• typjag

IVF oktober 2016

Hej!
    Jag och min sambo har gjort 3 IVF försök och nyligen opererat (titthålsoperation) bort mina äggledare som var vätskefyllda (hydrosalpinx , säcktuba). Vi
    ska nu i oktober använda vårt sista frysta embryo på kliniken. Vi står i kö till landstinget men går privat i väntan på detta. Någon mer som ska göra IVF/FET i oktober? Eller någon som lyckats bli gravid efter borttagning av äggledare eller säcktuba?
    Vore roligt att följas åt - nu må det väl ändå fungera denna gången!

Johanna

• Svar på tråden IVF oktober 2016
  • stajlish
    A S E skrev 2016-10-10 20:53:24 följande:

Vilken klinik går ni alla på? :)

Hej, jag går på Sahlgrenska i Göteborg :)
  • typjag

Måste man vänta tills nästa ägglossning nu då? Å sätta in i naturlig cykel? hmmm

A S E skrev 2016-10-10 22:23:17 följande:

Typjag; ingen aning! Känner mej jätteförvirrad!

• Muffins2017

Det känns så konstigt. Vet inte om jag är nervös eller ngt. Idag eftermiddag så åker hela familjen till Falun för att göra frysåterföring i morgon.

Känns overkligt.

Tänk om jag trots allt inte fått ngn

Ägglossning trots att det är bekräftat med vul. Kan man verkligen se det?

Tänk om återföring sker fel dag?

Hur jobbig kommer ruvningen vara?

Hur reagerar jag på negativt resultat?

Tänk om det blir positivt och missfall? (Igen..)

Känns ångestframkallande att vara borta från jobbet också och dom får problem för jag skulle jobbat helg.

Vill bara gå och dra täcket över mig..

• A S E

Muffins2017 vilka eländiga tankar / hjärnspöken! Försök att inte oroa dej för mycket, läkarna vet vad dom håller på med :)

Vet att man kan bli helt jäkla knäpp när man är inne i ivf karusellen (been there done that) men den här gången ska jag FÖRSÖKA vara lugnare..

Allt kommer nog gå super imorrn så försök njut av resan till falun! Och jobbet kommer nog inte gå under för att du är borta. Förhoppningsvis kommer allt vara värt det!

• typjag
    Muffins2017 skrev 2016-10-11 09:58:29 följande:

Det känns så konstigt. Vet inte om jag är nervös eller ngt. Idag eftermiddag så åker hela familjen till Falun för att göra frysåterföring i morgon.

Känns overkligt.

Tänk om jag trots allt inte fått ngn

Ägglossning trots att det är bekräftat med vul. Kan man verkligen se det?

Tänk om återföring sker fel dag?

Hur jobbig kommer ruvningen vara?

Hur reagerar jag på negativt resultat?

Tänk om det blir positivt och missfall? (Igen..)

Känns ångestframkallande att vara borta från jobbet också och dom får problem för jag skulle jobbat helg.

Vill bara gå och dra täcket över mig..

ååh Muffins jag förstår dig. men du, efter allt vad jag har läst så tar ägget lite olika många dagar på sig att komma ner till livmodern i vanliga fall för folk som inte gör ivf, så livmodern måste ju vara redo i fler dagar än bara en enda, så om det skulle vara så att du sätter in en dag för tidigt eller sent så KAN det ju bara inte spela nån roll, eller?  ruvningen är alltid jobbigast tycker jag. och negativt besked de dagarna kommer jag inte upp ur sängen. men tänk! de kanske blir POSITIVT! önskar dig lycka till!
  • A S E

Hej! Varit på äp idag. Fy fasen vad ont det gjorde! Har aldrig fått så ont nån gång, under själva plocket.

Men har jättestora äggstockar nu så dom sa att det var därför.

Fick iaf ut 24 ägg. Ska ringa imorrn o höra hur många som blivit befruktade och som hamnar i frysen

Inom en vecka borde jag få en blödning sa dom sen ska jag ha en riktig mens efter det om några veckor, sen kan jag få göra en återföring. Ska även äta medicin i fem dagar mot överstimulering.

Hoppas ni har det bra där ute och att alla får ruva på guldägget!

• Muffins2017

Tack för eran pepp! <3

Nu är det gjort i alla fall och allt såg bra ut. Så nu börjar ruvningen..

• komigennudå

Jag har opererat bort en äggledare pga utomkvedshavandeskap, och börjar ikväll med 1a sprutan gonal-f!!

• gammelpysen
    Muffins2017 skrev 2016-10-12 17:05:20 följande:

Tack för eran pepp! <3

Nu är det gjort i alla fall och allt såg bra ut. Så nu börjar ruvningen..

Vad skönt!! vi håller tummarna för er...
Svar på tråden IVF oktober 2016