• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • copycat
    DevilsDaughter skrev 2016-07-02 15:53:56 följande:

copycat: Går också och väntar på flytningar. Jag kommer bara ihåg under en av mina graviditeter när jag gick och väntade på BIM så fick jag helt plötsligt en hel del flytningar, testade då och var gravid ÄL+8. Så det är det största tecknet som jag letar efter/väntar på. 

Karitziana: Va tråkigt! Hoppas att det bara är mellanblödningar!

Roligt att jag skrev sådär för nu på eftermiddagen har jag fått mer flytningar, är otroligt värm och konstig känsla i magen....plötsligt känner jag mig helt gravid. Haha. Gud alltså...
  • Myline

Det är intressant hur mycket kroppen kan spöka med en. Har ju fått en blödning nu, som jag tror är mensen som kommit tidigare än jag trodde den skulle. Samtidigt har jag molvärk i magen som jag inte vanligtvis har vid mens och jag är allmänt varm i kroppen. Jag som alltid fryser. Till och med på sommaren. Jag tror inte att det är en mellanblödning, även om jag skulle vilja tro det. Kanske kan bli så när man stressar upp sig för mycket inför första försöket. Trots att jag verkligen försökte vara lite cool och inte hoppas för mycket. Nu är jag inställd på nästa försök och ny BIM 31/7.

• Mammaresan

Ni som pratar om rikliga flytningar när ni är gravida och innan BIM, har ni koll på hur sekretet/flytningarna sätt ut de gånger ni inte blivit gravida? Det kan vara bra att ha något att jämföra med. Glad Förra cykeln hade jag rikligt med sekret och kände flertalet gånger hur det "rann till" men jag var ju tyvärr inte gravid, men ja jag tog det ju också som ett möjligt symtom tyvärr.. Obestämd Men jag hade inget att jämföra med ifrån tidigare cykler t.ex. då jag inte brukar vara så uppmärksam på sekret/flytningar när det börjar närma sig BIM när vi inte försökt bli gravida då vill säga.

Här fick vi till det igår natt (så mellan dag 11-12 i cykeln), idag är det den 12:e dagen i cykeln så väntar på fler tecken att ägglossningen snart är här. Än så länge är det fertilt sekret men inte så mycket mer än så. Solig Vi har i alla fall haft sex varannan dag hittills och känns väl inte helt orimligt att kanske få till det imorgon också beroende på humör.

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Rosenblad
    copycat skrev 2016-07-02 21:03:14 följande:

Okej, det är bara att avvakta då helt enkelt. Men jag hoppas verkligen på genombrottsblödning för dig:) så hade min vän med båda sina graviditeter, hon började blöda och blödde en dag sen var det borta, och hon var gravid:)

Har BIM runt 6 juli. Denna väntan...

Tack, hoppas jag har samma som hon då :) Ja det är ju väntan som är det värsta, hade man haft en chans varje vecka hade de inte varit så farligt med mens men nu ska man vänta en hel månad och den månaden går låångsamt :/
  • ungmamma16
    lindgrenmaria91 skrev 2016-07-02 20:49:59 följande:
    Har inte bestämt än, har test hemma men vill försöka testa så sent som möjligt. Med mina två tidigare barn plussa jag sent, runt bim 3 eller 5. Kanske är låghormonare?
    Samma här. Har ett barn sen innan som blev till på P-medel när jag var 15 år och inte i så bra skick just då, så att mensen ens var sen var inget jag reflekterade över. Testade svagt i vecka 6 va de kunde anta på VUL, så jag har inga förväntningar att de ens kommer synas den sjätte om där nu är något. Vilket jag hoppas, slutade med pillerna i mars och inte hänt något sen dess trots att vi prickat knöl med ÄL-stickor..:( hoppas de är vår tur nu..
  • DevilsDaughter

Deni: a 3v från befruktning= en vecka över BIM om man har en lutealfas på 14 dagar.

Mammaresan: jag är alltid helt torr som ickegravid veckan innan mensen ska komma. Dett har alltid varit så utan undantag så om jag nu skulle få rikliga flytningar innan BIM så hade jag verkligen trott på graviditet. Men sådant är ju så olia från person till person.

