• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hejsan
    Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?

• Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
  • Mariana79
    MoM11 skrev 2016-02-22 08:48:12 följande:

Testade minus idag på RD11. Fick en tilltagande blödning igår så tyvärr gick det åt skogen även detta 6e försök. Nu får jag hoppas på blastocysten i frysen men det är svårt att hoppas när inget hittills fäst. Får väl testa på TD på torsdag också men har redan slutat med medicineringen. Ska fråga om jag kan göra FET redan denna cykel (om jag får äl), eller om jag måste vänta en "vanlig" mens.

Håller tummarna för er andra.

Stor stor kram till dig, jag är så ledsen för din skull :( hoppas att du snart får styrka och nytt hopp <3

Kram!
  • engsan

Testade minus idag på RD11. Fick en tilltagande blödning igår så tyvärr gick det åt skogen även detta 6e försök. Nu får jag hoppas på blastocysten i frysen men det är svårt att hoppas när inget hittills fäst. Får väl testa på TD på torsdag också men har redan slutat med medicineringen. Ska fråga om jag kan göra FET redan denna cykel (om jag får äl), eller om jag måste vänta en "vanlig" mens.
    Håller tummarna för er andra.

Så tråkigt att höra! Det är ju några dagar kvar till TD så gör ett till test ändå. Fast jag förstår att det är svårt att hoppas om du fått en blödning! Stor kram till dig!
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-02-22 08:51:24 följande:
    Heja heja snart i mål. Hoppas att det är bra att du inte känner ngt <3 Kram!!
    Hur går det för dig mariana79?
  • Mariana79
    engsan skrev 2016-02-22 08:58:54 följande:

Hur går det för dig mariana79?

Det går...tankarna dalar upp och ner. Nu är det måndag igen och jobb som gör att man tänker på annat ett tag iallafall fall.

Hur mycket jag än letar symptom så kan jag ju igentligen inte veta om det är lutinusen eller en graviditet som gör det.

En vecka kvar till test <3
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-02-22 10:02:23 följande:
    Det går...tankarna dalar upp och ner. Nu är det måndag igen och jobb som gör att man tänker på annat ett tag iallafall fall.

Hur mycket jag än letar symptom så kan jag ju igentligen inte veta om det är lutinusen eller en graviditet som gör det.

En vecka kvar till test <3
    Nä så är det ju, men jag känner ju som inte ens något av lutinusen, vilket jag gjorde tidigare. Jag försöker tänka att man faktiskt inte behöver ha några symptom men man känner ju efter hela tiden ändå. När jag väntade min dotter så kände jag absolut ingenting! Var i vecka typ 12-13 när jag upptäckte att jag väntade henne, men då blev det naturligt så jag gick ju inte och letade symptom heller som nu.
    Måtte veckan gå fort nu till TD!
  • Ccilla
    Testade minus idag på RD11. Fick en tilltagande blödning igår så tyvärr gick det åt skogen även detta 6e försök. Nu får jag hoppas på blastocysten i frysen men det är svårt att hoppas när inget hittills fäst. Får väl testa på TD på torsdag också men har redan slutat med medicineringen. Ska fråga om jag kan göra FET redan denna cykel (om jag får äl), eller om jag måste vänta en "vanlig" mens. Håller tummarna för er andra.

Så tråkigt! Kram
  • Ccilla

Här går det inte så bra. Blöder väldigt mycket och mensvärk från helvetet. Jag pratade med läkaren på kliniken igår och jag skulle sluta med lutinus. Ska ta ett gravtest till i veckan för säkerhets skull men hon trodde inte heller på mirakel att det skulle vara positivt. Bara att lappa ihop sig så gott det går och ta nya tag. Vi köpte ett paketpris så har två försök kvar. Denna gången vill jag frysa om det finns möjlighet.

• engsan
    Ccilla skrev 2016-02-22 14:39:58 följande:

Här går det inte så bra. Blöder väldigt mycket och mensvärk från helvetet. Jag pratade med läkaren på kliniken igår och jag skulle sluta med lutinus. Ska ta ett gravtest till i veckan för säkerhets skull men hon trodde inte heller på mirakel att det skulle vara positivt. Bara att lappa ihop sig så gott det går och ta nya tag. Vi köpte ett paketpris så har två försök kvar. Denna gången vill jag frysa om det finns möjlighet.

Ok blöder du så mkt är det kanske lika ställa in sig på att gå vidare. Tungt! Men som du sa så har ni fler försök! Så det jag läste om att man inte börjar blöda förän man slutar med lutinus stämde ju inte då!
    Styrkekram till dig!
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?