Deni81 skrev 2016-07-02 19:40:15 följande:
Hittade det här:
www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx
Angående alkohol innan man fått konstaterat en graviditet. Usch, fick ångest på en gång. Vet att bm sa att man ska helst inte dricka från cykeldag 14 och fram till BIM. Det kanske ligger något i det. Säger jag som på cykeldag 17 drack två glas vin :-/ Enligt den här artikeln ska man inte alls dricka när man planerar en graviditet. Jag har haft en svag känsla av att det kanske det är därför det inte tar sig för mig, för att jag snusar på heltid och tar mig några glas vin i veckan. Kanske 2-5 stycken på en vecka beroende på vad jag gör på helgerna. Vad har ni för tankar/erfarenheter kring detta?
Jag drack några dagar efter äl, samt röka och snusa innan mitt plus och när jag frågade bm om det sa hon att det inte var någon fara, däremot runt vecka 8 när fostrets hjärta börjar slå och livnär sig från mamman. Innan får det väl mest näring av spermie och ägget antar jag. Denna gången kommer jag inte dricka efter äl samt att jag inte röker längre. Snusar gör jag men självklart slutar jag sekunden jag börjar ana graviditet. Äl är nästa helg för mig, herregud vad sakta tiden går. Lyckades pricka in att ta ut spiralen två dagar efter förra äl så missade den månaden..
när testar ni er tidigast? Jag kör nog bim-7 alltså 18 juli även om det kanske är bättre att vänta några dagar till:)