• Regnbågsdröm

IVF med start i september 2016

avin78 skrev 2016-09-28 21:38:44 följande:
    Jag hade ultrajud igår, bara ett ägg 18 mm, och idag hade ägglåssning spruta,
    Imorgon ska ha insemination ,
    Jag har inte så hopp, men det är livet ,
    Tack och önskar du lycka till <3
    Men gör du insemination alltså? Inte IVF? Har du gjort det förut också?
    Nu kan jag inte mycket om inseminationer, men har för mig att man bara ska ha ett eller två ägg för att utföra det? I så fall är ju det jättebra för dig. Din äggblåsa är ju stor och säkert jättefin! Håller alla tummar för er!
  • Regnbågsdröm
    Emmis84 skrev 2016-09-29 09:50:06 följande:

Fick negativt på stickan och har ringt in mitt resultat till RMC...

När kan man starta IVF2? Krävs det att man pausar en månad(mens)? .. får man samma typ av behandling el dom kan ändra protokollet?

Vad jag har förstått så har dom varit nöjda med resultaten från sprutorna likaså hur många ägg som producerades. (Trots att det inte gick hela vägen) Då bör man väl köra på samma? Eller hur funkar det ?

Nej Lider med dig!

Man måste alltid vänta minst en cykel innan man kan börja igen. Behandling väljer dem. Om de vill köra samma eller testa något annat. Stor kram till er!
  • Regnbågsdröm
    Ashnight88 skrev 2016-09-29 11:43:24 följande:

Hej!

Jag är ny här och har läst genom alla inläggen. Inte riktigt september IVF men på väg.....Grattis till er alla som har plussat hittills och lycka till för er alla andra som håller på just nu.

Lite om mig:
    Jag har PCOS och makens spermier är si sådär. Har fri passage i tuberna och mens varje månad men varierar månadsvis mellan 28-36 dagar.
    Har försökt i över 2 år samt med 3 omgångar Pergo och 3 omgångar med Gonal-F och Ovitrelle, bra äggblåsor varje gång, ibland 2 och ibland bara 1 men trots detta ingen graviditet än. Fick IVF plan i augusti och vid en rutin kontroll av hormonerna då så var TSH vid 2.8 så fick remiss skickad till endokrin och fick börja levaxin, jag fick inte börja med IVF om det inte var 2.5 eller mindre än det.
    Ska lämna blodprov den 6 oktober för att se hur det har gått, väntar med spänning för detta och sedan kanske IVF i oktober? BIM vid  10-11 oktober om det följer förra cirkeln på 35 dagar. Ska ha den korta protokollet.

Undrar hur det går med ägguttag? Oroar mig mycket för det....kanske tom lite rädd. Sedan om man ska ta ledigt efter insättningen av embryo fram tills testdagen eller inte? Lite funderingar bara....hoppas ni kan komma med någonting.,,....

Lång inlägg men kände  att jag måste berätta lite.

Hej så länge.......

Väntan på IVF ......Oktober kanske?
    Välkommen till tråden!

Ledig efter insättning är det få som är, vad jag vet. Man kan jobba och ska "leva som vanligt" i stort sätt. Sen är det förstås vissa restriktioner. Har du ett tungt jobb rent fysiskt? I så fall ska du inte jobba om du inte kan ändra arbetsuppgifterna. Efter äggplock ska man inte bära tungt på två veckor, för att äggstockarna är svullna så det finns risk för infektion om man anstränger sig. Men annars är det i princip inget som du bör tänka på. Förutom ingen alkohol och sånt självklart då förstås Men ta ett steg i taget. Och börja inte tänk så mycket redan nu på hur det blir framåt. Det är mitt råd <3
  • Regnbågsdröm
    avin78 skrev 2016-09-29 18:45:04 följande:

Idag blev insemination !
    Har nån som hade insemination? Nån rekommendation?
    Önskar bäst till alla <3

Härligt! Nu håller vi tummarna och hoppas på det bästa!
    Har själv aldrig gjort insemination, då IVF var enda alternativet för oss. Hade du gjort IVF tidigare eller hur var det? Kram!
  • Regnbågsdröm
    Lee*** skrev 2016-09-29 17:41:48 följande:

Är på rd 15 med 2 dagars embroyn. Tycker att denna ruvning har gått relativt bra, även om det är väldigt tufft. Börjar bli lite nervös vad testet visar, men inte långt kvar skulle även nu kunna göra det, men vågar inte;)

Vilken dag har du testdag?
    Jag har alltid börjat blöda innan testdag, så har alltid "vetat" när jag kommer dit
  • Regnbågsdröm
    avin78 skrev 2016-09-29 19:40:09 följande:
    Jag hade två ivf, men denna gången hade jag bara ett ägg, därför rmc rekommenderade insemination , för att missa inte min ivf och med ett ägg inte så stor chans för ivf,!
    Jag förstår. Det lät som ett bra beslut av dem. Hoppas nu att det funkar den här gången för er!
  • Regnbågsdröm
    Lee*** skrev 2016-09-29 19:51:20 följande:
    Vi har testdag 20 dagar efter ÄP, så antingen lördag eller söndag beroende på om man räknar ÄP.

Vilken RD är du på? Håller tummarna att det är vår tur denna gång:)
    Okej. Men fick ni inte ett specifikt datum? Det får alltid vi. Har ni gjort försök tidigare? (Svårt att komma ihåg alla)

Jag är på RD7. Tack för tummar! Håller för dig också! Måste vara vår tur nu!
  • Regnbågsdröm
    NovaRobin skrev 2016-09-29 21:22:39 följande:
    Men det låter ju som positiva symtom iaf :) hejar på dig! Nja jag känner inte mycket mer än att det spänner lite i livmodern då o då.

Imorse vart jag dock förvånad när jag vaknade super kissnödig och hungrig. Brukar aldrig vakna hungrig lr kissnödig. Men har ytterst svårt o tro att det ska vara symtom redan. Men om 10 dagar så vet jag :)

Så nyfiken på ditt resultat :)
    Fast ni tar väl progesteron?
    De får man gravidsympton. Så egentligen är ju symptomen helt meningslösa att analysera. Jag har gjort flera försöka och fått både "stick i livmodern", varit kissnödig, ont i nedre delen av magen osv. Aldrig varit gravid. Vill inte döda era hopp här, men allt det där är biverkningar av progresteronet. Så det är liksom omöjligt att läsa ut om man är gravid i tidigt skede efter IVF. Om ni inte tar progesteron däremot, så kan ni ju analysera bäst fan ni vill Kram och lycka till!
  • Regnbågsdröm
    NovaRobin skrev 2016-09-30 08:00:27 följande:
    Endast tagit ovitrelle. Vet inte om det har samma falska symtom.
    Det behöver det nog däremot inte alls vara Hoppas på det bästa!
Svar på tråden IVF med start i september 2016