• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hejsan
    Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?

• Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
  • Ccilla

MoM 11 den här väntan är fruktansvärd! Jag kommer att testa imorgon då är det 13 dgr eft ET. Jag har ungefär samma symptom som du. Förutom att jag blöder med. Känns som mensen är på g hela tiden. Det kan inte vara överstimulering på dig? Kram

• engsan

Ni är nära era testdagar nu, känns som att det är en evighet till min! Kommer inte testa före, det har jag bestämt mig för, men att ha TD 20 dagar från ET känns länge! Men jag ska vänta!

• Ccilla

Jag vet inte om jag går och spänner mig men det är en väldig värk nu. När jag får mens går det ner i benen och det gör det nu.. För jobbigt att vänta med test..

• engsan
    Ccilla skrev 2016-02-20 15:54:54 följande:

Jag vet inte om jag går och spänner mig men det är en väldig värk nu. När jag får mens går det ner i benen och det gör det nu.. För jobbigt att vänta med test..

Usch det är en jobbig känsla förstår jag!
    Hör av dig när du testat! Håller tummarna att din känsla har fel och att det Visar positivt! Kram
  • Josefinefl
    Hej! Är gärna med på denna tråd!

För ca en månad sedan började vi med hormonbehandling inför ett första IVF försök. I onsdags var det ägg-plock. 10 ägg plockades ut och vi var förväntansfulla inför fredagen då ET skulle ske. 1,5 timme innan vi skulle åka till kliniken ringde som och sa att det bara var 1 ägg av dessa 10 som hade blivit befruktat. Och detta hade inte delat sig än. Vi fick en ny tid nu på måndag men chansen att det blir något känns inte så stor.
  • engsan
    Josefinefl skrev 2016-02-20 17:08:29 följande:

Hej! Är gärna med på denna tråd!

För ca en månad sedan började vi med hormonbehandling inför ett första IVF försök. I onsdags var det ägg-plock. 10 ägg plockades ut och vi var förväntansfulla inför fredagen då ET skulle ske. 1,5 timme innan vi skulle åka till kliniken ringde som och sa att det bara var 1 ägg av dessa 10 som hade blivit befruktat. Och detta hade inte delat sig än. Vi fick en ny tid nu på måndag men chansen att det blir något känns inte så stor.

Hej och välkommen :)
    Tråkigt när det inte går som man tänkt sig, men här i gruppen är det många som inte fått resultatet man önskat sig så bara prata av dig och fråga om det är något! Kram och vi håller tummarna att det är ett starkt embryo det som lyckades!
  • Mariana79
    Josefinefl skrev 2016-02-20 17:08:29 följande:

Hej! Är gärna med på denna tråd!För ca en månad sedan började vi med hormonbehandling inför ett första IVF försök. I onsdags var det ägg-plock. 10 ägg plockades ut och vi var förväntansfulla inför fredagen då ET skulle ske. 1,5 timme innan vi skulle åka till kliniken ringde som och sa att det bara var 1 ägg av dessa 10 som hade blivit befruktat. Och detta hade inte delat sig än. Vi fick en ny tid nu på måndag men chansen att det blir något känns inte så stor.

Vi hade endast ett ägg av 10 som befruktats. Det tog lite längre tid på sig att dela sig och det händer ibland sa de till oss. De fortsatte att odlade det och dag 5 var det en fin blastocyst.

Jag ruvar nu på den lille, ruvdag 4 hoppas och ber att den ville boa in sig vår lille kämpe <3

Vi har slitits mellan hopp och förtvivlan då det inte såg så just ut för oss när de kollade första gången efter befruktningen.

Så mirakel sker! Lycka till!
  • Mollan79

Ccilla, jag förstår att det är kämpigt när känslan av mensen gör sig påmind. Men för att ge dig lite hopp kan jag säga att när jag var gravid för ett år sen hade jag alla tecken på mens. Migrän, mensvärk och öm i underlivet, MEN då visade det + så man vet aldrig :)

• Josefinefl

Vad spännande! Hoppas allt går bra för er!

Tack så mycket för stödet, så skönt att inte vara ensam om detta! Lätt att ge upp hoppet även om jag vet att man inte får deppa ihop. Bara så jobbigt när man försökt så länge och sen blir det äntligen dags för IVF och så fungerar det inte som man trodde. Men nu fick jag hopp igen! Och inte ge upp. Hoppas att vi kan få svar på varför så få ägg blev befruktade (om det inte blir ET av detta ägg). Har redan börjat tänka i banorna med äggdonation osv Skäms

Igen, tack för stödet!

• Mariana79
    Josefinefl skrev 2016-02-20 17:56:39 följande:

Vad spännande! Hoppas allt går bra för er!

Tack så mycket för stödet, så skönt att inte vara ensam om detta! Lätt att ge upp hoppet även om jag vet att man inte får deppa ihop. Bara så jobbigt när man försökt så länge och sen blir det äntligen dags för IVF och så fungerar det inte som man trodde. Men nu fick jag hopp igen! Och inte ge upp. Hoppas att vi kan få svar på varför så få ägg blev befruktade (om det inte blir ET av detta ägg). Har redan börjat tänka i banorna med äggdonation osv 

Igen, tack för stödet!

Man är så maktlös i det hela. Det är att lägga hela ens liv i ivf klinikens händer. Samtidigt har det varit skönt att låta proffsen ta hand om det. Efter alla försök är man bara så mentalt slut.

Om vi måste göra ett försök till (vilken jag hoppas vi slipper :) så kommer de att göra isci nästa gång. Alltså föra in en spermie i ägget istället för att låta spermierna göra det själva. Så om ni måste göra om det så är ju det en väg för er också isåfall.

Lycka till!
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?