• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Mila
    Thorax skrev 2016-10-27 18:44:27 följande:

Någon som vet hur man ska göra.

Jag är inbokad på cellprov den 1/11, har bim den 6/11, bör jag boka om tror ni eller är det ingen fara?

Känns olustigt att de ska in och gräva där

Jag var och tog cellprov några dagar innan BIM. Blev gravid så är nog ingen fara :)
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Mila
    Mandypandy90 skrev 2016-10-27 21:20:12 följande:

Räknas detta som ett positivt ÄL test??

Testet är inte färdigt eftersom det är färgränder fortfarande. Låt det ligga en stund :)
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Mandypandy90
    Mila skrev 2016-10-27 22:19:49 följande:
    Testet är inte färdigt eftersom det är färgränder fortfarande. Låt det ligga en stund :)
    Tack för svar! Tog denna bilden nu. Dock en bra stund efter att jag testade. vad tror du?
  • Skoovde

Kan jag ha missat Äl??? Känner alltid av min äl o känns som den kommer komma inom kort. MEN dessa test visar nått heeeelt annat... Inte tusan kan jag redan ha haft äl när jag fick min mens den 13e?. Har alltid en 30dagars cykel.. Kan mitt MF förra månaden ställt till de såhär konstigt? Har ingen äl sekret eller nått därför tvivlar jag starkt på denna månaden :(..

• Mandypandy90
    Skoovde skrev 2016-10-27 22:34:27 följande:

Kan jag ha missat Äl??? Känner alltid av min äl o känns som den kommer komma inom kort. MEN dessa test visar nått heeeelt annat... Inte tusan kan jag redan ha haft äl när jag fick min mens den 13e?. Har alltid en 30dagars cykel.. Kan mitt MF förra månaden ställt till de såhär konstigt? Har ingen äl sekret eller nått därför tvivlar jag starkt på denna månaden :(..

Jag tror du ska fortsätta testa i några dagar. Förra veckan(1v innan ÄL) testade jag med ÄL test och fick svag stegring, sen försvann det och nu får jag fullt utslag så håll ut några dagar och fortsätt testa. Och ligga ;). Det kanske bara blev förskjutet av ditt MF. Lycka till! :)
  • Nova2014

Glad gubbe på ägglossninsgteset nu på morgonen!
  • polly82
    Kåtisroinen skrev 2016-10-27 21:31:54 följande:
    Ha inte för mycket mer sex än vad nu brukar ha bara, vill ju inte att mängden simmare ska minska lagom till ÄL :O här kör vi varannan dag, det känns mest safe :) ÄL på måndag o just hemkommen till min man! Nu kör vi! :D
    Perfect timing! Lycka till :)

Jag hade också mens 13e och tror jag hade ÄL i onsdags, (sex måndag och torsdag, det var kanske dumt att det inte blev onsdagen i stället...) 27 dagars cykel förra månaden. Nu håller vi tummarna!! :)
  • Mila
    Mandypandy90 skrev 2016-10-27 22:27:46 följande:

Tack för svar! Tog denna bilden nu. Dock en bra stund efter att jag testade. vad tror du?

Nej det är inte positivt :( testa idag efter lunch eller i eftermiddag. Ser ju verkligem ut som att det är på g :)
  • Nykär15
    anonymis3ns skrev 2016-10-27 18:38:12 följande:
    Tack för info! Vad tror du om mina tester i mitt nyligen skrivna inlägg?

Är din äl här nu?

Aboslut ÄL där, idag borde de väl vara svagare tänker jag.

Jo min stegring var 26/10 och nu har det gått neråt, så gissar jag kanske missat toppen. Men får fortsätta testa och se så den inte bara är sen, men ÄL-smärtan är inte lika stark nu så kanske är den förbi. Har lite koll på BIM 10/11 gissar jag (hemsk dag, var BF för vårt första missfall....) men skulle den komma under kommande dagar så flyttas ju bara BIM så inte hela världen, kommer inte sluta med ÄL-testen förrän jag ser klart svaga, då har den garanterat varit. Ska på VUL på tisdag så då lär de väl se om den är förbi om inte annat tänker jag. 

Thorax skrev 2016-10-27 18:44:27 följande:

Någon som vet hur man ska göra.

Jag är inbokad på cellprov den 1/11, har bim den 6/11, bör jag boka om tror ni eller är det ingen fara?

Känns olustigt att de ska in och gräva där

Jag har gjort cellprov som gravid, ingen fara alls enligt BM. Tror de ändå gör en på inskrivningen sen om du inte har gjort på länge så lika bra få det gjort.

sweetcandy skrev 2016-10-27 19:50:53 följande:

Nu har jag slutat blöda efter mitt missfall och gravtestet visade åter igen ej gravid! Så nu borde kroppen fått ur sig allt!!

Ni som haft MF, när har ni haft mens eller ägglossning igen efter?
    Jag brukar ha en cykel på mellan 28-35

med mitt första tidiga missfall i mars så skötte kroppen allt snabbt och jag fick ÄL på dag 12 som vanligt räknat från första blödningsdagen på missfallet. Men nu efter MA hade jag ÄL först 2,5 månad efter...

• Nykär15

Hade stegring men ej fullt utslag på ÄL-test...stegring dag 14 (brukar ha äl dag 12), så bara testa vidare se om den är sen medan jag ev väntar på BIM 10/11...eller senare då om äl inte varit. Får se på VUL på tisdag vad de säger.
    Vill ju börja med progesteronkrämen men vill inte chansa om äl inte varit...så får väl börja på tisdag först annars...

Svar på tråden BIM november 2016