• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • livias

Oj! Gick på toa precis och det var ljust rosa på pappret så antar att mensen kom tidigare. Har faktiskt aldrig hänt mig så blev något förvånad. Men nya tag nästa månad! Lycka till alla som har kvar att testa nu i juli <3

• Loncelot

Molvärk i vänstra sidan av äggstockarna, känns även som jag har håll fast på vänstra sidan om naveln typ, konstigt har ja inte haft dom tidigare månaderna så här långt efter ägglossning, samt halsbränna i 2 dgr men halsbrännan har idag avtagit, ÄL-dag8 imorgon... Hmmm sånt här gör ju att man får psykbryt.... Hehe

• Julie92
    livias skrev 2016-07-17 18:56:28 följande:

Oj! Gick på toa precis och det var ljust rosa på pappret så antar att mensen kom tidigare. Har faktiskt aldrig hänt mig så blev något förvånad. Men nya tag nästa månad! Lycka till alla som har kvar att testa nu i juli <3

Vad tråkigt!:( tack! lycka till i augusti <3 vi kanske syns i den tråden.
  • Guffy78
    DevilsDaughter skrev 2016-07-17 17:02:37 följande:

blixtpatrullen: På CB brukar man kunna se ett streck där det blåa strecket ska vara. Har fått så och blivit lurad på det. Ta ett annat test, vilket som. Men testa-tidigt är störst chans att fånga ett tidigt plus med.

skyrocket och gruffy; Stort grattis!!!! Hur känns det!?

Känns jobbigt då jag brukar få plus varje månad ( 9 konstaterade tidiga MF ) för min del kommer det kännas overkligt när jag passerar Bim med 1 vecka och är fortfarande gravid då. Men jag känner tydlig skillnad denna månad då jag få kraftig molvärk och ont i bröstvårtor ( har aldrig det) och för första fången vet inte 100% hur långt från ÄL är jag då jag hade försenad ÄL denna månad och trodde att ägget har släppt förrigår:) och vi kunde inte få till det sedan måndags då min man har fått prestationsångest. Men som tur vi fick sedan cd 8 var tredje dag. Sammanlagt 7-8 gånger och så många ggr/månad har vi inte haft på 1 år:) Tydligen så räckte det . Ev är jag på ÄL+8 idag. Ska testa igen om 2 dagar.
  • Skyrocket

blixtpatrullen: På CB brukar man kunna se ett streck där det blåa strecket ska vara. Har fått så och blivit lurad på det. Ta ett annat test, vilket som. Men testa-tidigt är störst chans att fånga ett tidigt plus med.

Tack! Det känns helt overkligt, läskigt och fantastiskt samtidigt. Haha.
    Mammaresan skrev 2016-07-17 17:51:57 följande:

Iiiiih!! :D <3 Så sjukt kul STORT grattis! Då var inga känningar ett bra tecken även för dig. ;)

Tack!!! jag har börjat överanalysera vartenda litet symtom som jag haft den senaste tiden och har nog haft en del ändå. Efter plusset är jag illamående och alldeles hispig men det är nog chocken över att det faktiskt tog sig. Knäpp man är! Vilken bf tråd hänger du i???
  • Mammaresan

Många här inne har ju testat tidigt och fått positivt med vanliga stickor. Men ni som även provade med CB:s digitala test sen, när testade ni positivt med dem? Hur många dagar innan/efter BIM? Skulle vara så skönt att få den där sista bekräftelsen med orden "gravid". Det är ju Predictor early som gett mig tydliga plus här men alla andra test (lika känsliga/känsligare) visar ingen ökning att tala om trots 1-2 dagar emellan.

Det är lite svårt för mig att ta morgonurin också, är inte så koncentrerat för egen del. Dricker ju så mycket vatten innan jag lägger mig (ibland även under natten i samband med amning) och har fått starkare plus nu i dagarna genom att hålla mig 3 timmar istället utan något vattendrickande. Obestämd Så ja, jag vill gärna prova att ta ett CB-digital men är så jäkla skraj att få ett "Inte gravid". Vill vara säker på att de där strecken som varierar i styrka lite som dem vill mest beror på att det är olika koncentrerat i urin varje gång och inte att det indikerar på att något är fel. Det digitala testet skulle ju bekräfta en fortsatt hormonell ökning i alla fall och också ett på svar "på prent". Jag har bara vågat använda CB:s digitala gravtest efter eller samma dag som BIM under tidigare graviditeter.

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Blixtpatrullen

Ja, jag vet inte vad jag ska tro. Fick detta på ett annat på äl+8, knappt synligt men likväl där.
  • Mammaresan
    Skyrocket skrev 2016-07-17 19:38:39 följande:
    Tack! Det känns helt overkligt, läskigt och fantastiskt samtidigt. Haha.

Tack!!! smile2.gif jag har börjat överanalysera vartenda litet symtom som jag haft den senaste tiden och har nog haft en del ändå. Efter plusset är jag illamående och alldeles hispig men det är nog chocken över att det faktiskt tog sig. Knäpp man är! Vilken bf tråd hänger du i??? smile2.gif
    Hehe, ja jag har haft något illamående någon dag som sen försvunnit men det hade jag ju även som icke gravid så skyller på konstiga omständigheter och inte så mycket graviditet på det. Flört Vilken härlig känsla och så otroligt roligt! Skrattande Jag hänger i två stycken mars trådar, en helt vanlig för alla och en som är för de som väntar syskon i mars 2017. Solig Vilka trådar blir det för dig?
  • Mammaresan
    Blixtpatrullen skrev 2016-07-17 19:40:13 följande:
    Ja, jag vet inte vad jag ska tro. Fick detta på ett annat på äl+8, knappt synligt men likväl där.
    Det här syns tydligare än dina andra. Här kan jag se ett streck!! Skrattande
Svar på tråden Bim Juli 2016