någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
Hejsan
Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?
Hejsan
Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?
Du får försöka stressa ner. Ta lite mikropauser och bara andas, delegera ut uppgifter till andra :) Sen tror jag att det bara är bra att vara igång och inte tänka för mycket. Jag ligger hemma i halsont och bihålorna. Har alldeles för mycket tid att känna efter och tänka.. Och ingen medicin får man ta..
Så blir det engsan! Inga fler missfall och elände. Nu är turen på vår sida:)
Så blir det engsan! Inga fler missfall och elände. Nu är turen på vår sida:)
Nu ni tjejer ska ni få höra! Ett mirakel har skett!
Jag har inte velat skriva någon tidigare, inte förrän jag var säker på sak <3
I fredags när jag pratade med läkaren så sa han att resultatet av befruktningen var dålig, men att de skulle låta äggen vara kvar för att sedan kolla igen på lördagen. Då det har hänt att vissa ägg tar längre tid på sig.
Men vi skulle vara realistiska - det såg ju inte bra ut.
På lördag efter lunch ringer de ifrån kliniken och meddelar att det finns ett ägg som de vill odla vidare på. Det kan finnas potential!
Gissa om att vi blev förvånade! Vi trodde ju att de skulle ringa och bekräfta det läkaren hade sagt dagen innan...
Så en strimma hopp väcktes så klart.. Det finns ett ägg!
De skulle höra av sig igen idag för att berätta om det blivit en blastocyst eller om det avstannat..
Det hade blivit en fin blastocyst ringde de och sa kl 10.20 i förmiddags!!
Lyckan är total! Snacka om att ha slitits mellan hopp och förtvivlan! Vi trodde ju det var helt kört.
Läkaren förklarade att ibland ser man inte hela befruktningen då äggen kan vara för ivriga och själva delningen inte blir korrekt, eller något liknande.
De är bekymrade över min äggkvalite. Men detta ägg har ju växt till sig fint och ett ägg är ju det som behövs <3
Kl 15.00 satte de in den lille kämpen!
Jag är nu ruvare och ber till högre makter att detta ska gå bra!
MIRAKEL sker!
Helt otroligt!
Kram!
Åh vad roligt Mariana79! håller alla tummar och tår att allt går bra! Kram
Ja mitt blod var färskt engsan. Det låter inte som någon fara med det gamla blodet. Kanske är blandat med den äckliga medicinen. Klart man är orolig.. Jag är expert på att stressa upp mig..
Men va härligt att höra mariana79!
Önskar er all lycka till och vi håller tummar och tår att ska gå bra :)
Härligt tjejer att få följa er i detta! Så spännande! När fick du test dag Mariana?
Åh va härligt att höra Mariana79!!!
Jag blev så glad när jag läste detta, det känns som att det är din tur nu :D
Tack raringar <3
Det är helt obegripligt men underbart såklart :)
Testdag är 29/2 <3
Kram på er och tack för era Grattis!
Härligt Mariana79!
Du fick testtid före mig! Vad beror det på månne? Är det olika hur långt efter ET olika landsting beräknar att man ska göra testet eller är det att ditt embryo odlats längre? Jag har 1 mars! Ska försöka hålla mig tills dess och inte göra i förväg! Men det är ju så länge dit känns det! För mig blev TD 20 dagar efter ET!