• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • anonymis3ns
    sweetcandy skrev 2016-10-27 19:50:53 följande:

Nu har jag slutat blöda efter mitt missfall och gravtestet visade åter igen ej gravid! Så nu borde kroppen fått ur sig allt!!

Ni som haft MF, när har ni haft mens eller ägglossning igen efter?

Jag brukar ha en cykel på mellan 28-35

Jag beklagar! :( Jag hade MA och fick cytotec för att blöda ut allt. Hade äl 2 v efter sista blödningsdagen, och sen mens två veckor därifrån. Så min cykel ändrades inte!
  • anonymis3ns
    sweetcandy skrev 2016-10-27 19:48:46 följande:

God chanser skulle jag säga :D då borde ägget släppa inom 24-48h så kör på!!

Hoppas du har rätt! Har du nån koll på hur snabbt efter äl testen blir negativa igen?
  • sweetcandy
    anonymis3ns skrev 2016-10-27 19:54:45 följande:
    Jag beklagar! :( Jag hade MA och fick cytotec för att blöda ut allt. Hade äl 2 v efter sista blödningsdagen, och sen mens två veckor därifrån. Så min cykel ändrades inte!
    Tack<3 det va ett tidigt MF, trist men ja bättre då än sen!
    Beklagar ditt MA!! Hur långt gången var du?
    Jag fick miss MF för en vecka sedan, så tycker kroppen skötte det väldigt bra iaf och greja allt på en vecka!
  • sweetcandy
    anonymis3ns skrev 2016-10-27 19:55:41 följande:
    Hoppas du har rätt! Har du nån koll på hur snabbt efter äl testen blir negativa igen?
    För mig har dom sjunkit ganska så snabbt efter positivt. Brukar ha pos i 2 dagar, sen har de sjunkit ganska mycket :)

Jag ska hålla tummarna för dig/er!!
  • anonymis3ns
    sweetcandy skrev 2016-10-27 20:13:53 följande:

Tack<3 det va ett tidigt MF, trist men ja bättre då än sen!

Beklagar ditt MA!! Hur långt gången var du?

Jag fick miss MF för en vecka sedan, så tycker kroppen skötte det väldigt bra iaf och greja allt på en vecka!

Skönt det iaf! Då kommer säkert din cykel vara sig lik. Var det ditt första mf?

Jag var i v.9, men på vul syntes bara en tom hinnsäck.
  • anonymis3ns
    Heineken86 skrev 2016-10-27 19:17:07 följande:

Du skrev innan att ni hade sex i måndags. Eftersom simmarna kan överleva flera dygn så borde det förhoppningsvis finnas några levande kvar fortfarande. Det är ju inte för inter som de säger att man ska ligga var 2-3 dag för störst chans. Om ni har sex ikväll blir det ju var tredje så du borde ha dugliga simmare fram tills ni ligger ikväll. Med andra ord så låter det inte som att du har missat ÄL oavsett. :)

Precis, vi hade sex sent i måndags, så förhoppningsvis lever några simmare än OM ägget redan släppt. Annars kommer det ju nya ikväll som borde hinna till ägget innan det dör om äl inte skett.
  • sweetcandy
    anonymis3ns skrev 2016-10-27 20:19:47 följande:
    Skönt det iaf! Då kommer säkert din cykel vara sig lik. Var det ditt första mf?

Jag var i v.9, men på vul syntes bara en tom hinnsäck.
    Åh va tråkigt! Hoppas de går bättre denna gång!

De va de! Har två fullgångna graviditeter sen innan.
    Men försöker se de positivt. Säkert va embryot sjukt och då va det bättre såhär! :)
    Vi kommer annars göra moderkaksprov i v11 då vi är bärare på en blodsjukdom som vi förlora vår yngsta son i tidigare i år
  • larssonc

Mensen tog slut i måndags så nu ska vi försöka få till mys så ofta som möjligt och hoppas vi prickar äl ????Enligt NC ska jag ha äl den 6/11!

• Mandypandy90

Räknas detta som ett positivt ÄL test??

• Kåtisroinen
    larssonc skrev 2016-10-27 21:19:51 följande:

Mensen tog slut i måndags så nu ska vi försöka få till mys så ofta som möjligt och hoppas vi prickar äl ????Enligt NC ska jag ha äl den 6/11!

Ha inte för mycket mer sex än vad nu brukar ha bara, vill ju inte att mängden simmare ska minska lagom till ÄL :O här kör vi varannan dag, det känns mest safe :) ÄL på måndag o just hemkommen till min man! Nu kör vi! :D
Svar på tråden BIM november 2016