• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • DevilsDaughter

November: Tycker det låter som en bra plan! Om man inte vet riktigt när ÄL kommer ske så kan det va dumt att gå all in i förtid för då finns det ingen ork kvar sen om det blir stegring! 

corran: haha känns som att det du skriver om dina symptom är helig skrift typ eftersom du faktiskt ÄR gravid NU och ändå så tidigt och har symptom! Önskar jag också hade lite halsbränna haha! 

Tog fram valpögonen och charmen inför mannen nu så nu blir det försök nästa månad iaf Oskyldig. Ska avvakta till mensen men sen ska jag nog faktiskt beställa progesteronkräm till nästa cykel, men antar att jag måste börja använda ÄLstickor då så att jag inte råkar använda krämen för tidigt..
    Gillar inte att mixtra med hormoner egentligen, har tex aldrig använt p-piller.. Men denna kräm ska tydligen vara bioidentisk och man kan typ använda den mot PMS och även män kan använda den.. Måste ju va ok då.

• DevilsDaughter

Misan: Kan faktiskt inte komma ihåg om jag hade det de gånger jag blivit gravid, dock har jag inte alltid det varje månad innan mens heller, men oftast.. Men jag tror att det dåliga humöret uteblev de gånger jag blev gravid.

• corran
    DevilsDaughter skrev 2016-07-05 21:02:13 följande:

corran: Fast eftersom jag har BIM imorgon så hade jag nog behövt ha det där plusset nu :/ Imorse testade jag med ett testa tidigt..

Men tror inte der funkar så att om du har bim redan på äl +10 så fäster dina ägg automatiskt snabbare. Äggen tar lika lång tid på sig att dela sig klart för stt kunna fästa och dey skrr ju oftast på äl +7-9 vad jah flrstått oavsett hur många dagar man har mellan äl-mens. Mina ägg fäster runt +8. Slutsats dragen efter pos test och nidblödning i tidare gravsiiter)

Om du förstår mitt flum? :)
  • Rödflamma
    DevilsDaughter skrev 2016-07-05 15:10:18 följande:

Rödflamma: jag har också så!

Brukar du ha så innan mens också eller är det annorlunda nu? Det fortsätter komma och gå ännu nu under kvällen.. och så tror jag att brösten ömmar ännu lite mer, men det kan vara ren inbillning också förstås. 
  • DevilsDaughter

corran: haha ja jag förstår. Jag tror inte heller att mina ägg fäster snabbare ;) Jag tänker som så att för att det ska bli en graviditet som stannar hos mig så "måste" nog ägget hinna fästa typ senast dag 7, fäster ägget tex dag 9 så hinner det nog inte bli tillräckligt med hcg i tid för att mensen ska utebli och jag blöder istället ut det som skulle ha kunnat bli en graviditet. Tror det är lite olika hur snabbt ägget tar sig fram och när det blir befruktat från månad till månad. Så jag behöver nog lite tur att få en sådan månad när det fäster hyfsat snabbt.

• Rödflamma
    corran skrev 2016-07-05 19:02:49 följande:
    Resultatet. Åh så skönt! Svart på vitt nu, jag ÄR gravid <3
    Grattis! En efterlängtad display
  • DevilsDaughter

Rödflamma: Ibland kan jag ha lite lätt molvärk flera dagar innan BIM, men väldigt diffus. Igår hade jag hela dagen mycket kännbar, kändes som att livmodern jobbade på ordentligt, sen på kvällen hade jag en ömmande värk i livmodern. Idag har det lugnat ner sig..

• Anonym (Alexandra)
    Misan_2 skrev 2016-07-05 20:55:07 följande:

Spännande att följa allas resor här, jag har bim närsomhelst och undrar:

Ni som varit gravida förut, och hade symptom som liknar de ni brukar ha före mens - upplevde ni också den där typiska dippen i humöret som (iallafall jag) en brukar få just före mens, men var gravida ändå?

Jag minns inte att jag hade dipp i humöret före bim när jag var gravid. Men har inte tänkt så mycket på om jag har det i vanliga fall heller. Vet dock att jag hade det förra månaden. För mig har symptomen före bim varit väldigt lika, gravid eller inte.. Min kropp lurar mig hela tiden. Har varit gravid utan symptom alls, och har haft många gravsymptom, så som metallsmak i munnen, illamående, större bröst, avsmak för viss mat osv. Utan att vara det minsta gravid.
  • Rödflamma
    DevilsDaughter skrev 2016-07-05 21:25:59 följande:

Rödflamma: Ibland kan jag ha lite lätt molvärk flera dagar innan BIM, men väldigt diffus. Igår hade jag hela dagen mycket kännbar, kändes som att livmodern jobbade på ordentligt, sen på kvällen hade jag en ömmande värk i livmodern. Idag har det lugnat ner sig..

Vi hoppas att det betyder att det händer grejer där! Svårt att sålla bara när man inte annars är så hemskt uppmärksam på hur det känns innan mens, men så här pass starkt som det varit ibland under dagen brukar betyda att det börjar under samma dag.
  • DevilsDaughter

corran: fast visst, samtidigt finns det ju de som får utebliven mens pga graviditet men ändå inte plus på stickan förens ngn dag efter BIM.. Men jag har testat positivt senast BIM (ÄL+10) med alla mina graviditeter så det känns inte som att jag är en av dem som det blir så för. Dock kan man ju inte utesluta det helt!
    Tack för ditt stöd{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Bim Juli 2016