• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hejsan
    Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?

• Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
  • Ccilla

Trevlig helg till er med! TD närmar sig.. Frågan är hur jag ska klara att inte testa innan!

• engsan
    Ccilla skrev 2016-02-19 14:01:53 följande:

Blödningarna kommer och går. Idag lite mer men kändes som det tog stopp när jag skulle ta lutinusen.. Kändes som det skrapade så hoppas att det är därför jag blöder. Mår lite illa emellanåt och jätte trött. Men kan ju lika gärna vara penicillinet. Kram
    Jag känner absolut ingenting! Mer än lite irriterad av litusen jag med! Vet inte varför men jag börjar tvivla mer och mer på att detta skulle ha lyckats. Vid mina två graviditeter som i och för sig blev missfall men i alla fall så kände jag direkt i brösten att något var på gång! Försöker att inte känna efter hela tiden efter symptom men det är ju svårt!
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-02-19 21:54:22 följande:
    Jag känner absolut ingenting! Mer än lite irriterad av litusen jag med! Vet inte varför men jag börjar tvivla mer och mer på att detta skulle ha lyckats. Vid mina två graviditeter som i och för sig blev missfall men i alla fall så kände jag direkt i brösten att något var på gång! Försöker att inte känna efter hela tiden efter symptom men det är ju svårt!

Man känner ju efter hela tiden.. Har googlat på blödningar hela kvällen.. Försöker peppa mig själv. Går sådär.. Vi får inte förlora hoppet! Jag försöker tänka att jag är gravid. Vill att testdagens sk vara här så jag slipper lutinusen! Hann aldrig gå så långt att jag kände så mycket vid mina graviditeter. Blev missfall i v 6. Första kände jag väl mer då det var ett x. Då var känslorna överallt!
  • Tea10

Hej  hej!  RD4 idag. Det har varit kramper i livmoden till och från efter ÄP, men igår kväll hade jag så fruktansvärt ont! det kom och gick under hela dag, men släppte helt idag.  undrar om det var mina två embryo kom och sade hejdå till mig... inget blod än, men det är bara dag4 ... vågar inte tro på nånting nu...  

• Ccilla
    Tea10 skrev 2016-02-19 22:10:24 följande:
    Hej  hej!  RD4 idag. Det har varit kramper i livmoden till och från efter ÄP, men igår kväll hade jag så fruktansvärt ont! det kom och gick under hela dag, men släppte helt idag.  undrar om det var mina två embryo kom och sade hejdå till mig... inget blod än, men det är bara dag4 ... vågar inte tro på nånting nu...  

Hej! Jag tycker det gör ont till och från hela tiden. Och jag blöder med.. Rd 11 för mig. Förlora inte hoppet!
  • engsan
    Tea10 skrev 2016-02-19 22:10:24 följande:

Jag hade också ont första dagarna! Både i bröst och mage men nu känner jag absolut inget! RD 9 idag!
  • Mariana79

Hur länge ska ni ta lutinus? Jag ska ta det i 14 dagar efter återinförandet, är det samma för er?

Jag mår bra, lite mensvärk som kan ta i rejält ibland sen igår och ömma bröst. Men lutinusen kan väl ge såna biverkningar med vad jag förstår..

Kram på er!

• engsan

Jag skulle ta den från dagen för ET till TD
    Dvs från 10/2 till 1/3!

• MoM11

Tycker det är så jobbigt med alla symtom, är ju omöjligt att veta om det är pga mediciner, om det är blödning på g eller om man faktiskt är gravid... Är enormt trött, har huvudvärk, är på dåligt humör och har ont i magen. Känner mig även varm. Tycker också att smaken är något påverkad (vissa saker smakar annorlunda). Kommer nog testa senast på tisdag, 14 dagar efter äp borde det kunna ge utslag. Så mycket som står på spel. 6e försöket, lyckades inte nu med två fina embryon, är det nån idé att prova igen? Självklart testar vi i så fall med den vi har i frysen, men varför skulle det funka? Och efter det? Usch, tankarna snurrar....

Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?