• typjag

IVF oktober 2016

Hej!
    Jag och min sambo har gjort 3 IVF försök och nyligen opererat (titthålsoperation) bort mina äggledare som var vätskefyllda (hydrosalpinx , säcktuba). Vi
    ska nu i oktober använda vårt sista frysta embryo på kliniken. Vi står i kö till landstinget men går privat i väntan på detta. Någon mer som ska göra IVF/FET i oktober? Eller någon som lyckats bli gravid efter borttagning av äggledare eller säcktuba?
    Vore roligt att följas åt - nu må det väl ändå fungera denna gången!

Johanna

• Svar på tråden IVF oktober 2016
  • gammelpysen
    A S E skrev 2016-10-07 13:02:58 följande:

Jag var o lämnade blodprov imorse. Vart uppringd ett par timmar senare o var tvungen att komma in på kontroll, då mina värden var skyhöga.

Över 20 äggblåsor på högersidan o minst lika mycket på vänster, så nu ska jag halvera dosen puregon över helgen sen blir det ett nytt ul på måndag. Är nära överstimulering så nu hoppas jag att det bromsar lite så jag slipper avbryta behandlingen!! :(

Stackare. Ta det lugnt och hoppas det löser sig i helgen. Kram!
  • gammelpysen
    jasmin79 skrev 2016-10-07 14:45:06 följande:

Idag besökte jag SH för samtal och planering med läkaren. Då jag har så ont efter äggplock så funderar vi på om vi ska skippa färsk insättning och endast testa FET denna gång. Detta beror så klart på hur många ägg vi får ut vid äggplock. Nästa vecka börjar vi långa protokollet så det blir nog äggplock i nov förhoppningsvis. Orkar inte ens hoppas då jag har så många misslyckade försök bakom mig.

Tänker på dig! Ge inte upp! Jag vet att det är tufft. Kram!
  • typjag

Alltså suck för när mensen alltid kommer som en klocka förutom idag när jag verkligen vill att den ska komma så att de närmar sig FET....

• typjag

Äntligen äntligen kom mensen! Nu kan man ju börja planera. Om en vecka ska jag börja testa äl och sen blir det insättning runt den 27e oktober! Hur går det för er andra?
    Jag längtar vill bara att tiden ska gå fort TÄNK OM det är våran tur nu?!

• FruA78
    gammelpysen skrev 2016-10-07 16:10:47 följande:

Tillbaka idag för insättning. Av 16 ägg blev 15 befruktade med ICSI, 6 klarade sig, varav ett följde med hem Glad hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det går vägen nu. 

Härligt håller tummarna. Vilken ruvardag är du på?
  • FruA78
    typjag skrev 2016-10-10 13:35:44 följande:

Äntligen äntligen kom mensen! Nu kan man ju börja planera. Om en vecka ska jag börja testa äl och sen blir det insättning runt den 27e oktober! Hur går det för er andra?
    Jag längtar vill bara att tiden ska gå fort TÄNK OM det är våran tur nu?!

Vad skönt snart så ruvar du igen :) Har du bestämt dig hur du gör med Lutinus?

På onsdag ska jag till kliniken och göra vul för att se när det blir FET. Tror det blir kring den 21, men åh vad tiden går sakta. Hur går det för er andra?
  • FruA78
    A S E skrev 2016-10-07 13:02:58 följande:

Jag var o lämnade blodprov imorse. Vart uppringd ett par timmar senare o var tvungen att komma in på kontroll, då mina värden var skyhöga.

Över 20 äggblåsor på högersidan o minst lika mycket på vänster, så nu ska jag halvera dosen puregon över helgen sen blir det ett nytt ul på måndag. Är nära överstimulering så nu hoppas jag att det bromsar lite så jag slipper avbryta behandlingen!! :(

Hur har det gått för dig?
  • typjag

FruA78 jag har telefontid med läkaren imorgon så ska helt enkelt be om ett ultraljud innan insättningen - hoppas de går med på det men det kostar oss ändå 15000 för ett frysförsök på ca 10 minuters arbete från deras sida så ett ultraljud bör de faktiskt kunna fixa.......
    Jag tror jag ska köra med lutinus iaf från ägglossningen å fram till insättningen... kan ju inte skada....
    nu ska man bara få denna veckan att gå fort.... på nåt sätt...

• typjag
    FruA78 skrev 2016-10-10 13:53:33 följande:
    Vad skönt snart så ruvar du igen :) Har du bestämt dig hur du gör med Lutinus?

På onsdag ska jag till kliniken och göra vul för att se när det blir FET. Tror det blir kring den 21, men åh vad tiden går sakta. Hur går det för er andra?
    ååh 21e är ju ännu mer snart - va härligt. men då är du en hel vecka före mig ju typ. tänk om det kanske är våran tur denna gången!!! kommer börja shoppa bebiskläder samma dag som det blir plus på stickan. Man hör ju om alla hemska missfallshistorier men jag vägrar tänka att det ens är en möjlighet. Blir det ett plus så måste det gå hela vägen....
  • FruA78
    typjag skrev 2016-10-10 14:02:14 följande:

FruA78 jag har telefontid med läkaren imorgon så ska helt enkelt be om ett ultraljud innan insättningen - hoppas de går med på det men det kostar oss ändå 15000 för ett frysförsök på ca 10 minuters arbete från deras sida så ett ultraljud bör de faktiskt kunna fixa.......
    Jag tror jag ska köra med lutinus iaf från ägglossningen å fram till insättningen... kan ju inte skada....
    nu ska man bara få denna veckan att gå fort.... på nåt sätt...

Ja det tycker jag också att det borde ni kunna få. Jag har en orgelbunden ägglossning den kan diffa med en vecka så därför blir det vul och ägglossningsspruta. Progresteron ska jag börja med två dagar efter äl och bara 2 om dagen istället för 3 ggr. Om jag blir gravid ska jag fortsätta tills vecka 12 denna gång, förra gången slutade jag vid plus.
Svar på tråden IVF oktober 2016