• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Heineken86
    fruH92 skrev 2016-11-05 11:18:09 följande:

Ja, jag fick positivt på CB plus men tyckte ändå det var svagt så har testat igen men nu är dom svaga/negativa. Tog ett digitalt efter jag fått plus också men det stod "Inte Gravid". Det som är konstigt också är att jag inte har några som helst symptom :/ mår inte konstigt/annorlunda överhuvudtaget... Har haft lite värk till & från från livmodern, lite likt mensvärk men ändå inte. Annars ingenting alls :/

Vad konstigt. Hoppas det blir ett till plus snart. Man behöver ju inte ha några symtom... det är väl egentligen rätt skönt att slippa. :) när jag var gravid med mina två barn så hade jag inga symtom alls i början (ja inte resten av tiden heller egentligen, annat än att magen växte) men visst var jag gravid. Jag håller tummarna för dig.
  • fruH92
    Heineken86 skrev 2016-11-05 13:15:19 följande:

Vad konstigt. Hoppas det blir ett till plus snart. Man behöver ju inte ha några symtom... det är väl egentligen rätt skönt att slippa. :) när jag var gravid med mina två barn så hade jag inga symtom alls i början (ja inte resten av tiden heller egentligen, annat än att magen växte) men visst var jag gravid. Jag håller tummarna för dig.

Tanken har slagit mig också, jag kanske helt enkelt inte får några symptom? Tack snälla! Jag är så himla nyfiken :D
  • Heineken86
    Väntar på magen skrev 2016-11-05 13:38:12 följande:

BIM-2, är detta ett spökstreck? :/

Tyvärr så ser jag ingenting, men det är ju en väldigt mörk bild så kanalen är därför.
  • ohhello

Har knappt tempat den här cykeln, ÄL-testerna ligger hos postombudet för jag har inte hunnit hämta dem än & mannen är sjuk. Känns som att jag står lite i motvind här, men om man jämför med tidigare cykler ska ÄL komma nu mellan måndag-torsdag nästa vecka. Vi hade sex inatt & förhoppningsvis känner mannen sig lagom bra för ett ligg imorgon kväll och någon gång till nästa vecka. :)

• AlexSthlm

Guud vad sakta tiden går! Bara äl+2 idag, hur ska man kunna vänta i minst 10 dagar till innan man provar att testa??

• kvinna29årskåne

Bim 27 november. Lång väntan.

Ska köra med ältest även denna månaden så får se när den inträffar. Hoppas att försök månad elva ger ett postivt och glädjande besked. Hur går det för er andra?

• Mammatillenliten

Hej! Hoppar in här! Tror jag har BIM den 16/11. Hade positivt äl test tisdag kväll o negativt torsdag morgon. så tror jag hade äl i onsdags.

Vi är inne på femte försöket till syskon. Fick tyvärr avbryta vår graviditet i våras då ett fel upptäcktes på RUL :'( känns extra jobbigt att försöka bli gravida igen... men skam den som ger sig!

• Mammatillenliten
    AlexSthlm skrev 2016-11-05 16:21:53 följande:

Guud vad sakta tiden går! Bara äl+2 idag, hur ska man kunna vänta i minst 10 dagar till innan man provar att testa??

Håller med... är på äl+3. Har i och för sig testat positivt på äl +8/9 mina tidigare graviditeter.. så man kanske inte måste vänta tills BIM-4 ;)
  • josefinevm

Hur tidigt kan man testa? Har Bim 13/11 men är sååå otålig och vill veta nu! Dock så känner jag inga tecken så något säger mig att mensen kommer att komma som ett brev på posten. Men man hoppas ju verkligen såklart.

Svar på tråden BIM november 2016