• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Grönablad

Gjorde också ett alldeles för tidigt test idag på ÄL+4 :) Vet ju att det inte är möjligt att få utslag så tidigt men är osäker på när ÄL verkligen var eftersom det var första mensen efter MA... Men men, nu har jag bestämt mig för att inte testa förrän efter att vi kommer hem från midsommarfirande då det är BIM-4.

• DevilsDaughter

soofa: Vad konstigt.. Hur pass starkt blev strecket och hur länge stannade det kvar och hur lång tid tog det innan strecket kom?

• soofa

Jag ställde klockan på 10 minuter och vågade inte kolla på det innan dess, så jag vet inte när strecket kom. Bilden jag la upp är efter 10 minuter, men sen när jag kollade på det 10 minuter senare så var det borta. Jag förstår ingenting..

DevilsDaughter skrev 2016-06-19 10:22:53 följande:

soofa: Vad konstigt.. Hur pass starkt blev strecket och hur länge stannade det kvar och hur lång tid tog det innan strecket kom?

• bebisdags
    Wasserdroppen skrev 2016-06-19 09:02:45 följande:
    Känner igen det där. Och jättebesviken blir man med även om man vet att det är för tidigt igentligen
    Gjorde exakt samma sak, vet att det är alldeles för tidigt men kunde inte låta bli. Blev riktigt besviken och känner att det inte blir denna månad (även om det fysiskt är fullt möjligt).. Kommer dock att testa igen på Tisdag 4 dagar innan BIM för min sambo åker iväg I 5 veckor på tisdag så vill gärna berätta för honom ansikte mot ansikte.. Är det dumt att testa då med tanke på besvikelsen? Är det för tidigt att testa då också?
  • Wasserdroppen
    bebisdags skrev 2016-06-19 11:01:33 följande:
    Gjorde exakt samma sak, vet att det är alldeles för tidigt men kunde inte låta bli. Blev riktigt besviken och känner att det inte blir denna månad (även om det fysiskt är fullt möjligt).. Kommer dock att testa igen på Tisdag 4 dagar innan BIM för min sambo åker iväg I 5 veckor på tisdag så vill gärna berätta för honom ansikte mot ansikte.. Är det dumt att testa då med tanke på besvikelsen? Är det för tidigt att testa då också?
    Jag har ganska många test kvar hemma så tänkte testa ganska snart igen. Svårt att hålla sig :) antar att det beror på hur starkt man plussar kanske? Att det är lite olika från person till person? Lycka till i vilket fall :)
  • pojkmorsan

Det är väl på gränsen det bästa är nog o vänta till dagen innan bim iaf.. Så

Jäkla trist med dessa negativa test!!

• Wasserdroppen
    pojkmorsan skrev 2016-06-19 11:19:15 följande:

Det är väl på gränsen det bästa är nog o vänta till dagen innan bim iaf.. Så

Jäkla trist med dessa negativa test!!

Jag fick mitt positiva ÄL-test den 8/6 är bim två veckor efter ÄL-testet eller efter ÄL? I så fall är det ju två dagar extra i så fall.
  • DevilsDaughter

Soofa: när blir testet ogiltigt? Det är lite olika på olika test..

Bebisdags: det är ganska stor chans då att få positivt om du är gravid och har 14 dagar mrllan äl och mens.

• soofa

Det står bara att man ska avläsa det mellan 5-10 minuter och jag avläste det efter 10 minuter. Det står inget om när det blir ogiltigt..

DevilsDaughter skrev 2016-06-19 11:24:05 följande:

Soofa: när blir testet ogiltigt? Det är lite olika på olika test..

Bebisdags: det är ganska stor chans då att få positivt om du är gravid och har 14 dagar mrllan äl och mens.

• DevilsDaughter

Wasserdroppen: vet du att du brukar ha 14 dagar mellan äl och mens? Brukar du det så blir det nog ngn dag extra.

Soofa: konstigt.. brukar du ha spottings? Jag skulle nog ha avvaktat å testat imorgon med mprgonurin. Spara urinen för om det blir liknande med det testet så kan du köpa av ett annat märke och testa med det.

Svar på tråden BIM - juni 2016