• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Kynisen
    Mammaresan skrev 2016-07-05 20:45:26 följande:

Här är det dag 15 i menscykeln och idag har jag haft massa känningar både i rygg och äggstockar, vart allmänt påverkad av smärtan. Sekretet är lite lurigt har inte varit tydligt ägglossningssekret utan har varit mer vattnigt vilket det brukar vara vid dagen ägget släpper (men jag har haft det i två dagar nu). Jag har haft lite känningar i äggstockarna sedan i lördags men idag toppade nog allt. I och med att livmodertappen fortfarande känns öppen och mjuk antar jag inte att ägglossning redan har varit. Vi kör väl på sex ikväll igen så borde det finnas alerta spermier kvar ända till på fredag om inte annat vilket blir dag 18 i mencykeln. Då kommer ägglossningen definitivt passerat och så länge spermier funnits tillgängliga har vi gjort det vi kan!

Känns väldigt konstigt att tänka på att i slutet på nästa vecka så är jag på dag 26 av cykeln (på lördagen den 16:nde) och kanske börjar testa som tidigast. Hjälp! Tiden mellan ÄL och BIM lär gå jättesakta när jag väl är där men nu när jag är vid ÄL tider känns det helknasigt med tanken att testa redan nästa helg. Haha! Men nu har jag ju något jag koncentrerar och tänker på i och med ÄL och det är att ta reda på när ÄL sker (kolla sekret och tapp dagligen) och ha frekvent sex. Vi har haft sex varannan dag sedan dag 9 i cykeln och inte ska vi väl ta bort den trenden ikväll.  

Är på dag 13 tror äl är i dag eller i morgon, så vi har ju nästan bim samtidigt :) vi sexar på varje dag sen dag 8 och fortsätter till dag 15 sen åker han bort så hoppas verkligen att äl är i dag som det känns.

Ja tiden mellan äl och bim sniglar ju alltid sjukt sakta. Å sen ska en hålla sig från att börja testa för tidigt ;P

Hur länge har ni försökt? Vi är på försök 3.
  • FlikkanM

Stort jätte grattis till alla plus, så roligt att läsa!

Själv är jag på ÄL +2 el +4, molvärk har suttit i till och från ända sen min ev ÄL fyra dagar sen.

Men alltså har sån positiv känsla för denna månad :)

Vi har fått till det två dagar i rad , "vilat" en dag osv ända sen mensens slut och inte för att vi måste utan för att vi velat. Så känns inte som vi kan ha missat ÄL.

Och pratat en hel del om barn att det kan bli ett snart eller att det kan ta tid, hur det skulle vara om det inte funka osv.

Nu är det bara den långa väntan men är mitt uppe i semester, varit på en tripp och ska iväg nu igen i en vecka. Tror att en hel del av det positiva kommer från att vi behövt smyga, "myset har kännts förbjudet och spännande" när vi varit borta hos familj hahaha

Tänkte bara prata av mig lite :)

• Guffy78
    November83 skrev 2016-07-05 21:01:50 följande:

Hej! Gud vad många roliga inlägg och tokmassa grattis till alla plus, svaga som starka!

Vad roligt för er :)

Själv går jag och väntar på äl efter mf för 2 veckor sedan drygt.... trodde det skulle vara positiv idag men icke! Dock känns det nära så håller tummarna! Bim borde vara 19 juli... hoppas verkligen jag kan få joina er för ni är ett riktigt härligt gäng.

Min taktik att inte berätta när äl sker verkar funka, sambon lyckas prestera utan ångest och myst till det lördag, söndag och idag. Får jag positivt imorgon blir det å flörta byxorna av sambon även imorgon men är det fortfarande negativt får han vila så vi kör varannan dag ?

Hej. Då är vi i samma båt med både MF för 2 veckor sedan och Bim samtidigt:)
  • DevilsDaughter

Fyraa: Tack, men vågar inte ta emot ett grattis tyvärr då jag testat positivt med clear blue tidigare och då konstaterades det med blodprov att jag inte var gravid. Idag när jag fick plusset med CB så hade jag inte hållt mig alls länge, kanske två timmar ca. Sen höll jag mig 5 timmar utn att dricka och testade med två andra test och de var helt blanka.
    Då jag har använt clear blue och varit gravid så har jag testat positivt på ÄL+10 och en gång ÄL+8. Då hade jag testat svagt positivt på morgonen med ett från billiga tester eller testlagrets, stack direkt iväg och köpte ett CB och testade senare på dagen positivt med det. Idag är jag på ÄL+9, BIM imorgon.

