• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • ohhello

Nu börjar ÄL närma sig, till helgen/början av nästa vecka är den beräknad. Digitala ÄL-tester borde dimpa ner i postlådan idag eller imorgon. Sååå spännande och hoppas verkligen på ett plus denna månad, skulle vara så kul att plussa med syskon samma månad(dag!) som jag plussade med första barnet. <3

• josefinevm
    Mirabelle24 skrev 2016-10-31 22:45:29 följande:

Jag tycker att jag haft "mensvärk" till och från i några dagar nu (ÄL i början/mitten på förra veckan), och idag så har det värkt och "dragit" i höger äggstock. Och så ömmar bröstvårtorna! Men känns väldigt tidigt för att ens kunna känna några symptom än.. säkert inbillning :P

Men samma här men som sagt det känns alldeles för tidigt. Förmodligen kroppen spelar ett spratt :/
  • Nykär15
    FrökenE1985 skrev 2016-11-01 11:28:28 följande:
    Förstår din känsla. Själv har jag fått så där über ont idag. Så tror ägget bäddar in sig ordentligt nu. Tempen dippade idag också så min känsla att det tagit sig förstärks verkligen.

Håller tummarna att det bara är annorlunda för dig denna gång att det tar sig trots allt!

Ah så spännande! 

• Nykär15
    Thorax skrev 2016-11-01 10:18:39 följande:

Bim den 6/11 (listan stämmer inte då jag förvirrade till det)

Är det ett spökatreck eller riktigt tror ni?

Tog imorse på bim-4

GRATTIS!!
  • FrökenE1985
    Mirabelle24 skrev 2016-11-01 11:33:21 följande:

Spännande! När har du bim? :)

Min temp dippade en aning idag, hade ont igår! Hoppas det tagit sig denna månad!

Spännande! Håller tummarna!

Jag har inte bim förrän 9/11, äl+6 idag.

När har du bim?
  • lisohl
    Skoovde skrev 2016-11-01 07:09:14 följande:
    Denna cykel tar aldrig slut... Tagit dessa billiga stickor och clearblue som visar glada gubbar, tre dagar i rad?!?

Har ägget alltså inte släppt än?? Antar att de bara är att ligga vidare ;) känns bara himla knepigt då jag brukar ha ägglossning o sen brukar sträcket försvinna dagen därpå och Max 2dagar glad gubbe...
    Jag tycker det ser ut som att testet från den 30/10 är det enda positiva eftersom de följande testen inte har två lika starka streck. Ägget bör därmed ha släppt igår eller idag.
  • Persicca

Grattis thorax!! Själv har jag 5 dagar kvar till BIM. Mensvärk och ryggont har jag redan. Det brukar jag inte ha. Däremot så hade jag samma symtom senaste gången jag var gravid, och dessutom samtidigt i menscykeln (blev abort, eftersom vi inte var redo att skaffa barn just då). Jag tror inte att jag är gravid denna gång, eller vågar inte tro det.

• Mirabelle24
    FrökenE1985 skrev 2016-11-01 13:51:06 följande:

Spännande! Håller tummarna!

Jag har inte bim förrän 9/11, äl+6 idag.

När har du bim?

Åh vad roligt! Jag har också bim 9/11 :) Kul att följas åt!
  • FrökenE1985
    Mirabelle24 skrev 2016-11-01 14:43:53 följande:

Åh vad roligt! Jag har också bim 9/11 :) Kul att följas åt!

Verkligen! Dina symtom är ju lika mina. Haft ordentligt ont idag som började lite smått redan igår. Så här har jag bara haft de gånger jag plussat svagt. Denna gång hoppas vi på plus för båda. Starka sådana ska vi ha också.
  • eelinh

Härligt att så många redan plussat! :)

Själv är mensen precis över då jag har bim runt den 26/11. Hoppas så att denna gång kan ge lite tur så vi är inne på 12e försöket.

Svar på tråden BIM november 2016