• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hejsan
    Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?

• Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
  • Ccilla

Tjejer ni är bäst! Tack för stödet! Hoppas det går bra för oss alla :) Kram till er alla och önskar er en härlig lördagkväll!

• MoM11

Usch det känns inget vidare här... Mer och mer ont i magen, även svullen. Såg en liten antydan till spotting idag också. Fy vad jobbigt detta är.

Nej ingen överstimulering denna gång, enda gången jag fått det (rätt lindrig) var första - och ändå vad de då jag fick minst antal ägg.

Vill så gärna fortsätta hoppas men tyvärr brukar det börja såhär vid mens/bortfallsblödning för min del.

Hoppas såklart på att det bara är sköra slemhinnor... Och att värken betyder något positivt...

Som sagt skönt man har er att dela detta med.

Hoppas blödningen avtar o du får ett plus Ccilla!

• Mariana79
    MoM11 skrev 2016-02-20 19:05:41 följande:

Usch det känns inget vidare här... Mer och mer ont i magen, även svullen. Såg en liten antydan till spotting idag också. Fy vad jobbigt detta är.

Nej ingen överstimulering denna gång, enda gången jag fått det (rätt lindrig) var första - och ändå vad de då jag fick minst antal ägg.

Vill så gärna fortsätta hoppas men tyvärr brukar det börja såhär vid mens/bortfallsblödning för min del.

Hoppas såklart på att det bara är sköra slemhinnor... Och att värken betyder något positivt...

Som sagt skönt man har er att dela detta med.

Hoppas blödningen avtar o du får ett plus Ccilla!

Kram på dig <3 Vi håller tummar o tår!
  • Ccilla
    MoM11 skrev 2016-02-20 19:05:41 följande:
    Usch det känns inget vidare här... Mer och mer ont i magen, även svullen. Såg en liten antydan till spotting idag också. Fy vad jobbigt detta är. Nej ingen överstimulering denna gång, enda gången jag fått det (rätt lindrig) var första - och ändå vad de då jag fick minst antal ägg. Vill så gärna fortsätta hoppas men tyvärr brukar det börja såhär vid mens/bortfallsblödning för min del. Hoppas såklart på att det bara är sköra slemhinnor... Och att värken betyder något positivt... Som sagt skönt man har er att dela detta med. Hoppas blödningen avtar o du får ett plus Ccilla!

Tack detsamma! Vi får hoppas att vi har fel i våra känslor och att vi i höst håller våra små bebisar!
  • Filli89
    engsan skrev 2016-02-20 15:44:46 följande:

Ni är nära era testdagar nu, känns som att det är en evighet till min! Kommer inte testa före, det har jag bestämt mig för, men att ha TD 20 dagar från ET känns länge! Men jag ska vänta!

Vi har test dag ungefär samtidigt har min 2/3 när har du? Kommer nog testa tidigare typ 14 dagar efter ÄP tänkte jag.
  • engsan
    Filli89 skrev 2016-02-20 19:39:57 följande:
    Vi har test dag ungefär samtidigt har min 2/3 när har du? Kommer nog testa tidigare typ 14 dagar efter ÄP tänkte jag.
    Jag har TD 1/3 men kommer inte kolla före det!
  • Filli89
    engsan skrev 2016-02-20 21:25:42 följande:

Jag har TD 1/3 men kommer inte kolla före det!

Aha okee. Dagarna går så sagt känns d som. Känner du av något. Förra gången det blev pluss (missfall sen) fick jag illamående tidigt som kom o gick trodde ja inbillade mig men sen även värmevallingar som kom med jämna mellanrum. Blev blöt i pannan av att inte göra något, redan på test dagen höll ja på spy. Men denna gång känner ja inte så mkt förutom mensvärk som kan beror på lutinusen frustrerande jämför med förra gången hela tiden och de känns som de inte blir nått denna gång.
  • engsan
    Filli89 skrev 2016-02-20 22:52:38 följande:
    Aha okee. Dagarna går så sagt känns d som. Känner du av något. Förra gången det blev pluss (missfall sen) fick jag illamående tidigt som kom o gick trodde ja inbillade mig men sen även värmevallingar som kom med jämna mellanrum. Blev blöt i pannan av att inte göra något, redan på test dagen höll ja på spy. Men denna gång känner ja inte så mkt förutom mensvärk som kan beror på lutinusen frustrerande jämför med förra gången hela tiden och de känns som de inte blir nått denna gång.
    Vid mina missfall har jag fått ont i brösten nästan direkt det visat plus. Men nu känner jag absolut ingenting. Kommer vänta till TD innan jag testar för då kan jag säkerligen vara säker på rätt resultat. I förväg om det visar negativt kommer jag bli galet förtvivlad i onödan om det visar sig vara fel och för tidigt testat. Även om det borde visa rätt redan efter två veckor så har vi bestämt med sambon att inte testa tidigare än det dom rekommenderar!
  • Ccilla

Tycker det borde visa imorgon.. Två dgr innan TD.. Orkar inte vänta! Tar ett på tisdag med för säkerhets skull.

• Mariana79
    Ccilla skrev 2016-02-20 23:41:29 följande:

Tycker det borde visa imorgon.. Två dgr innan TD.. Orkar inte vänta! Tar ett på tisdag med för säkerhets skull.

Vi håller allt hårt!!! Lycka till <3
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?