någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
Hejsan
Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?
Hejsan
Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?
MoM 11 den här väntan är fruktansvärd! Jag kommer att testa imorgon då är det 13 dgr eft ET. Jag har ungefär samma symptom som du. Förutom att jag blöder med. Känns som mensen är på g hela tiden. Det kan inte vara överstimulering på dig? Kram
Ni är nära era testdagar nu, känns som att det är en evighet till min! Kommer inte testa före, det har jag bestämt mig för, men att ha TD 20 dagar från ET känns länge! Men jag ska vänta!
Jag vet inte om jag går och spänner mig men det är en väldig värk nu. När jag får mens går det ner i benen och det gör det nu.. För jobbigt att vänta med test..
Jag vet inte om jag går och spänner mig men det är en väldig värk nu. När jag får mens går det ner i benen och det gör det nu.. För jobbigt att vänta med test..
Hej! Är gärna med på denna tråd!
För ca en månad sedan började vi med hormonbehandling inför ett första IVF försök. I onsdags var det ägg-plock. 10 ägg plockades ut och vi var förväntansfulla inför fredagen då ET skulle ske. 1,5 timme innan vi skulle åka till kliniken ringde som och sa att det bara var 1 ägg av dessa 10 som hade blivit befruktat. Och detta hade inte delat sig än. Vi fick en ny tid nu på måndag men chansen att det blir något känns inte så stor.
Hej! Är gärna med på denna tråd!För ca en månad sedan började vi med hormonbehandling inför ett första IVF försök. I onsdags var det ägg-plock. 10 ägg plockades ut och vi var förväntansfulla inför fredagen då ET skulle ske. 1,5 timme innan vi skulle åka till kliniken ringde som och sa att det bara var 1 ägg av dessa 10 som hade blivit befruktat. Och detta hade inte delat sig än. Vi fick en ny tid nu på måndag men chansen att det blir något känns inte så stor.
Ccilla, jag förstår att det är kämpigt när känslan av mensen gör sig påmind. Men för att ge dig lite hopp kan jag säga att när jag var gravid för ett år sen hade jag alla tecken på mens. Migrän, mensvärk och öm i underlivet, MEN då visade det + så man vet aldrig :)
Vad spännande! Hoppas allt går bra för er!
Tack så mycket för stödet, så skönt att inte vara ensam om detta! Lätt att ge upp hoppet även om jag vet att man inte får deppa ihop. Bara så jobbigt när man försökt så länge och sen blir det äntligen dags för IVF och så fungerar det inte som man trodde. Men nu fick jag hopp igen! Och inte ge upp. Hoppas att vi kan få svar på varför så få ägg blev befruktade (om det inte blir ET av detta ägg). Har redan börjat tänka i banorna med äggdonation osv
Igen, tack för stödet!
Vad spännande! Hoppas allt går bra för er!
Tack så mycket för stödet, så skönt att inte vara ensam om detta! Lätt att ge upp hoppet även om jag vet att man inte får deppa ihop. Bara så jobbigt när man försökt så länge och sen blir det äntligen dags för IVF och så fungerar det inte som man trodde. Men nu fick jag hopp igen! Och inte ge upp. Hoppas att vi kan få svar på varför så få ägg blev befruktade (om det inte blir ET av detta ägg). Har redan börjat tänka i banorna med äggdonation osv
Igen, tack för stödet!