men de kommer fortfarande. De kommer troligen "bara" stoppa mig 2-4 veckor till sen får hon komma.

Fast jag har haft problem med onda sammandragningar sen tidigt, men de kommer tidigare ju fler barn man har,

Huggen tror jag är bebisen som sparkar,
    försök vila och ta Alvedon och släpper de inte eller blir regelbundna så åk in och kolla

• Vanja
    GästenT skrev 2016-08-09 19:52:26 följande:

Är det några fler från Uppsalatrakten förutom du och jag? :)

Här är en till från Uppsala! :)
  • Anonymous29

Jag har varit föräldraledig 10 månader med min son, när han blir 12 månader tar pappan föräldraledigt för då kommer lillasyster. Fk sa att han behåller sin SGI första 3 månaderna då han arbetat sammanhängande i 6 månader innan han går på föräldraledighet, alltså behöver han ej ta ut 5 dagar i veckan, han kan ta 0 dagar i veckan första 3 månaderna sedan måste han ta ut 5 dagar i veckan.

• Anonym (ML)

Usch då stackare, lät inte så roligt.

Har varit lugnare idag med sd så hoppas det var övergående, annars ringer jag in. Tack för svar.

orzia1 skrev 2016-08-13 00:12:28 följande:

Jag har fått prematura värkar och låg inlagd (igen) två dagar lördag till måndag och fick bricanylsprutor (har tabletter utskrivna sen innan) tappen lite förkortad och värkar ungefär var 3 min. fick sen annan medicin och värkstannande dropp för att få slut på värkarna.

Nu går jag på dels bricanyltabletter och en annan tablett som hjälper lite men de kommer fortfarande. De kommer troligen "bara" stoppa mig 2-4 veckor till sen får hon komma.

Fast jag har haft problem med onda sammandragningar sen tidigt, men de kommer tidigare ju fler barn man har,

Huggen tror jag är bebisen som sparkar,

försök vila och ta Alvedon och släpper de inte eller blir regelbundna så åk in och kolla

• Decibel84

Här går det undan.
    Bebis har en förmåga numer att lägga sig väldigt obekvämt när jag ska sova.Magen står liksom rakt upp..Så då är det bara att knöla lite och klappa hysteriskt på magen så att bebis lägger sig skönare..Phu, jag tror inte det kommer bli mer bekvämt heller, v30 nu:)

Testade också att gå utan mitt foglossningsbälte igår, var på en festival så det fanns liksom inte tillfälle att dra upp kjolen och ta på sig det..
    Satt mestadels men hade en kort promenad hem och ATTANS va det gjorde ont.
    Det liksom strålade ner mellan benen...Bältet GÖR verkligen skillnad har nog inte riktigt förstått det.

• shazmine
    Decibel84 skrev 2016-08-14 12:25:51 följande:

Här går det undan.
    Bebis har en förmåga numer att lägga sig väldigt obekvämt när jag ska sova.Magen står liksom rakt upp..Så då är det bara att knöla lite och klappa hysteriskt på magen så att bebis lägger sig skönare..Phu, jag tror inte det kommer bli mer bekvämt heller, v30 nu:)

Testade också att gå utan mitt foglossningsbälte igår, var på en festival så det fanns liksom inte tillfälle att dra upp kjolen och ta på sig det..
    Satt mestadels men hade en kort promenad hem och ATTANS va det gjorde ont.
    Det liksom strålade ner mellan benen...Bältet GÖR verkligen skillnad har nog inte riktigt förstått det.

Var du också på walk in the park? För visst bor du i Uppsala? Jag var också där och trots att jag satt ner på gruset under större delen av festivalen så gjorde det så sinnessjukt ont i ryggen när det var dags att ta sig till bilen att jag sa till sambon att jag nog brutit svanskotan. Han var rätt säker på att man inte kunde göra det bara av att sitta ner utan ryggstöd i några timmar :p
  • Decibel84
    shazmine skrev 2016-08-15 14:53:34 följande:
    Var du också på walk in the park? För visst bor du i Uppsala? Jag var också där och trots att jag satt ner på gruset under större delen av festivalen så gjorde det så sinnessjukt ont i ryggen när det var dags att ta sig till bilen att jag sa till sambon att jag nog brutit svanskotan. Han var rätt säker på att man inte kunde göra det bara av att sitta ner utan ryggstöd i några timmar :p
    nope, bor inte i uppsala:)

hhe jag satt dock i en rätt skön sån campingstol, men att sitta sådär rak i ryggen med benen ner i marken är inte bra tydligen..bäst är soffan:)
  • Carina86
    Motorsmatte skrev 2016-08-09 19:42:00 följande:

Här är en ifrån Strängnäs!

Jag med! Har precis börjat läsa tråden, finns det flera?
  • eagle87

Vecka 30+0 idag O sååååå sjukt trött orkar ingenting O sover inte speciellt bra. Verkl trött på O vara gravid just nu. Ngn som känner likadant?

• orzia1
    eagle87 skrev 2016-08-16 19:56:35 följande:

Vecka 30+0 idag O sååååå sjukt trött orkar ingenting O sover inte speciellt bra. Verkl trött på O vara gravid just nu. Ngn som känner likadant?

Jag är också så trött på att vara gravid nu... Mem snart är det oktober
Svar på tråden BF Oktober 2016