• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Thorax

Vad kul med så många som väntar på bim.

Vart det någon bim tråd?

Vore kul om man skrev i vilka som plussade där också ju, som typ lite "Lucky charm" grej

• Mirabelle24
    josefinevm skrev 2016-10-31 19:46:27 följande:

Är det möjligt att känna symtom bara några dagar efter ÄL? Eller är det bara inbilning? Men jag har så fruktansvärt ont i brösten, något som jag inte brukar ha annars. 

Har ni andra några tidiga symtom?

Kul att läsa hur ni andra har det :)

Jag tycker att jag haft "mensvärk" till och från i några dagar nu (ÄL i början/mitten på förra veckan), och idag så har det värkt och "dragit" i höger äggstock. Och så ömmar bröstvårtorna! Men känns väldigt tidigt för att ens kunna känna några symptom än.. säkert inbillning :P
  • FrökenE1985
    anonymis3ns skrev 2016-10-31 21:22:29 följande:

Det är ett rätt roligt tecken! :) Ja, du är väldigt fertil, nåt annat kan man inte påstå. Och förhoppningsvis har du rätt om dina tidiga symtom nu och får ett nytt plus. Jag håller tummarna för oss båda! :)

Ja men verkligen. Lite otippat liksom. Men har nog att göra med slemhinnorna som reagerar. Många får ju s.k. gravidtäppa.
  • Thorax

Tänkte våga testa imorgon med CB plus eller early, då bim-4

Men jag är så sjukt trött, kraftig mensvärk varje kväll, knottriga gårdar, tjocka flytningar, snabba humörsvängningar, kissnödig mer ofta, hungrig. Är det inget denna månad så måste jag vara skenis i så fall

• Too tiki

Idag kom min mens så jag hoppar in här istället för BIM oktober. Har försökt i 1 år utan att bli gravid så det börjar kännas lätt hopplöst. Har precis börjat tempa mig för att ha mer koll när/om jag har en riktigt ÄL och ska också kolla med ÄL tester för att inte missa rätt dag. Blir en massa tempande & testande men med lite tur kanske det hjälper hela vägen :)

Lycka till allihop!!

• FrökenE1985
    Thorax skrev 2016-10-31 22:59:55 följande:

Tänkte våga testa imorgon med CB plus eller early, då bim-4

Men jag är så sjukt trött, kraftig mensvärk varje kväll, knottriga gårdar, tjocka flytningar, snabba humörsvängningar, kissnödig mer ofta, hungrig. Är det inget denna månad så måste jag vara skenis i så fall

Håller tummarna för ett plus!
  • Skoovde

Denna cykel tar aldrig slut... Tagit dessa billiga stickor och clearblue som visar glada gubbar, tre dagar i rad?!?

Har ägget alltså inte släppt än?? Antar att de bara är att ligga vidare ;) känns bara himla knepigt då jag brukar ha ägglossning o sen brukar sträcket försvinna dagen därpå och Max 2dagar glad gubbe...
  • larssonc

Någon här som har blivit gravid trots mycket mellanblödningar? Oktober månad hade jag någon form av blödning 18 av 31 dagar:(

Slutade med p-piller i april och mensen kom igång direkt. Bara haft problem med mellanblödningar titt som tätt. Tagit äl test som varit positivt så antar att det fungerar iaf. Har äntligen gyn tid nästa vecka!

• Nykär15
    FrökenE1985 skrev 2016-10-31 15:32:10 följande:

Här är man på äl+5. Samma symtom som förra cykeln. Så det bådar gott. Plussade då extremt svagt (med flera olika märken) men det försvann sedan och slutade i mf. Dock ett mycket tidigt sådant så tänker mer på det som mens. Så det är ingenting som grämer mig.

Känner mig helt säker på att ägget precis fäst hoppas bara på att det stannar denna gång. Bim 9 november men räknar med att plussa tidigare.

Oj du verkar säker, spännande se om du har rätt sen! Har BIM dagen efter dig, 10/11 (bf för vårt första missfall så hoppas såklart på ett plus som gör dagen gladare...) 

Känner bara lite molvärk, men kan jag göra ändå mellan äl och mens så tar inte det för nåt alls. De gånger jag fått plus har jag runt denna tiden känt mig sjuk, illamående och yr just på denna dagen som brukar vara den ägget fäst har det senare visat sig. Känner inte alls så nu så tror inte det lyckats...

• MrsMS

Jag har äl på måndag typ.. jag har inte full koll på min cykel men får alltid mens med 27-28 dagars mellanrum iaf så hyfsat regelbunden är den ju..

Får vänta med bim till runt 22/11.. känns ju som en evighet verkligen..

Svar på tråden BIM november 2016