• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Anonym (Sputnik)

Puh! Dagarna går ju sååååå långsamt! Är på bim-10, äl+4 idag. Har molvärk i ländryggen ( kan dock vara vanligt ryggont), stickningar i tjejmagen, väldigt trött och konstant hungrig. I stort sätt alla symtom kan ju förklaras med annat, speciellt eftersom det är så tidigt men kan inte låta bli att känna en smula hopp! Önskar nästan att jag inte hade haft em semester just nu, dagarna går fortare när man jobbar

• livias

Kunde inte låta bli att testa idag. Heeeelt blankt :( nu har jag bim på onsdag så det är väl inte kört än. Men med molvärk, kryp i ben och nu dom senaste dagarna har varit otroligt dålig i magen, hård/lös omvartannat. Hade det så sist jag var gravid så trodde faktiskt att det kunde vara nåt. Men men, nu ska jag försöka vänta in mensen innan nytt test.

• dstrl
    livias skrev 2016-07-17 07:18:36 följande:

Kunde inte låta bli att testa idag. Heeeelt blankt :( nu har jag bim på onsdag så det är väl inte kört än. Men med molvärk, kryp i ben och nu dom senaste dagarna har varit otroligt dålig i magen, hård/lös omvartannat. Hade det så sist jag var gravid så trodde faktiskt att det kunde vara nåt. Men men, nu ska jag försöka vänta in mensen innan nytt test.

Samma här. Så jävla deprimerande. Tempen är sänkt också så nu kommer väl mensen. Kuk.
  • Skyrocket

Hej allihopa! Jag har inte varit inne på ett par dagar men försökt att läsa ikapp lite nu. STORT grattis till de fina plusen! Blev så glad när jag såg de. et

I eftermiddag kommer jag hem efter några dagar bortrest. Är det helt idiotiskt att ta ett test då? Bim -2 idag.. har varit jätte skönt att släppa testhetsen ett par dagar men nu börjar den redan komma tillbaka. Har inga direkta känningar och tror att mensen kommer dyka upp inom kort men hoppet är det sista som överger människan..

• Mammaresan
    Skyrocket skrev 2016-07-17 08:49:26 följande:

Hej allihopa! Jag har inte varit inne på ett par dagar men försökt att läsa ikapp lite nu. STORT grattis till de fina plusen! Blev så glad när jag såg de. et

I eftermiddag kommer jag hem efter några dagar bortrest. Är det helt idiotiskt att ta ett test då? Bim -2 idag.. har varit jätte skönt att släppa testhetsen ett par dagar men nu börjar den redan komma tillbaka. Har inga direkta känningar och tror att mensen kommer dyka upp inom kort men hoppet är det sista som överger människan..

Hade heller inga känningar innan plus! Om det är värt att testa beror på vilka test du har hemma. ;) Men däremot så är det större chans att få ett tydligare svar imorgon. :D Håller tummarna!
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Grönablad

Tror att jag hade ägglossning igår (testar inte men hade temperaturpeak och värk på ena sidan av nedre delen av magen kvällen innan, dock inget tydligt ÄL-sekret). Nu börjar den jobbiga vänteperioden :) Tänkte försöka avhålla mig från att köpa test tills åtminstone BIM -4, annars brukar det vara kört att låta bli att testa i förtid om de finns hemma :)

• Kynisen
    10oktober skrev 2016-07-16 23:04:53 följande:

Haha, jag har nästan planerat något liknande ;) tänkte beställa en body med loggan till familjeföretaget på. Det är ett skämt oss emellan att vårt barn kommer bli tredje generationen i samma företag ;)

Kul!! :)
  • lisohl

Testade imorse på bim +1 men inget. Kan ha varit så att ägget inte släppte första gången och att ägglossningen blev lite senare då jag haft molvärk två ggr under den här cykeln (efter andra gången har den dock hållit i sig och jag hade därför förhoppning om att det tagit sig). Men än finns det hopp!

• Julie92

Har bim den 25 de, dryg väntan! Tror jag ska testa imorrn som borde vara äl +10, lite väl tidigt och förväntar mig inte något men har test hemma och inget tålamod haha! Är det någon mer som ska testa imorrn? Vilken dag efter äl vågar ni testa första gången?

• Julie92

Kan tillägga att jag inte har några symptom och jag vet inte ens om jag hade äl. Hade vattnig sekret runt den 8de plus att jag tror att jag kände något mol i magen. Men när jag läser här verkar det som att det ska vara segt så det kanske inte blev någon äl? Vi myste varannan/var tredje dag från förra mensen tills nu så vi lär nog ha fått in någon träff om det skulle vart så iaf.. även om jag helst vill undvika ältester får jag nog göra det nästa månad så jag vet att den är tillbaka sen jag slutade amma, för det var ca två-tre månader sen jag slutade och fick tillbaka mensen.

Svar på tråden Bim Juli 2016