• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Joss90

Jag klarade att hålla mig från att testa idag! jag sprang upp från sängen direkt till toaletten och kissade och på så vis tog jag inget test. Men imorgon gör jag nog det på BIM -3.....

• Anonym (Emma)

Är på bim -3 idag, tog ett test och det var negativt!

Men ändå sen bara någon dag efter äl har jag har "mensvärk" sen för några dagar sen börja jag få ont i svanken och ömma bröst.

Och förlåt äckelvarning men har också haft vita flytningar sen lite efter äl. Inga vattninga men inte illaluktande direkt. Finns det hopp kvar? Borde inte testet visat åtminstone en "skymt" av ett plus ? Trodde verkligen vi lyckats denna gång men efter negativt imorse tappar man hoppet lite! För även om det inte är bim förren 3 dagar så ser man ju massa som plussar innan bim! Tacksam för svar! :)

• Loncelot
    Sommarminnen12345 skrev 2016-06-21 10:20:38 följande:

Bim-4 idag. Testade negativt med Clearblue plus. Förmodligen ingen graviditet denna månaden heller. Just nu är jag rätt knäckt och oerhört besviken på min kropp som så gärna lurar mig med det ena graviditetssymptomet efter det andra, månad efter månad. Vet inte om vi verkligen ska fortsätta försöka då detta var försök 18. Utredning är det inte på tal om för min man, då han inte känner sig redo att ta den hjälpen. Går lite itu.

Har ni gjort spermatest från apoteket? Är dom bra kanske bara du utredas? Kör ni med äl-test?

Hoppas det tar för er snart! För oss tog första barnet ca 18mån/18ägglossningar
  • Sommarminnen12345

Han är nog tyvärr inte riktigt med på noterna att låta hans spermier testas, även om det är ett hemmatest. Har kört med äl-tester, apiforce och mobilapp. Har idag beställt hem en fertilitetsmonitor. Tittade nyss på stickan som jag använde i förmiddags, ser ett knappt synbart plus på det. Inget att hoppas på va?:(

• Me88

Förvirrad.. Jag missade 2 piller på min karta och i samband med de hade vi sex. Runt 24 & 25 maj. Skulle haft min mens 8/6 men de kom inget. 9-11 juni hade jag minimala blödningar som enkronor typ. Sen försvann dom. Efter de kom de nån enstaka brun flytnining. Ont i brösten, molvärk, illanmående då och då, öm i kroppen som träningsvärk, öm under brösten och i armhålorna, yr, trött! Haft rosa flytningar vid flera tillfällen nu, aldrig hänt förut. Tagit flera test, alla negativa! Va hos BM idag, neg test där med.. Men hon sa att hon skulle bli förvånad om ja inte va gravid med tanke på hur ja känner mej. Jag antar att jag är BIM+13 idag om det inte blev nån vajsing när ja missade piller. Nån som känner igen sig? Sjuk frustrerande att inte veta. Nu sa BM att ja ska ta nytt test näst helg.

• DevilsDaughter

sommarminnen: Mitt första barn tog också lång tid. Det är knäckande jag vet.. Vi körde ett halvår "blir det så blir det". Men det blev inget. Sen körde vi ett år med stickor och aktivt ägglossningsprickande och då efter ett år lyckades vi. De andra barnen har inte tagit lika lång tid. mycket konstigt. 
    Inte jätteovanligt att gamla test blir svagt positiva när de torkat tyvärr. Har råkat ut för det, jag är ju sån som gärna kollar testen flera gånger även efter att tiden har gått ut. Hade testat imorgon eller övermorgon igen med morgonurin om jag varit du.. Tycker mig nästan alltid kunna ana skuggan av ett streck på clear blue plus? Tycke det är lite vilseledande så har börjat med andra test istället. 

• DevilsDaughter

Me88: Kanske ställde det till lite för kroppen när du ändrade intaget av piller? Är ganska ovanligt att inte testa positivt när man gått så långt över tiden för mens. Kanske var de små blödningarna den enda mensen du fick denna månaden?

• Loncelot

Lägger in bild på mina månader så ni som inte använder äl-test kan se hur olika det kan vara varje månad...trodde jag från början visste hur min äl var men ski fick jag för det...
Svar på tråden BIM - juni 2016