• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Crazy catlady

Det blev nog inget denna gång..

Föregående 2 månader har jag haft massa knepiga symtom innan bim då jag nästan vart tvärsäker på att jag vart gravid men att det bara va falskt alarm eller rena inbillningar...

Denna gång känner jag inte ett smack .. hade lite ilningar i brösten typ 2-3 dagar efter ägglossning.. sedan dess inget alls.. äl+8 imorgon..

Det e nog bara o invänta mensen på lördag .. *suck*

• Wasserdroppen

Vågar inte riktigt hoppas allt för mycket, ska ta ett test till i morgon och ett digitalt med innan jag firar :)

• Emlov

Hej! Hoppar in här då jag har Bim på torsdag 23/6. Mår lite illa till och från och är lite öm i brösten. Lite osäker på när jag hade äl men hoppas på att vi lyckades pricka in rätt dagar :)

• citr0nen

Jag och min pojkvän hade sex en vecka innan ägglossning (vi försöker inte aktivt skaffa barn än men går med tanken att om det händer så är det mer än välkommet) och ca 4 dagar efter ägglossning fick jag ömma bröst och molande mensvärk.. Googlade då och hamnade här på familjeliv där jag förstod att detta kunde vara symtom på graviditet :) Är just nu i bim-7. Vad tror ni? Tror ni jag är gravid eller kan det vara så att jag är skengravid?

• Loncelot
    Crazy catlady skrev 2016-06-19 22:03:32 följande:

Det blev nog inget denna gång..

Föregående 2 månader har jag haft massa knepiga symtom innan bim då jag nästan vart tvärsäker på att jag vart gravid men att det bara va falskt alarm eller rena inbillningar...

Denna gång känner jag inte ett smack .. hade lite ilningar i brösten typ 2-3 dagar efter ägglossning.. sedan dess inget alls.. äl+8 imorgon..

Det e nog bara o invänta mensen på lördag .. *suck*

Min senaste graviditet kände jag ingenting förens i v.8/9 då bröt helvetet lös med illamående, men innan dess kände jag nada, så ge inte upp hoppet än!
  • Loncelot
    citr0nen skrev 2016-06-19 22:15:25 följande:

Jag och min pojkvän hade sex en vecka innan ägglossning (vi försöker inte aktivt skaffa barn än men går med tanken att om det händer så är det mer än välkommet) och ca 4 dagar efter ägglossning fick jag ömma bröst och molande mensvärk.. Googlade då och hamnade här på familjeliv där jag förstod att detta kunde vara symtom på graviditet :) Är just nu i bim-7. Vad tror ni? Tror ni jag är gravid eller kan det vara så att jag är skengravid?

Allt är möjligt, bara att göra som alla oss andra... vänta i ovishet...tills bim eller till man får ett positivt test...spekulera kan vi göra tills vi blir galna men svart på vitt så är det bara att vänta
  • Signealice

Citronen95 nej så har jag aldrig haft. Symptomen med smaker och dofter kom för mig lite smått i vecka 5-6, sen började jag spy av minsta lilla doft och höll på så i 4-5 månader. Men innan dess kände jag bara i brösten, det var så jag kom på att jag nog var gravid.

Men alla är olika. Håller tummarna för dig!

• Grejs

Hej på er!

Jag och sambon försöker med tredje barnet men jag har inte fått tillbaka min mens efter senaste graviditeten, så jag har noll koll på ÄL eller BIM. Däremot har vi ju gjort en massa försök som borde visa resultat nu i juni om det blivit något.

Dumt nog tog jag ett test redan idag åtta dagar efter sex och ser inget tydligt såklart. Jag inbillar mig att jag ser något svagt men jag vet inte.

Tror inte jag lyckas lägga upp bild heller.

• Grejs

Hur gör man för att lägga upp en bild? Jag markerar en bild men den väljs liksom inte ändå.

• DevilsDaughter

Anonym A: Tror mig se ngt jättesvagt.. Men har själv fått ett sådant streck en gång som visade sig inte vara ngt och läste då också om flera som fått det med just clear blue, därför undviker jag de testen nu. Är man en sån som letar efter svaga streck så rekommenderar jag inte clear blue.

Svar på tråden BIM - juni 2016