• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • finder

En tidig praktisk fråga. Vad har ni som har 3barn för bil alt bilstolar. Vi kommer ha 2st bakåtvända och en framåtvänd stol.

• lisohl
    MissJL skrev 2016-07-16 11:29:21 följande:

BIM idag! Jag har haft känningar i magen två dagar, liknar mensvärk men ingen mens än o den brukar komma direkt på morgonen.. Håller tummarna att den håller sig borta så testar jag i morgon! Har ett CB digital som väntar... Hoppashoppas!!

Samma här, har också bim idag! Har haft molvärk i ungefär en och en halv vecka, men än så länge ingen mens. Kommer också testa med cb digital direkt. När har du tänkt testa?
  • Ullis02

Jag har haft myom så har ätit Esmya för att krympa myomet. Slutade med tabletterna i början på juni månad, vul den 21/7 myomet hade krympt 50% och vi kunde se ett ägg som var på sin väg ut i äggledaren.

Så jag beräknade då nästa mens borde börja 5/7 +-2 dagar. Den 4-5 och 6/7 fick jag lite rosaröda flytningar, sen har jag bara haft mensvärk och lite lillamående men inget plus.

Jag ringde gyn för en vecka sen och frågade om tabletterna kunde störa menscykeln efter jag slutat ta de och hon sa nej och så påpekade hon att jag kanske var gravid. Sen dess har jag testat varannan dag utan plus...

• Loncelot
    finder skrev 2016-07-16 12:00:03 följande:

En tidig praktisk fråga. Vad har ni som har 3barn för bil alt bilstolar. Vi kommer ha 2st bakåtvända och en framåtvänd stol.

5008 Peugeot denna bil kan även ha 7-sits som vi har, den har fått bäst i test för krock osv...är supernöjd med denna samt den är skitsnygg och jätterymlig, vi ville ha en 7-sits utan det såg ut som en.....buss.. , kunde inte hittat bättre samt normal kostnad för försäkring!

Min man är mekaniker där dom även säljer dessa bilar så det är även en fördel, vi bor i Stockholm.

Vi kör Britax tror ja dom heter våra bilbarnstolar dom kan man ha både bakofram o framobak...
  • lisohl
    Mammaresan skrev 2016-07-16 11:33:59 följande:

Nu har jag testat och höll mig i 3 timmar utan att dricka mycket vatten. Resultatet blev detta:

Här är även en jämförelse, den nedersta är från idag och den översta är gårdagens test.

Kan inte fatta det. Jag ÄR faktiskt gravid! Hoppas hoppas detta går fortsatt väl nu! <3

Grattis!!!
  • Ullis02
    Mammaresan skrev 2016-07-16 11:33:59 följande:

Nu har jag testat och höll mig i 3 timmar utan att dricka mycket vatten. Resultatet blev detta:

Här är även en jämförelse, den nedersta är från idag och den översta är gårdagens test.

Kan inte fatta det. Jag ÄR faktiskt gravid! Hoppas hoppas detta går fortsatt väl nu! <3

Grattis! ???
  • MissJL

Kunde inte hålla mig!! Tredje försöket o tredje barnet <3 Så obeskrivligt glad!
  • lisohl
    MissJL skrev 2016-07-16 12:55:35 följande:

Åh grattis!
  • Anonym (Förvirrad)

Vad fint att se alla positiva test i denna tråd, jag blir peppad och glad när jag ser att ni lyckas. Nu håller jag tummarna att det går vägen för er :)

Jag trodde jag hade BIM nånstans mellan 16-20/7 men den 13/7 fick jag en liiiiten blödning som varade en halv dag typ, sedan inget mer sen dess. Tog ett graviditetstest igår och det visade ingenting. Kan jag ha haft mens en halv dag bara?

Tror absolut inte det var en nidblödning för då borde den ha kommit tidigare.

Nån som varit med om samma?

• Mammaresan
    dstrl skrev 2016-07-16 11:55:41 följande:

Stort grattis! :) Vilken dag är du på +ÄL? Och hur många dagar från BIM?

Min sambo har precis köpt ett test till mig men vet inte om jag vågar ta det idag eller om jag ska vänta till imorgonbitti. Är på ÄL+9 och BIM -4 :)

Tack! :D Idag är jag på ÄL+11 och BIM -4. Är sjukt glad! Jag väntade med att börja testa till ÄL+10. Men vad är det för test du provar? Hoppas det blir ett plus!
    lisohl skrev 2016-07-16 12:49:05 följande:

Grattis!!!

Ullis02 skrev 2016-07-16 12:51:50 följande:

Grattis! ???

Tack så jättemycket! :D
    MissJL skrev 2016-07-16 12:55:35 följande:

Åh men så roligt stort grattis! :D Tredje barnet här med! ^_^
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
Svar på tråden Bim Juli 2016