• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • FrökenE1985
    mosterJenny skrev 2016-11-22 09:53:51 följande:

Idag blev det verkligt :) Plussade och jag är så lycklig!!

BF 30 juli. Lycka till alla härinne, kämpa på och jag hoppas innerligt att ni också snart får ert plus! kramar

Grattis!
  • ohhello

ÄL+8/11 (beroende på när ÄL faktiskt var, lite otydligt i tempningen denna gång) & även om jag VET att det är rentav OMÖJLIGT att plussa så tidigt så var jag tvungen att ta ett test imorse. Lyckligtvis hade jag bara två kvar från billigatester så det andra får vänta till tidigast BIM på måndag nästa vecka.

Naturligtvis har jag suttit och vinklat och redigerat bilder för att spåra minsta detalj, och visst ser jag ju en skugga där. "Men gör man inte det jämt" tänker jag och säger åt mig själv att sluta inbilla mig. Åh vad jag VILL vara gravid! Fick just veta att jag ska bli moster nästa år och min bebislängtan blev så mycket större!

• Lady K

Grattis till plussen tjejer!!

För min del är det bim-2 idag...Hade pyttelite brunrosa flytning mellan torsdag o lördag som i princip bara kom när jag torkade mig efter toabesök. Nu tre dagar med "vanlig" vit flytning igen. Blöder näsblod var och varannan dag och är supertrött på kvällarna. Idag började brösten ömma, det har dom inte gjort en enda cykel sen jag slutade med p-piller så självklart börjar jag ju hoppas...

Min plan är ändå att vänta med test till bim, på torsdag. Har dock vad det verkar lång lutealfas, så är ju troligen på äl+15 idag. Då borde det kanske kunna visa ändå? Nån som vet? Vill inte riskera att testa för tidigt då det är så knäckande att testa negativt...

• TheCurious

Hej allihopa,

Grattis till alla plus i tråden!!

jag har följt tråden sen den startade men har inte kommenterat något fram tills nu. Jag och min man har nyligen startat bebisverkstaden. Idag är jag på BIM - 6 men har en fundering kring lite symptom.

Jag vaknade imorse och allt var bra, så fort jag steg upp ur sängen så slog mig illamående. Tanken på mat och liknande har gjort mig extremt illamåendet. Jag har under hela dagen känt av illamåendet milt men stundtals så slår illamåendet till riktigt ordentligt. Jag har enbart ätit knäckebröd då jag inte ens klarar av tanken på någon sorts mat, ville bara att det skulle vara så smaklöst som möjligt. Jag har varken kräkts eller varit dålig i magen.

Om det är magsjuka så vill jag undvika att gå till jobbet imorgon, vill inte smitta någon.

Men hur ska jag veta om jag är magsjuka eller möjligtvis gravid? Och är det ens möjligt att känna illamående så här tidigt i en eventuell graviditet? Ni som varit gravida tidigare, har ni några egna erfarenheter ni vill dela med er? :)

• BeccaBus
    TheKlister1990 skrev 2016-11-22 10:21:02 följande:
    Åh men då håller jag tummarna för att det blir två sen :D okej har du slut på föräldragruppen dagar sen, eller ska mannen vara hemma? ;)

Ja vi ska ha kalas på söndag med heeela tjocka släkten herregud många munnar som ska ha tårta xD baka!

Är inne på tredje ägglossningen så tre riktiga gånger har ett hunnit bli änsålänge

Jag har också tänkt byta jobb eller plugga så jag får nån sorts "riktig" utbildning.. vill inte jobba varken kvällar eller helg med barn hemma :/
    Jag menade att hon som kom i maj skulle varit två:) Jag hoppas verkligen inte att nästa blir två;P 3 räcker... :) Mina dagar sinar då och det är lagom att börja på dagis.
    Kul med det första kalaset!:) förstår att det är mkt att fixa. Okej tre ggr är ju inte så mkt men man önskar ju att man kunde lägga en beställning när man ville ha en graviditet:) Hur lång tid tog första då?
    Förstår att du vill jobba andra tider. Själv vill jag ha ett lugnare jobb med mindre övertid eftersom jag har en liten (förhoppningsvis snart två) därhemma.
  • TheKlister1990
    BeccaBus skrev 2016-11-22 19:32:27 följande:

Jag menade att hon som kom i maj skulle varit två:) Jag hoppas verkligen inte att nästa blir två;P 3 räcker... :) Mina dagar sinar då och det är lagom att börja på dagis.

Kul med det första kalaset!:) förstår att det är mkt att fixa. Okej tre ggr är ju inte så mkt men man önskar ju att man kunde lägga en beställning när man ville ha en graviditet:) Hur lång tid tog första då?

Förstår att du vill jobba andra tider. Själv vill jag ha ett lugnare jobb med mindre övertid eftersom jag har en liten (förhoppningsvis snart två) därhemma.

Jasså hahaha ja då tar jag tillbaka mina tummar!

Ja precis man ledsnar ju på att panikligga när sonen sover haha är ju inte lustfyllt direkt x( men han kom ju till med kondom och inte planerad så det är nytt att försöka förutse ägglossning och sånt, men inte svårt att läsa sig till hur allt funkar! Hur snabbt gick det med dina barn då?
  • pimpim78

Har i dag lyckats snigla mig fram till dag 13 efter ovitrelle och 11 dagar efter inseminationsdagen. Helt neg test.
    Borde kunna kasta in handuken för den här gången nu va ? Eller någon som plussat senare än så när ni testat helt neg dagarna innan ?
    Börjar tappa hoppet här hemma, borde ju visa någor nu när man liksom vet när äl var osv.....
    Fy så trist det känns...... Men känns fint att det är några som plussat i all afall, det inger hopp. Stort grattis till er.........

• zion
    pimpim78 skrev 2016-11-22 20:33:35 följande:

Har i dag lyckats snigla mig fram till dag 13 efter ovitrelle och 11 dagar efter inseminationsdagen. Helt neg test.

Borde kunna kasta in handuken för den här gången nu va ? Eller någon som plussat senare än så när ni testat helt neg dagarna innan ?

Börjar tappa hoppet här hemma, borde ju visa någor nu när man liksom vet när äl var osv.....

Fy så trist det känns...... Men känns fint att det är några som plussat i all afall, det inger hopp. Stort grattis till er.........

11 dagar är ju inte se värst länge. Jag tror inte du ska kasta in handuken riktigt än. Vänta någon dag :)
  • Monchichi
    fruH92 skrev 2016-11-22 09:07:39 följande:

BIM+20 idag & idag på morgonen kom mensen. Blandade känslor. Glad för att den kom så jag slipper oroa mig då jag bara får negativa gravtest, ledsen då det här försöket inte gick. Lycka till ni tjejer som är kvar & grattis till alla fina plus!!! <3 tack för mig :)

Ge inte upp, nu börjar en ny chans! Jag är i samma sits som du varit, dag 41 i cykeln och både mens och plus lyser med sin frånvaro. Så frustrerande! Vad är det som händer när mensen inte kommer? Vad göra?! Blä..

Grattis till er som lyckats!
  • Persson123

BIM idag och tok negativt test på morgonurin. Jag hade pos äl test för precis två veckor sedan idag. Så är alltså på ÄL + 14?? Om det inte visar någonting nu så är det väl störst chans att det inte kommer göra det inom de närmsta dagarna heller? Någon annan som har en solskenshistoriahistoria annars om att plussa pos efter ÄL + 14 men neg innan?

Svar på tråden BIM november 2016