Ashnight88 skrev 2016-09-29 11:43:24 följande:
Hej!
Jag är ny här och har läst genom alla inläggen. Inte riktigt september IVF men på väg.....Grattis till er alla som har plussat hittills och lycka till för er alla andra som håller på just nu.
Lite om mig:
Jag har PCOS och makens spermier är si sådär. Har fri passage i tuberna och mens varje månad men varierar månadsvis mellan 28-36 dagar.
Har försökt i över 2 år samt med 3 omgångar Pergo och 3 omgångar med Gonal-F och Ovitrelle, bra äggblåsor varje gång, ibland 2 och ibland bara 1 men trots detta ingen graviditet än. Fick IVF plan i augusti och vid en rutin kontroll av hormonerna då så var TSH vid 2.8 så fick remiss skickad till endokrin och fick börja levaxin, jag fick inte börja med IVF om det inte var 2.5 eller mindre än det.
Ska lämna blodprov den 6 oktober för att se hur det har gått, väntar med spänning för detta och sedan kanske IVF i oktober? BIM vid 10-11 oktober om det följer förra cirkeln på 35 dagar. Ska ha den korta protokollet.
Undrar hur det går med ägguttag? Oroar mig mycket för det....kanske tom lite rädd. Sedan om man ska ta ledigt efter insättningen av embryo fram tills testdagen eller inte? Lite funderingar bara....hoppas ni kan komma med någonting.,,....
Lång inlägg men kände att jag måste berätta lite.
Hej så länge.......
Väntan på IVF ......Oktober kanske?
Välkommen till tråden!
Ledig efter insättning är det få som är, vad jag vet. Man kan jobba och ska "leva som vanligt" i stort sätt. Sen är det förstås vissa restriktioner. Har du ett tungt jobb rent fysiskt? I så fall ska du inte jobba om du inte kan ändra arbetsuppgifterna. Efter äggplock ska man inte bära tungt på två veckor, för att äggstockarna är svullna så det finns risk för infektion om man anstränger sig. Men annars är det i princip inget som du bör tänka på. Förutom ingen alkohol och sånt självklart då förstås
Men ta ett steg i taget. Och börja inte tänk så mycket redan nu på hur det blir framåt. Det är mitt råd <3