• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • Mabe
    Juliii86 skrev 2016-10-25 17:14:41 följande:

Jag gjorde det men negativ... gjorde ett cb vanlig och digital veckoindikatorn. Japp, det är mitt första och ska göra nu mitt andra.

Hej!

Förstår att det känns ledsamt. Vet hur det känns när hoppet försvinner men ge inte upp. Det blir er tur!
  • Veronicasnart30
    Elise86 skrev 2016-10-25 06:09:02 följande:

Hej allihopa, är ny här på tråden. Ska göra mitt första äggplock idag 08.00. Legat vaken sedan 04 och är måttligt nervös!!!!

Hej, välkommen! Hur gick det idag?
  • Veronicasnart30
    Juliii86 skrev 2016-10-25 17:13:12 följande:
    Tyvärr så blev det inget denna gången, var så ledsen igår att jag började gråta. Min man kramade om mig och sa att det kommer ordna sig, vi får försöka igen. Men idag känner jag mig bättre, lite ledsen fortfarande.
    Jätte tråkigt att höra, hoppas verkligen att det går bättre nästa försök. Har ni kvar några ägg i frysen eller måste ni börja om från början? Stor kram
  • Juliii86
    Veronicasnart30 skrev 2016-10-25 21:17:06 följande:

Jätte tråkigt att höra, hoppas verkligen att det går bättre nästa försök. Har ni kvar några ägg i frysen eller måste ni börja om från början? Stor kram

Tyvärr blev det inga ägg och jag måste börja om. Hoppas att denna gången jag får några till frysen. Får se vad jag får för dos denna gången eller om de bestämmer sig för att jag ska göra den långa protokollen och det vill jag inte. Då kommer vi inte hinna alls detta året då de har stängt I december men minns inte vilken vecka. Hon bokade i alla fall vecka 50.
  • Juliii86

Idag kom min blödning som jag har väntat på. Det endast en dag och var helt säker på att det skulle dröja ännu mer men icke. Ringde till sahlgrenska igen och berättade att jag fick blödningen så nu väntar jag på ordination från läkaren. Vi vet inte om vi kommer hinna göra behandlingen detta året då de kommer ha stängt vecka 51, om jag uppfattade det rätt. BM sa om jag inte hör från läkaren så skulle jag ringa tillbaka inom 2-3 veckor.

Hur går det för er?

• Minimasken

Hej, idag fick jag åter ett 4 celligt så hoppas det gottar till sig där inne :)
    Detta är vårt andra ivf.
    Fick 2 som ska odlas vidare i fem dagar med förhoppning att dem klarar att frysas ner!

• jagkan
    Juliii86 skrev 2016-10-26 18:11:52 följande:

Idag kom min blödning som jag har väntat på. Det endast en dag och var helt säker på att det skulle dröja ännu mer men icke. Ringde till sahlgrenska igen och berättade att jag fick blödningen så nu väntar jag på ordination från läkaren. Vi vet inte om vi kommer hinna göra behandlingen detta året då de kommer ha stängt vecka 51, om jag uppfattade det rätt. BM sa om jag inte hör från läkaren så skulle jag ringa tillbaka inom 2-3 veckor.

Hur går det för er?

jag tycker det är jättejobbigt att dem stänger sådär. Då måste allt läggas på is under tiden, och det är inte alla som har lyxen med tid, som jag själv. Vi får bara hålla på till februari så då känns det så meningslöst
  • jagkan

äggplock idag, fick tydligen ut 8 ägg så vi ser hur det blir. Men något jag undrade över var insättningen. Dem sade att klarar sig mer än 5 så blir det insättning på måndag, annars om det blir mindre än 5 så blir det insättning på fredag. Någon som vet varför det blir så?

• Juliii86
    jagkan skrev 2016-10-26 18:56:49 följande:
    jag tycker det är jättejobbigt att dem stänger sådär. Då måste allt läggas på is under tiden, och det är inte alla som har lyxen med tid, som jag själv. Vi får bara hålla på till februari så då känns det så meningslöst
    Först tyckte jag att det var jobbigt att det har stängt men sen tänkte jag efteråt att det kanske är lika bra för då har jag kvar mina två försök för sen vet inte varken jag eller min man hur vi ska göra här näst? Då blir det att vi måste köpa paket eller vad det nu blir om vi inte lyckas innan våra tre försök tar slut. Vi ligger ju inte alls bra med pengar. Det känns jobbigt... Hade varit bra om vi lyckades första försök men så lätt är det ju inte...
    Varför får ni endast gör till februari? Har inte så stor koll på ivf :)
  • jagkan
    Juliii86 skrev 2016-10-26 19:19:49 följande:
    Först tyckte jag att det var jobbigt att det har stängt men sen tänkte jag efteråt att det kanske är lika bra för då har jag kvar mina två försök för sen vet inte varken jag eller min man hur vi ska göra här näst? Då blir det att vi måste köpa paket eller vad det nu blir om vi inte lyckas innan våra tre försök tar slut. Vi ligger ju inte alls bra med pengar. Det känns jobbigt... Hade varit bra om vi lyckades första försök men så lätt är det ju inte...
    Varför får ni endast gör till februari? Har inte så stor koll på ivf :)
    ja samma här, pengarna blir jobbigt i så fall, det är enbart jag som jobbar just nu, men vi försöker spara så mycket som möjligt just nu för att kunna köpa ett paket ifall det inte går vägen. Bara till februari pga åldern, man får ju bara hålla på med dessa gratisförsök tills man blir 40. Och tyvärr så är man ju inte så jätteung längreGråter
Svar på tråden IVF-hösten 2016