• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Misan_2

@November83 och DevilsDaughter: tack för svar. Förstår att det kan vara olika men det är väldigt intressant att höra enskilda erfarenheter!

Jag går just nu o väntar på att antingen mensen ska infinna sig eller nånting annat då :), och det borde den isf göra imorgon eller senast övermorgon. Tycker just nu att jag går in i den där svackan/dippen när man liksom "sjunker" i humör, och det känns så mycket som att mensen är på g. Och ändå behöver det ju inte vara så! Lurigt hur psyket också påverkar det man känner - så fort en börjar tänka att nej, nu kommer nog mensen, så kommer ju de dystra uppgivna känslorna bara därigenom! Plus då själva hormonerna... Vilken bergochdalbana.

• Rödflamma

Ni hinner verkligen skriva mycket, verkar vara full aktivitet så här i början av månaden, midsommareffekten kanske

Grattis till er som plussat! 

Fortsätter att känna av och till, ena stunden stensäker på att det måste vara nåt och nästa inte alls. Känner mig nervös för att testa igen.. men har planerat att göra det imorgon och sen på fredag. Hur ska man kunna sova nu då? Obestämd

• Misan_2
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-05 21:27:50 följande:

Jag minns inte att jag hade dipp i humöret före bim när jag var gravid. Men har inte tänkt så mycket på om jag har det i vanliga fall heller. Vet dock att jag hade det förra månaden. För mig har symptomen före bim varit väldigt lika, gravid eller inte.. Min kropp lurar mig hela tiden. Har varit gravid utan symptom alls, och har haft många gravsymptom, så som metallsmak i munnen, illamående, större bröst, avsmak för viss mat osv. Utan att vara det minsta gravid.

Japp, jag känner verkligen att jag skulle vilja försöka sluta leta symptom men det är ju så oerhört svårt.
  • emzerus

Oj oj här har det hänt grejer :) Stort grattis till er alla som plussat! Underbart <3 

• Monsan
    Guffy78 skrev 2016-07-05 20:05:15 följande:

Vi har myst nyss:) trots att maken har svårt att komma under press:) nu hoppas jag att simmare kan trots allt komma igenom träsket:) har ju ingen ÄL sekret idag fast precis vid öppningen på tappen har jag fått ut en seg slemklump så hoppas att trots allt de finns där inne...Kan vara att jag släppte 2 ägg denna gången ( har gjort det tidigare) för idag ont på vänster sida dock när läkare undersökt mig häromdagen så hade jag ont på höger sida och läkare sa att jag ägglossade från höger äggstock. Sitter nu och plötsligt känner stickningar i vänster äggstock.

Tabletter heter Lutinus och fick utskrivet pga 9 tidiga MF och spottings.

Så håller vi Tummarna.. hoppas hoppas.. :).. aha, dom tabletterna känner jag igen.. fick dom utskrivet då vi skulle påbörja IVF..
  • emzerus

Hänger kvar här i tråden då jag har bim 26 eller 28 juli (beroende på när jag får äl)

Får hoppas att det blir min tur då iaf så att jag får följa er i nån gravidtråd istället :)

• DevilsDaughter

Misan: hehe jo så är det ju! Hade man verkligen trott att man var gravid (fast man inte är det) så hade man antagligen skippat en del av PMSen bara för att man är glad och upprymd.  Man är ju så lättpåverkad! Igår trodde jag lite grann att jag kanske var gravid och vips så hade jag illamående! Vilket ju då gör att man tror ännu mer på graviditet. 

• FyrAAAA
    DevilsDaughter skrev 2016-07-05 19:59:14 följande:

Fyraa: Då man lätt får svagt plus med clear blue utan att man är gravid så hade jag använt billiga-testers test om du testar tidigt och sen använt clear blu längre fram.. Jag fick ett hyfsat tydligt men svagt plus idag tyckte jag med clear blue, men helt negativt nu med två andra sorters test och jag tror faktiskt inte att jag är gravid.

Ja ok! Jag har alltid varit gravid när jag fått svaga plus med clear blue men har aldrig testat billiga testers.... Men jag gör så då att jag tar billiga testers nu i början och spar lite på clear blue då!

På vilken dag efter äl är du nu när du plussade med cb? Jag är äl+10 imorgon... Men tror jag spar cb till äl+11 eller 12 iaf...

Men du - om du fått ett plus med ett test då skulle jag utan tvekan säga att du ÄR gravid!!! Vågar mig på ett grattis!!!
  • Misan_2
    DevilsDaughter skrev 2016-07-05 21:52:52 följande:

Misan: hehe jo så är det ju! Hade man verkligen trott att man var gravid (fast man inte är det) så hade man antagligen skippat en del av PMSen bara för att man är glad och upprymd.  Man är ju så lättpåverkad! Igår trodde jag lite grann att jag kanske var gravid och vips så hade jag illamående! Vilket ju då gör att man tror ännu mer på graviditet. 

Japp, tankens kraft är stor!!!
  • Anonym (Alexandra)
    Misan_2 skrev 2016-07-05 21:42:12 följande:

Japp, jag känner verkligen att jag skulle vilja försöka sluta leta symptom men det är ju så oerhört svårt.

Haha, ja visst är det! Jag kom nyss på mig själv med att dra upp tröjan framför spegeln och stirra på mina bröst och leta efter ev förändringar. . Och då har jag fortfarande 8 dagar kvar till bim... Suck, närmaste veckan kommer bli jobbig!
Svar på tråden Bim Juli 2016