• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hejsan
    Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?

• Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
  • AnnaGus79
    Ccilla skrev 2016-02-22 14:39:58 följande:

Här går det inte så bra. Blöder väldigt mycket och mensvärk från helvetet. Jag pratade med läkaren på kliniken igår och jag skulle sluta med lutinus. Ska ta ett gravtest till i veckan för säkerhets skull men hon trodde inte heller på mirakel att det skulle vara positivt. Bara att lappa ihop sig så gott det går och ta nya tag. Vi köpte ett paketpris så har två försök kvar. Denna gången vill jag frysa om det finns möjlighet.

Va tråkigt! Lider med dig

Var har ni köpt paketpris? Vi köpte i Falun och har oxå två försök kvar om inte detta lyckas, vilket jag är rätt säker på att det inte gör, inte en enda gravidkänsla i kroppen...
  • Ccilla

Vi är på Nordic ivf i Göteborg. Super gulliga allihop! Ingen graviditetskänsla kan kanske vara bra!? Jag började blöda mer efter att jag slutade med lutinusen. Tog ju sista lördags kväll. Vet inte om det är ok att använda tampong?! Hatar bindan.. Tack för att ni finns här :) hoppas det slutar lyckligt för er

• Josefinefl

Blev ingen ET för oss denna gång, vårt första försök. Ägget överlevde inte helgen. Supermånga och pigga spermier och 8 mogna ägg. 1 befruktat men inte delat som det skulle. Nästa gång kommer dom göra mikroinjektion. Får ladda batterierna i 6 veckor nu sen på't igen. Skönt att sluta med Lutinus iaf. Och skönt att få veta, ovissheten är jobbig.

• AnnaGus79
    Ccilla skrev 2016-02-22 15:10:55 följande:

Vi är på Nordic ivf i Göteborg. Super gulliga allihop! Ingen graviditetskänsla kan kanske vara bra!? Jag började blöda mer efter att jag slutade med lutinusen. Tog ju sista lördags kväll. Vet inte om det är ok att använda tampong?! Hatar bindan.. Tack för att ni finns här :) hoppas det slutar lyckligt för er

Tampong borde du kunna använda nu, det är ju nån vecka efter äggplock som det är infektionsrisk, men det borde läkt ihop nu.

Lycka till på nästa försök.
  • engsan
    Josefinefl skrev 2016-02-22 15:17:08 följande:

Blev ingen ET för oss denna gång, vårt första försök. Ägget överlevde inte helgen. Supermånga och pigga spermier och 8 mogna ägg. 1 befruktat men inte delat som det skulle. Nästa gång kommer dom göra mikroinjektion. Får ladda batterierna i 6 veckor nu sen på't igen. Skönt att sluta med Lutinus iaf. Och skönt att få veta, ovissheten är jobbig.

Det var tråkigt. Men positivt att ni har fått många ägg i alla fall och spermier. Då kanske microinjection funkar bättre för er. Håller tummarna!
  • Ccilla
    Josefinefl skrev 2016-02-22 15:17:08 följande:

Vad tråkigt! Lycka till vid nästa försök!
  • Ccilla
    AnnaGus79 skrev 2016-02-22 15:29:30 följande:
    Tampong borde du kunna använda nu, det är ju nån vecka efter äggplock som det är infektionsrisk, men det borde läkt ihop nu. Lycka till på nästa försök.

Tack :)
  • engsan

Nog borde du kunna använda tampong! Det är det jag är så rädd för nu, att jag ska börja blöda när vi slutar med lutinus. Har ännu en vecka kvar med dom. Får se det positiva att jag inte blöder men det känns på nå sätt att vi inte heller lyckats när jag inte känner något alls! Hur som helst så samla nu krafter Ccilla och ladda upp för nästa försök, men jag vet att det är sjukt tungt!
  • Ccilla

[quote=76365394][quote-nick]engsan skrev 2016-02-22 15:45:31 följande:[/quote-nick]

Nog borde du kunna använda tampong! Det är det jag är så rädd för nu, att jag ska börja blöda när vi slutar med lutinus. Har ännu en vecka kvar med dom. Får se det positiva att jag inte blöder men det känns på nå sätt att vi inte heller lyckats när jag inte känner något alls! Hur som helst så samla nu krafter Ccilla och ladda upp för nästa försök, men jag vet att det är sjukt tungt![/quorn] Det är lite tungt men men.. Förhoppningsvis frisk och kry vid nästa försök. Var lite väl mycket som hände under den här veckan. Jag har en bra känsla för dig engsan. Du ska se att det tar sig :)
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?