• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • Veronicasnart30
    Juliii86 skrev 2016-10-24 20:14:14 följande:

Negativ test...gör ett nytt försök med morgon urin och sen blir att ringa till Sahlgrenska. Har inte fått någon blödning än bara bruna flytningar, vet inte hur jag ska göra? Får höra med dom imorgon hur det blir... :( Det känns ingen bra alls...

Hoppas det har att göra med att det är kvällsurin och att det blir positivt imorgonbitti. Jag förstår hur du känner dig och önskar dig all lycka och håller tummarna.
  • Elise86

Hej allihopa, är ny här på tråden. Ska göra mitt första äggplock idag 08.00. Legat vaken sedan 04 och är måttligt nervös!!!!

• Norrlandskvinnan
    Elise86 skrev 2016-10-25 06:09:02 följande:

Hej allihopa, är ny här på tråden. Ska göra mitt första äggplock idag 08.00. Legat vaken sedan 04 och är måttligt nervös!!!!

Lycka till! :)
  • Niaa

Negativ test...gör ett nytt försök med morgon urin och sen blir att ringa till Sahlgrenska. Har inte fått någon blödning än bara bruna flytningar, vet inte hur jag ska göra? Får höra med dom imorgon hur det blir... :( Det känns ingen bra alls...

Åh :( Vi är många som förstår vad du går igenom <3 säger som Veronica30 att vi får hoppas att det går bättre med morgontestet!
  • Elise86

Prova med morgonurin!! Är det eran första ivf?
  • Juliii86
    Niaa skrev 2016-10-25 08:59:25 följande:

Åh :( Vi är många som förstår vad du går igenom <3 säger som Veronica30 att vi får hoppas att det går bättre med morgontestet!

Tyvärr sån blev det inget denna gången :( Ringde sahlgrenska och defråg
  • jagkan
    Juliii86 skrev 2016-10-25 16:21:11 följande:
    Tyvärr sån blev det inget denna gången :( Ringde sahlgrenska och defråg
    Gråter jag hoppas det går bättre nästa gång!
  • Juliii86
    Veronicasnart30 skrev 2016-10-24 22:30:09 följande:
    Hoppas det har att göra med att det är kvällsurin och att det blir positivt imorgonbitti. Jag förstår hur du känner dig och önskar dig all lycka och håller tummarna.
    Tyvärr så blev det inget denna gången, var så ledsen igår att jag började gråta. Min man kramade om mig och sa att det kommer ordna sig, vi får försöka igen. Men idag känner jag mig bättre, lite ledsen fortfarande.

• Juliii86
    jagkan skrev 2016-10-25 17:03:09 följande:
    Gråter jag hoppas det går bättre nästa gång!
    tack! det hoppas jag också. :( tråkigt att det inte funkade men men...

• Juliii86
    Elise86 skrev 2016-10-25 13:20:31 följande:
    Prova med morgonurin!! Är det eran första ivf?
    Jag gjorde det men negativ... gjorde ett cb vanlig och digital veckoindikatorn. Japp, det är mitt första och ska göra nu mitt andra.
Svar på tråden IVF-hösten 2016