• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Anonym (Jojo)
    Persson123 skrev 2016-11-23 06:34:21 följande:

BIM idag och tok negativt test på morgonurin. Jag hade pos äl test för precis två veckor sedan idag. Så är alltså på ÄL + 14?? Om det inte visar någonting nu så är det väl störst chans att det inte kommer göra det inom de närmsta dagarna heller? Någon annan som har en solskenshistoriahistoria annars om att plussa pos efter ÄL + 14 men neg innan?

Mitt hopp är inte ute än. Hade äl den 7e nov, bim den 19e nov och ska testa senare idag då mensen fortfarande inte dykt upp.
  • Persson123
    Anonym (Jojo) skrev 2016-11-23 07:02:21 följande:

Mitt hopp är inte ute än. Hade äl den 7e nov, bim den 19e nov och ska testa senare idag då mensen fortfarande inte dykt upp.

Håller tummarna för dig :)
  • Honlar3

Hallå! BIM +1/2 idag. Testade igår med testlagret, fick mkt svagt men ändå ett streck. Testade idag med clearblue vanligt, då också svagt men ändå ett streck. Lite tydligare i verkligheten än på bild. Båda kom inom testtiden. CB digital negativ! Tycker att det borde synas mer vid det här laget om det verkligen är nåt, förra gången fick jag tydligt gravid på digitalt på bim. Förstår att jag bara kan vänta men man blir ju galen.

• Anonym (försiktig)

Hej alla!

Har försökt hänga med i tråden men hinner inte riktigt. Loggade in igår efter några dagar, 119 olästa inlägg...

Ni måste hjälpa mig med lite pepp (eller ner på jorden). Är idag på ÄL +11. Har mått dåligt till och från i ungefär en vecka (vet att det kan vara inbillning). För två dagar sedan började jag få så ont i brösten. Imorse vaknade jag med bröst som var spända som ballonger. Tänkte i min iver att "yes, nu är det hormonerna som börjat sprida ut sig i kroppen!" så jag kastade mig över ett gravtest och kissade på. Negativt.

Tidigt, jag vet, men uuuuuuh, borde där inte åtminstone något litet spökstreck dykt upp?
    Är jinne på vårt femtifjortonde försök, 1 ½ år efter mf och mår så dåligt över denna iver/stress/hopp som krasas gång på gång.

Enda positiva är att om mensen kommer den här gången är vi överens om att söka hjälp. Vi önskar ju båda att det ska ske "helt naturligt och som en överaskning" som sist (när det slutade med mf) men vi har nog insett att det kanske aldrig blir så.

Ledsen och hängig idag.

• Karitziana

Hej alla som hoppas på pluss nu i november! Håller tummarna för er alla :)

Jag har lite graviditets och ägglossningstest som jag skulle vilja sälja till någon som behöver dom mera. Jag har äntligen fått mitt pluss och väntar en liten i maj :)

7st graviditetstest från testlagret

13st ägglossningstest från testlagret

1st clear blue graviditetstest pluss

Är det någon som är intresserad av att köpa? Pris? Lägg ett bud + frakten.

Ha det gott!

• Anonym (Jojo)
    Honlar3 skrev 2016-11-23 08:10:40 följande:

Hallå! BIM +1/2 idag. Testade igår med testlagret, fick mkt svagt men ändå ett streck. Testade idag med clearblue vanligt, då också svagt men ändå ett streck. Lite tydligare i verkligheten än på bild. Båda kom inom testtiden. CB digital negativ! Tycker att det borde synas mer vid det här laget om det verkligen är nåt, förra gången fick jag tydligt gravid på digitalt på bim. Förstår att jag bara kan vänta men man blir ju galen.

Förstår att du blir galen, men försök vänta 2-3 dagar innan du tar ett nytt test och se om det blir starkare resultat då. Hoppas du får det plus du längtar efter!
    Persson123 skrev 2016-11-23 07:13:41 följande:
    Håller tummarna för dig :)
    Håller tummarna för dig med och om inget händer om ett tag så får du nog ringa gyn.
  • Anonym (Jojo)
    Anonym (försiktig) skrev 2016-11-23 08:52:16 följande:

Hej alla!

