• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • corran
    DevilsDaughter skrev 2016-07-02 23:39:41 följande:

Hur långt innan bim brukar ni känna mensvärk/molvärk? Är på bim-4 (ÄL+6) idag och ikväll hade jag en hel del mensvärk.. är väl som det brukar va antar jag men har dålig koll på när molvärken brukar kännas så mkt som den gör nu.

Den här månaden tycker jag att jag känt lite hela tiden men går på äl + 7 kändes det ganska mycket.
  • vronca
    Deni81 skrev 2016-07-02 19:40:15 följande:

Hittade det här:

www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx

Angående alkohol innan man fått konstaterat en graviditet. Usch, fick ångest på en gång. Vet att bm sa att man ska helst inte dricka från cykeldag 14 och fram till BIM. Det kanske ligger något i det. Säger jag som på cykeldag 17 drack två glas vin :-/ Enligt den här artikeln ska man inte alls dricka när man planerar en graviditet. Jag har haft en svag känsla av att det kanske det är därför det inte tar sig för mig, för att jag snusar på heltid och tar mig några glas vin i veckan. Kanske 2-5 stycken på en vecka beroende på vad jag gör på helgerna. Vad har ni för tankar/erfarenheter kring detta?

Jag drack några dagar efter äl, samt röka och snusa innan mitt plus och när jag frågade bm om det sa hon att det inte var någon fara, däremot runt vecka 8 när fostrets hjärta börjar slå och livnär sig från mamman. Innan får det väl mest näring av spermie och ägget antar jag. Denna gången kommer jag inte dricka efter äl samt att jag inte röker längre. Snusar gör jag men självklart slutar jag sekunden jag börjar ana graviditet. Äl är nästa helg för mig, herregud vad sakta tiden går. Lyckades pricka in att ta ut spiralen två dagar efter förra äl så missade den månaden..

när testar ni er tidigast? Jag kör nog bim-7 alltså 18 juli även om det kanske är bättre att vänta några dagar till:)
  • Anonym (EL)

Nu på morgonen har jag känt lite molvärk. Undra om det är mensen som börjar göra sig påmind. BIM på onsdag/torsdag. Idag "rann det till" hos mig med förresten. Men var bara flytningar. Har gjort så på mig både som gravid och ogravid, så det säger då mig inget Vet att några tycker CB är dåliga att testa med. Men om man testar vid BIM och inte testar tidigt?

• 10oktober
    DevilsDaughter skrev 2016-07-02 23:39:41 följande:

Hur långt innan bim brukar ni känna mensvärk/molvärk? Är på bim-4 (ÄL+6) idag och ikväll hade jag en hel del mensvärk.. är väl som det brukar va antar jag men har dålig koll på när molvärken brukar kännas så mkt som den gör nu.

Som tidigast någon dag innan. Förra gången kände jag det på morgonen och började blöda på eftermiddagen. Håller tummarna för dig ändå! :)
  • MissJL

Gud vad svårt det är att inte beställa hem massa tester! De tre senaste månaderna har jag testat med CB dubbel hormon digital o aldrig fått max fertilitet, vilket stressat mig enormt! Så den här månaden skippar jag alla tester.. Men jag har inga som helst känningar av äl nån gång så man känner sig rätt maktlös! Enligt appen var äl igår, hade flytningar ons o torsdag.. Vi sexade mån, tors o igår lördag. BIM 16/7 enligt app, men jag tror det blir senare...

• ungmamma16

ÄL +9 och neg imorse, förvänta inte mig så himla mycket ändå.. Åh denna eviga väntan ..

• IA89

Nu är hoppet borta för mig. Bim -2 och testade tokblankt imorse, där av försvann hoppet helt. Så då väntar jag väl in mensen nu då... Dock har mitt PMS inte infunnit sig som det alltid gör 3 dagar innan mens. Men vågar inte gå runder och hoppas mer så försöker släppa nu. #typomöjligt

• Cfmilla

Äl+10 ungefär och massor med molvärk, känt av det lite diffust innan men nu är det rätt så mycket. Bim ca 7/7 så lite tidigt för mensvärk, det får jag oftast samma dag. Men har inte alls lika ont i brösten längre. Denna förbannade väntan. Blir ju inte lättare ju längre det går.

• DevilsDaughter

Jag som absolut inte skulle testa idag testade ändå, och det var liksom ni andra blankt negattivt. ÄL+7. Jag vaknade kl 6 och bestämde mig för att inte testa och gick å kissade. Somnade om och vaknade kl 11 och hade ångrat mig helt, hade ändå hållt mig i 5 timmar och inte druckit.

• Anonym (EL)
    Cfmilla skrev 2016-07-03 10:51:05 följande:

Äl+10 ungefär och massor med molvärk, känt av det lite diffust innan men nu är det rätt så mycket. Bim ca 7/7 så lite tidigt för mensvärk, det får jag oftast samma dag. Men har inte alls lika ont i brösten längre. Denna förbannade väntan. Blir ju inte lättare ju längre det går.

Har också BIM 7/7. Kände molvärk imorse men sen gick det över. Den eviga väntan.
Svar på tråden Bim Juli 2016