• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hejsan
    Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?

• Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
  • Mollan79

Den fina hade 8 celler och den andra vet jag inte.. Åh vad jag hoppas att det går vägen denna gången!
    Rena tortyren att bara gå och vänta :D

• engsan

Kram till er alla på alla hjärtans dag, ta hand om varandra och vårda kärleken som i många fall tas lite stryk av all denna psykiska press vi går igenom med allt vad ivf:en innebär! Själv kan jag känna att den gör oss starkare, men många har upplevt tvärtom!
    Har en toppen dag, lite extra kärleksfull!

• engsan

En fråga till er ruvare, hur mår ni? Har ni nå biverkningar av lutinus, om ni tar det?

Jag känner lite lätt värk i magen, har haft jätte ömma bröst hela helgen som dock inte känns lika mycket nu och jag antar det kommer från lutinus. Dessutom tycker jag mig ha yrsel mellanåt. Det har jag brukat ha ibland annars också men det är ett tag sedan nu och jag undrar om det också kan komma av lutinus?

• Mollan79

Jag känner inget speciellt ännu. Öm i bröstvårtorna men det har jag varit sedan otrivillen :/
    Jag har väldiga humörsvängningar och gråtig men det är nog av alla hormoner och spänningar i kropp och psyke som en sån här omgång medför..
    Nu borde ju ägget fäst på oss eller hur?
    Jag ligger på kvällarna och tänker att jag är gravid tills motsatsen bevisas haha
    Kram

• Ccilla

Jag tycker det känns som mensvärk. Högg i magen i början av lutinusen. Men vet inte vad som är vad.. Hade ganska ont i flera dagar efter ägguttaget. Har åkt på värsta halsont och förkylning med! Tjuvtestade igår.. Men det visade negativt.. Ska ju vänta tills den 23/2.. Låååååångt dit!

• Ccilla

Jag gör som du mollan79.. Ända sen ägget sattes in har jag tänkt att jag är gravid. Tror att det är bra att tänka så.. Tänker man positivt drar man till sig positivt. Man får det man tänker. Hoppas jag!!

• MoM11

Jag är spänd och svullen i magen samt att det värker lite. Det har även hugget till någon gång. Har huvudvärk och känner mig väldigt varm till och från.

Fick idag reda på att vi även fått en blastocyst till frysen vilket var väldigt glädjande. Hoppas såklart att den inte ska behövas men väldigt skönt med en backup, det har jag aldrig fått innan.

• engsan

Jag fick också veta att vi fått en till frysen idag. Det fans ju chans på två men det ena klarade sig inte! Men som du sa så finns det ett till backup i alla fall! Jag har TD först 1 mars! Känns som en evighet. Jag försöker vara positiv men det är svårt efter våra försenade missfall att våga hoppas!

• Ccilla

Vi bestämde oss för att inte ta nåt till frysen. Vi tog ett paket så vi har två försök kvar. Jag är för gammal för att att det ska vara schysst att skaffa syskon. Hoppas att det inte behövs fler försök! Då fryser jag nog om det går. De var mest sambon som inte ville frysa.

Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?