Har försökt hänga med i tråden men hinner inte riktigt. Loggade in igår efter några dagar, 119 olästa inlägg...

Ni måste hjälpa mig med lite pepp (eller ner på jorden). Är idag på ÄL +11. Har mått dåligt till och från i ungefär en vecka (vet att det kan vara inbillning). För två dagar sedan började jag få så ont i brösten. Imorse vaknade jag med bröst som var spända som ballonger. Tänkte i min iver att "yes, nu är det hormonerna som börjat sprida ut sig i kroppen!" så jag kastade mig över ett gravtest och kissade på. Negativt.

Tidigt, jag vet, men uuuuuuh, borde där inte åtminstone något litet spökstreck dykt upp?
    Är jinne på vårt femtifjortonde försök, 1 ½ år efter mf och mår så dåligt över denna iver/stress/hopp som krasas gång på gång.

Enda positiva är att om mensen kommer den här gången är vi överens om att söka hjälp. Vi önskar ju båda att det ska ske "helt naturligt och som en överaskning" som sist (när det slutade med mf) men vi har nog insett att det kanske aldrig blir så.

Ledsen och hängig idag.

Åh jag kan inte föreställa mig hur det känns men jag känner med dig. När har du bim?
    Min sambo har haft en väldigt enkel bild på hur man blir gravid och att det endast räcker med oskyddat sex. Men allteftersom då vänner och arbetskamrater berättar om hur svårt folk har att få barn så börjar han vakna upp och börjar mer vara på mig att inte tänka på det (för det är ju SÅÅ enkelt...) att slappna av och fortsätta med livet som vanligt och le för att lura hjärnan att man är glad (ökar serotoninproduktionen). Skriver verkligen inte med någon pekpinne att du ska slappna av men jag delar med mig av hur vi gör och kanske kan något hjälpa!

Jag önskar dig så innerligt att det löser sig och att ni plussar snart! Håller tummarna!
  • Anonym (5an)
    Anonym (försiktig) skrev 2016-11-23 08:52:16 följande:

Hej alla!

Ledsen och hängig idag.

Precis så hade jag på 2 tester från CB som jag gjorde på bim-2 & bim-1 klart blå färg och allt på +et , nu bim+3 får jag bara negativa på CB/apotekets egna och CB-digital ..  Väntar på posten ska komma med testerna ifrån testlagret jag beställt och hoppas på +.
  • BeccaBus
    TheKlister1990 skrev 2016-11-22 20:14:36 följande:
    Jasså hahaha ja då tar jag tillbaka mina tummar!

Ja precis man ledsnar ju på att panikligga när sonen sover haha är ju inte lustfyllt direkt x( men han kom ju till med kondom och inte planerad så det är nytt att försöka förutse ägglossning och sånt, men inte svårt att läsa sig till hur allt funkar! Hur snabbt gick det med dina barn då?
    Haha!
    Nej precis, blir ju som en verkstad liksom:I Okej va coolt att han tog sig förbi kondomen. Vår första va lite händer det så händer det.. och det gjorde det direkt:) Sen andra nu va planerad och gick på andra försöket. Tyckte det va lite kul att gå och känna efter och vara förväntansfull. Nu hoppas jag att den där ägglossningen drar igång snart!! När är det testdags för dig nu då?:)
  • TheKlister1990
    BeccaBus skrev 2016-11-23 12:58:02 följande:

Haha!

Nej precis, blir ju som en verkstad liksom:I Okej va coolt att han tog sig förbi kondomen. Vår första va lite händer det så händer det.. och det gjorde det direkt:) Sen andra nu va planerad och gick på andra försöket. Tyckte det va lite kul att gå och känna efter och vara förväntansfull. Nu hoppas jag att den där ägglossningen drar igång snart!! När är det testdags för dig nu då?:)

Ja precis vi hade tur att han kämpade sig förbi! ;D har ju inte varit lika fertil dessa månader som jag var då men det lär väl fastna någon snart hoppas jag!

Åh vilket flyt ni haft! Ni måste passa riktigt bra till att skaffa ungar :D

Har ett tidigt test kvar från tradera som jag tänkte ta på fredag när jag är på äl +10 svårt att hålla sig till dess xD testat från +7 dom andra gångerna.....
Svar på tråden BIM november 2016