Alexandra: Jag visar min man brösten varje kväll och ber honom kolla efter förändringar Skrattande.

Flikkan: Kul när det känns så! Förstår att myset blir lite mer speciellt/roligt då och så får ni kanske tom till det fler gånger än annars :)

• November83
    Misan_2 skrev 2016-07-05 21:37:31 följande:

@November83 och DevilsDaughter: tack för svar. Förstår att det kan vara olika men det är väldigt intressant att höra enskilda erfarenheter!

Jag går just nu o väntar på att antingen mensen ska infinna sig eller nånting annat då :), och det borde den isf göra imorgon eller senast övermorgon. Tycker just nu att jag går in i den där svackan/dippen när man liksom "sjunker" i humör, och det känns så mycket som att mensen är på g. Och ändå behöver det ju inte vara så! Lurigt hur psyket också påverkar det man känner - så fort en börjar tänka att nej, nu kommer nog mensen, så kommer ju de dystra uppgivna känslorna bara därigenom! Plus då själva hormonerna... Vilken bergochdalbana.

Been there! Varit skengravid sååååå många gånger så förstår hur du känner. Jag spontant har bara försökt slappna av och inte tänka så mycket, svårt jag vet! Men jag lovar du kommer märka vad som är på gång å jag hoppas verkligen att det är grodyngel i magen:)

Men jag har som sagt försökt slappna av och se om beteende ändras. Senast tog jag test bim-2 pga att jag grät floder över att sambon knäckte å slängde den sista ciggen i huset. Det skapade misstanke hos mig att det är inte en normal reaktion (jag försökte sluta) å testade den eftermiddagen å jodå, gravid
  • November83
    Guffy78 skrev 2016-07-05 22:25:54 följande:

Hej. Då är vi i samma båt med både MF för 2 veckor sedan och Bim samtidigt:)

Jo börjar ana ett mönster att jag hittills bara fått vara gravid max 10 dagar innan mf så jobbar för å bryta mönster :)
  • Deni81
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-05 22:00:39 följande:

Haha, ja visst är det! Jag kom nyss på mig själv med att dra upp tröjan framför spegeln och stirra på mina bröst och leta efter ev förändringar. . Och då har jag fortfarande 8 dagar kvar till bim... Suck, närmaste veckan kommer bli jobbig!

Har också 8 dagar till BIM. Tyckte bh:n fylldes ut lite mer imorse, bara en sån där sak man snabbt registrerade. Men de är inte ömma alls... Haha vad knäpp man är som går och analyserar minsta lilla detalj
  • Loncelot

Cykeldag 9 imorgon så imorgon börjat testandet med äl-testerna, äntligen! Hoppas på denna månad försök nr7... Nu måste det fan ta sig så här lång tid har det aldrig tagit med monitorn...Börjar jobba i september så hoppas ja blir gravid innan dess...

• Anonym (Alexandra)
    Deni81 skrev 2016-07-05 22:47:49 följande:

Har också 8 dagar till BIM. Tyckte bh:n fylldes ut lite mer imorse, bara en sån där sak man snabbt registrerade. Men de är inte ömma alls... Haha vad knäpp man är som går och analyserar minsta lilla detalj

Då har vi bim samma dag ju, spännande! Tyckte också att min bh var lite mer utfylld idag, men brösten kändes inte ömma alls! Har molat i magen under dagen, men så kan det kännas före mens också... Frustrerande!
  • Mammaresan

Så otroligt härligt att så många börjat plussa i tråden! STORT grattis till er! Blir så glad av att se clearblues gravidtest med texten "Gravid" också! Drömmer Jag håller även tummarna för er som testar just nu men som inte har fått era plus än. Hjärta

Devilsdaughter: Vi har haft sex varannan dag sen dagen efter jag registrerat sekret som varit fertilt (=där spermier kan överleva). Så vi har haft sex dag 9, dag 11, dag 13 och nu blir det även på dag 15. Vi hade egentligen inte schemalagt utan det har liksom blivit lite så och de dagarna jag har tänkt att det nog kan vara bra att ha sex idag eller tänkt att nu är ägglossningen snart här har vi haft sex. Med andra ord halvt spontant med ändå planerat med kort varsel, haha. Flört Varannan dag har känts som en ok mängd. Varje 2-3 dagar blir lagom för oss i alla fall, det känns för mycket med oftare än så, i alla fall för mig/oss. Tungan ute

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
Svar på tråden Bim Juli 2016