• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Rosenblad
    Cfmilla skrev 2016-07-02 19:31:35 följande:

Anar något, men litar inte på cb alls! :-/

Är de inte att lita på? Vilka är isåfall bättre?
  • Fkvi
    vronca skrev 2016-07-02 19:32:35 följande:

Jag plussade på äl+7 sist , då hade jag fått onda svullna bröst dagen innan:) väldigt svagt dock, var nog inget ordentligt plus förän närmare bim:)

Tack för svar! Får hoppas det gick denna månad och att något symptom kommer de närmaste dagarna ;) Känner molande värk just nu men skulle lika gärna vara hjärnan som spelar mig ett spratt då jag förstår att det inte går känna såhär tidigt.
  • Deni81

Hittade det här:

www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx

Angående alkohol innan man fått konstaterat en graviditet. Usch, fick ångest på en gång. Vet att bm sa att man ska helst inte dricka från cykeldag 14 och fram till BIM. Det kanske ligger något i det. Säger jag som på cykeldag 17 drack två glas vin :-/ Enligt den här artikeln ska man inte alls dricka när man planerar en graviditet. Jag har haft en svag känsla av att det kanske det är därför det inte tar sig för mig, för att jag snusar på heltid och tar mig några glas vin i veckan. Kanske 2-5 stycken på en vecka beroende på vad jag gör på helgerna. Vad har ni för tankar/erfarenheter kring detta?

• DevilsDaughter

Cfmilla: clear blue ger ofta en svag skugga av ett plus. Förr gjorde de inte det..jag tycker att vilka som helst funkar bra annars..

• DevilsDaughter

Jag är inte orolig över alkoholintaget. Artikeln syftar till de som får sin graviditet konstaterad efter bim och då intar alkohol en bit in i graviditeten. Typ alla här i tråden testar ju innan BIM. Om jag ska dricka nära bim så testar jag alltid innan.

Att du på cykeldag 17 drack två glas vin kan omöjligt vara någon fara!

• corran
    Rosenblad skrev 2016-07-02 19:22:20 följande:

Mitt spökstreck.. Tror dock inte jag är gravid men inte lika blankt som det brukar va men som sagt..är nog inte gravid. Men återstår att se med kommande test :) Svårt att få på bild dock, ser ni?

Jag kan nog ana något :) hoppas!
  • corran

Äl+7 idag och det har värkt och stramat på ett konstigt sätt hela em. Som runt livmodern och sen ut i höfterna typ.. nån fler?

Varit väldigt grinig idag också, irriterad för minsts lilla.

• Deni81
    DevilsDaughter skrev 2016-07-02 20:06:48 följande:

Jag är inte orolig över alkoholintaget. Artikeln syftar till de som får sin graviditet konstaterad efter bim och då intar alkohol en bit in i graviditeten. Typ alla här i tråden testar ju innan BIM. Om jag ska dricka nära bim så testar jag alltid innan.

Att du på cykeldag 17 drack två glas vin kan omöjligt vara någon fara!

Känns bra att höra det från någon annan! Ja det verkar vara vecka 3 och framåt som är värst. Jag tar ett glas vin till och njuter
  • lindgrenmaria91
    ungmamma16 skrev 2016-07-02 19:15:14 följande:

Tror jag ska testa den 6 haha , dudå?:)

Har inte bestämt än, har test hemma men vill försöka testa så sent som möjligt. Med mina två tidigare barn plussa jag sent, runt bim 3 eller 5. Kanske är låghormonare?
  • copycat
    Rosenblad skrev 2016-07-02 18:03:25 följande:

Nu har det kommit mer men inte den där störtfloden som annars och inte heller kraftig värk eller mollande. Bara en svag konstig värk. Tog ett test som visar ett spökstreck som inte min man ser. Han sa där finns inget men jag tycker mig se de. Men jag tror nog att detta var mensen trots allt, men har endå inte gett upp hoppet eftersom det är så lite blod och värk. Jag ska testa igen imorgon på morgonen innan jag druckit något. Jag har typ bestämt mig för att jag är gravid men har nog fel tyvär. Har ju självklart googlat sönder och läst att man kan ha mens liknande blödning vid BIM men endå va gravid så jag hoppas på de :) När har du BIM? Har inte koll på BIM listan, försöker att inte bli helt fast i Gravidforum som jag varit de senaste 10 mån :)

Okej, det är bara att avvakta då helt enkelt. Men jag hoppas verkligen på genombrottsblödning för dig:) så hade min vän med båda sina graviditeter, hon började blöda och blödde en dag sen var det borta, och hon var gravid:)

Har BIM runt 6 juli. Denna väntan...
Svar på tråden Bim Juli 2016