Mina bröst är jätteömma nu, har varit det hela dan. Men det har hänt förut på sista tiden inna BIM, därför tolkar jag inte så mycket i det. Men när det värker till ordentligt så kan man ju inte låta bli att reflektera ;)

• Mammaresan
    DevilsDaughter skrev 2016-07-02 22:08:30 följande:
    Deni: a 3v från befruktning= en vecka över BIM om man har en lutealfas på 14 dagar.

Mammaresan: jag är alltid helt torr som ickegravid veckan innan mensen ska komma. Dett har alltid varit så utan undantag så om jag nu skulle få rikliga flytningar innan BIM så hade jag verkligen trott på graviditet. Men sådant är ju så olia från person till person.
    Mina bröst är jätteömma nu, har varit det hela dan. Men det har hänt förut på sista tiden inna BIM, därför tolkar jag inte så mycket i det. Men när det värker till ordentligt så kan man ju inte låta bli att reflektera ;)
    Okej ja men då har du ju en riktlinje, det är skönt! Här kan det ju uppenbarligen "flyta på" hur mycket det vill och det betyder ju inte ett skvatt. Tungan ute Haha! Ömma bröstvårtor har jag också haft någon enstaka menscykel men det var länge sedan nu. Men ja jag vet ju att det kan vara ett symtom tiden runt och efter ägglossningen. Om jag inte missminner mig dock brukar det vara borta kring BIM här men nä jag minns inte riktigt hur det varit de andra cyklerna med bröstvårtorna och ömhet då det varit så pass sporadiskt det skett. Väldigt random! Jag menar som icke-gravid då.
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • 10oktober
    Monsan skrev 2016-07-02 11:51:16 följande:

Nu ska jag berätta om våran historia.. för oss tog det 3 år att bli gravid med lilleman.. vi hade sex varannan/varje dag för att pricka in äl, men inget hände.. gick en utredning och fick diagnosen oförklarlig barnlöshet. bokade in privat ivf och skulle precis påbörja hormonbehandling när mensen inte dök upp.. den månaden höll vi inne med sexet från mensen startade till äl monitorn visade maximalt utslag.. hade sex en gång och blev gravid.. detta slutade med MA i v.11.. hade en mens emellan, sex en gång på dag 14 då jag själv kände att äl var på gång.. bom, gravid igen.. lilleman är nu 5 månader.. fick tillbaka mensen 3 månader exakt efter att lilleman föddes.. väntade med sex till dag 14 även denna gång och blev gravid igen... slutade dock i MF för 2 veckor sedan.. Nu väntar vi med sex till äl monitor visar max och hoppas på att vårat mönster stämmer.. sambon måste ladda upp med en rejäl uppsättning spermier innan vi har sex... :)

Hej! Tack för att du delade med dig! Kul att ni fick er lilleman till slut :) skönt att hörs att man inte måste ha massa massa sex (även om det nog är lite svårare att pricka in exakt rätt...) för att det ska. Lycka till med nästa! :)
  • DevilsDaughter

Hur långt innan bim brukar ni känna mensvärk/molvärk? Är på bim-4 (ÄL+6) idag och ikväll hade jag en hel del mensvärk.. är väl som det brukar va antar jag men har dålig koll på när molvärken brukar kännas så mkt som den gör nu.

• lindgrenmaria91
    ungmamma16 skrev 2016-07-02 21:44:51 följande:

Samma här. Har ett barn sen innan som blev till på P-medel när jag var 15 år och inte i så bra skick just då, så att mensen ens var sen var inget jag reflekterade över. Testade svagt i vecka 6 va de kunde anta på VUL, så jag har inga förväntningar att de ens kommer synas den sjätte om där nu är något. Vilket jag hoppas, slutade med pillerna i mars och inte hänt något sen dess trots att vi prickat knöl med ÄL-stickor..:( hoppas de är vår tur nu..

Ja okej :) får hoppas att det syns lite i alla fall :D igår mådde jag lite illa vid ett tillfälle men inget mer efter det. Känns som om jag går och känner efter hela tiden efter symptom haha
Svar på tråden Bim Juli 2016