• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Mammaresan

Här är det dag 15 i menscykeln och idag har jag haft massa känningar både i rygg och äggstockar, vart allmänt påverkad av smärtan. Sekretet är lite lurigt har inte varit tydligt ägglossningssekret utan har varit mer vattnigt vilket det brukar vara vid dagen ägget släpper (men jag har haft det i två dagar nu). Jag har haft lite känningar i äggstockarna sedan i lördags men idag toppade nog allt. I och med att livmodertappen fortfarande känns öppen och mjuk antar jag inte att ägglossning redan har varit. Vi kör väl på sex ikväll igen så borde det finnas alerta spermier kvar ända till på fredag om inte annat vilket blir dag 18 i mencykeln. Då kommer ägglossningen definitivt passerat och så länge spermier funnits tillgängliga har vi gjort det vi kan! Solig

Känns väldigt konstigt att tänka på att i slutet på nästa vecka så är jag på dag 26 av cykeln (på lördagen den 16:nde) och kanske börjar testa som tidigast. Hjälp! Tiden mellan ÄL och BIM lär gå jättesakta när jag väl är där men nu när jag är vid ÄL tider känns det helknasigt med tanken att testa redan nästa helg. Haha! Skrattande Men nu har jag ju något jag koncentrerar och tänker på i och med ÄL och det är att ta reda på när ÄL sker (kolla sekret och tapp dagligen) och ha frekvent sex. Tungan ute Vi har haft sex varannan dag sedan dag 9 i cykeln och inte ska vi väl ta bort den trenden ikväll. Flört 

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • mamalolo
    corran skrev 2016-07-05 19:02:49 följande:

Resultatet. Åh så skönt! Svart på vitt nu, jag ÄR gravid <3

Stort grattis! Har du haft några känningar?
  • DevilsDaughter

Mammaresan: Kör ni varannan dag runt hela ÄL-perioden? Försöker planera lite hur vi ska ha sex nästan månad ;) haha låter helt sjukt, men för oss är inte planerat sex någon sexförstörare.. Snarare känns det som att man vill ha sex de dagar jag planerat in att vi inte ska ha det!
    Det låter iaf som att ni inte kan missa ägglossningen denna gången!

• Misan_2

Spännande att följa allas resor här, jag har bim närsomhelst och undrar:

Ni som varit gravida förut, och hade symptom som liknar de ni brukar ha före mens - upplevde ni också den där typiska dippen i humöret som (iallafall jag) en brukar få just före mens, men var gravida ändå?

• corran
    DevilsDaughter skrev 2016-07-05 19:55:16 följande:

Vad roligt corran: Ingen tvekan längre!

Grattis till alla plus!!!

EL: Tycker absolut att du kan testa nu!! Nu borde det synas om du är gravid!

Jag testade negativt nu ikväll med två olika tester efter att ha hållit mig 5+ timmar och inte druckit eller ätit.. Så nu är jag helt inställd på mens imorgon. Trodde ett tag där att jag kanske var gravid, men inte inte nu längre. Kommer nog inte ens testa imorgon för nu är jag så trött på test, helt ärligt så tror jag faktiskt inte att jag kommer vilja testa..

Min man sa nu att vi nog borde hoppa över nästa försök då jag, om jag blir gravid, kommer att vara i v 7 när vi åker utomlands, typ då det absolut värsta illamåendet är. Bara ni kan veta hur det känns att hoppa över ett helt försök sådär . Då känns det liksom extra mycket att det (med största sannolikhet) inte blev något denna gången.

Förstår din besvikelse och att det känns hopplöst nu. Men tänk på att du är bara på äl+9, så tidigt är det inte vanligt att plussa. (Om man inte har ett testa tidigt test då).
  • corran
    mamalolo skrev 2016-07-05 20:47:52 följande:

Stort grattis! Har du haft några känningar?

Tack <3

Äl + 8 så hade jag en del molande på kvällen, tror att det va ägget som fäste då.

Plussade med ett testa tidigt test igårkväll på äl + 9, sent igårkväll hade jag en svidande känsla i magen. Det liksom ilade och stack vid livmodern.

Idag på äl + 10 har jag haft väldigt mycket halsbränna och lite molande/hugg ibland. Annars känner jag inte så mycket. Men är ju så väldigt tidigt än.
  • November83

Hej! Gud vad många roliga inlägg och tokmassa grattis till alla plus, svaga som starka!

Vad roligt för er :)

Själv går jag och väntar på äl efter mf för 2 veckor sedan drygt.... trodde det skulle vara positiv idag men icke! Dock känns det nära så håller tummarna! Bim borde vara 19 juli... hoppas verkligen jag kan få joina er för ni är ett riktigt härligt gäng.

Min taktik att inte berätta när äl sker verkar funka, sambon lyckas prestera utan ångest och myst till det lördag, söndag och idag. Får jag positivt imorgon blir det å flörta byxorna av sambon även imorgon men är det fortfarande negativt får han vila så vi kör varannan dag ?

• DevilsDaughter

corran: Fast eftersom jag har BIM imorgon så hade jag nog behövt ha det där plusset nu :/ Imorse testade jag med ett testa tidigt..

• November83
    Misan_2 skrev 2016-07-05 20:55:07 följande:

Spännande att följa allas resor här, jag har bim närsomhelst och undrar:

Ni som varit gravida förut, och hade symptom som liknar de ni brukar ha före mens - upplevde ni också den där typiska dippen i humöret som (iallafall jag) en brukar få just före mens, men var gravida ändå?

Första gången märkte jag nada och mf.

Andra graviditeten märkte jag redan 5 dagar efter äl molvärk utav satan plus nidblödning. Efter det rejäl molvärk varenda dag och istället för irriterad å arg pms blev jag extremt emotionell å böla för allt! Till å med Merci reklamen som jag hatar *skratt* tyvärr slutade även den graviditeten i mf för 2 veckor sedan och nu på det igen! Ser det som tredje gången gillt eller utredning så jag känner mig trygg inför detta försöket
Svar på tråden Bim Juli 2016